//

Whats app data in Documenten en gegevens

Whats app data in Documenten en gegevens discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Dames en Heren, Gisteren heb ik mijn Iphone getracht te update naar iOS9 Helaas was dit niet zo'n succes. Na het update van de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-09-15, 07:44
Guisensei Guisensei is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 2
Standaard Whats app data in Documenten en gegevens

Beste Dames en Heren,

Gisteren heb ik mijn Iphone getracht te update naar iOS9
Helaas was dit niet zo'n succes. Na het update van de nieuwe iOS bleef mijn iPhone hangen bij het 'slide to unlock' scherm voor verdere instellingen na de update. Na een paar keer de telefoon ge-reboot te hebben d.m.v. van power+home button bleef het probleem zich voordoen.

Samen met apple customer service aan de tel verschillende opties geprobeerd, maar niets mocht helaas werken. Het devies luidde, de telefoon terug naar fabrieksinstellingen via Itunes waardoor ik alle data heb verloren van mijn Iphone.

Helaas kon ik vóór deze stap ook geen back up meer maken. ik heb zelfs nog nóóit een back up gemaakt..... (niet slim, ik weet het) Dus al met al, best *****....

Het ergste vind ik dat ik al mijn WhatsApp data kwijt ben.
Data zoals, groepsgesprekken , verstuurde/ontvangen berichten en alle foto's en video's die zijn verstuurd binnen deze gesprekken.

Nu zie ik op plots op mijn iPhone dat er onder: Icloud>opslag>beheer opslag, (zie bijlage) ruim 970 Mb aan WhatsApp data is opgeslagen.

Ik neem aan (en hoop) dat dit mijn WhatsApp data is vóór de herinstallatie.
Mijn vraag luidt nu, hoe kan ik deze WhatsApp data terugzetten op mijn telefoon?

Daarnaast is er nog iets wat mijn case nog bemoeilijkt, en misschien de reden is dat ik deze gegevens niet kan terugzetten??

Ik ben tot het eind van dit jaar woonachtig in Jakarta Indonesië.
Ik heb mijn vorige (Nederlandse) simkaart vervangen door een Indonesische Simkaart. Nadat ik mijn simkaart heb vervangen heb ik onder WhatsApp de optie gekozen om mijn WhatsApp data/profiel te linken met mijn Nederlandse nummer i.p.v. het nieuwe Indonesische nummer. Dit heb ik gedaan zodat mijn contacten in Nederland mij konden Whats-Appe op mijn Nederlandse nummer.

Na het herinstalleren van mijn Iphone en daarbij ook opnieuw installeren van WhatsApp heb ik geprobeerd mijn Nederlandse nummer in te voeren onder WhatsApp.
WhatsApp stuurt een 6 cijferige verificatie code per SMS.
Helaas is mijn contract bij mijn Nederlandse nummer verlopen en ben ik niet in staat om deze verificatie SMS te ontvangen. Hierdoor kan ik WhatsApp niet linken met mijn (oude) Nederlandse nummer.

Kan het zijn dat de WhatsAPP data die opgeslagen is onder Icloud>opslag>beheer opslag op mijn Iphone is gelinkt aan mijn Nederlandse nummer?
En dat ik daardoor op mijn Indonesische WhatsApp nummer waarmee mijn WhatsApp nu gelinkt is, niet mijn opgeslagen data kan terugzetten?



Sorry people voor het lange verhaal.
Alvast heel erg bedankt voor adviezen, hulp en suggesties.

Met vriendelijke groet,

Guisensei
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto 19-09-15 09 08 35.jpg‎ (25,2 KB, 8x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Whatsapp backup en documenten en gegevens omehar iCloud 6 19-09-16 09:54
whats app Vrijheid iPad algemeen 9 17-11-14 13:36
documenten/gegevens ontbreekt bij instellingen ICloud op Iphone OphuisM iCloud 5 09-04-14 20:04
Onbekende data en documenten na upgrade in Itunes PBurgers iPhone algemeen 0 02-01-14 18:07
Whats app netje74 iPhone Apps 11 08-02-11 13:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.