//

20 GB opslag gratis upgrade 50 GB? Mooi niet.

20 GB opslag gratis upgrade 50 GB? Mooi niet. discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Grrrr.....misschien dat iemand hier mij kan helpen. Ik neem aan dat het bij jullie bekend is dat iedereen een gratis upgrade van je 20 GB ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-10-15, 23:42
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Angry 20 GB opslag gratis upgrade 50 GB? Mooi niet.

Grrrr.....misschien dat iemand hier mij kan helpen. Ik neem aan dat het bij jullie bekend is dat iedereen een gratis upgrade van je 20 GB opslag in ICloud krijgt naar 50 GB. Ik meende gelezen te hebben dat dat automatisch zou gaan. Gebeurde bij vrienden van mij ook inderdaad. Zij hebben een maandabo.
Bij mij niks, nul, nada. Als ik in iCloud op mijn foon of iPad kijk, blijft het op 20 staan. Al een aantal weken. Ik heb een jaarabonnement overigens. Al paar jaar. Kon indertijd ook niet anders meen ik me te herinneren.
Afgelopen week twee keer iemand van Apple support aan de telefoon gehad. Simpele vraag; ik heb 20 GB, hoe kom ik in aan die 50 GB upgrade?
Meneer nummer 1 wist niet eens waar ik het over had, ging even zoeken in zijn database en zei vervolgens wacht maar tot het einde van de maand.
Mevrouw nummer 2 vandaag wist wel waar ik het over had maar had geen oplossing. Geeft me vervolgens een link waarmee ik weer op dezelfde meldingsite kwam waar ik de eerdere 2 keer ook al begonnen was met het probleem te melden.
Sorry, in mijn ogen heel incompetente hulp van Apple. Hopeloos!!!

Maar weer op internet gekeken en daar kom ik het volgende stukje tegen op de site van Apple aangaande de gratis upgrade van 20 naar 50 GB. Snappen jullie het? Ik niet.


"Als u voor 16 september 2015 een maandelijks abonnement hebt aangeschaft, is de upgrade van uw account automatisch uitgevoerd. Als u momenteel een jaarlijks abonnement hebt, blijft u jaarlijks vernieuwen aan dezelfde prijs. Als u een nieuw maandelijks abonnement selecteert, is uw jaarlijkse abonnement niet beschikbaar voor u."

Voor mij wartaal. Hoe kom ik in Godsnaam aan die 50 GB als Apple het blijkbaar zelf ook niet weet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-10-15, 23:58
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Door de berichten hierover te lezen? een paar minuten rondkijken leert mij al dat een jaar abbo blijft zoals hij is. Je hebt tenslotte een afspraak voor een jaar.
Dus downgraden/aanpassen/overzetten naar een maand abbo en je krijgt meer voor minder. En je krijgt nog een restitutie van je lopende jaar abbo.
Netjes geregeld dus.
  #3  
Oud 03-10-15, 00:03
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Dus ik moet op mijn iPad in iCloud de mogelijkheid 50 GB voor 0,99 cent per maand kiezen?
Meneer 1 van Apple support zei, doet u dat maar niet want dan gaat u extra betalen.
Mevrouw 2 van Apple support gaf geen enkele sjoege over wat jij net post, behalve een link waar ik het maar per email verder moest vragen met uitleg van het probleem.
Ben ik nou gek?
  #4  
Oud 03-10-15, 00:14
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Over je geestelijke gesteldheid doe ik geen uitspraken
Maar op :
Lagere prijzen voor iCloud-opslag zichtbaar op iPhone en iPad
lees ik:
Citaat:
Ik had nog een jaar abonnement van 10,99 (20 GB) die werd niet automatisch 50 GB helaas. Dus moest ik overstappen naar 0,99 per maand! Nu heb ik wel 50 GB
Als ik een gok moet doen heb je twee keuzes, of je jaar abbo laten zoals het is en dan blijft het zoals het is.
Of overstappen naar 99 cent /maand en dan krijg je 50GB.
Als je overstapt naar maand abbo kan je niet terug naar jaar abbo.
  #5  
Oud 03-10-15, 00:21
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Thx Blazez voor je hulp. Jij zegt wat ik dacht.
Vind het erg vreemd dat die twee lui van Apple support daar niet mee kwamen.
  #6  
Oud 03-10-15, 00:25
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

No problem. Wordt hier ook maar door anderen verteld Als een paar mensen zo hun ervaring delen, hebben velen er profijt van toch?
Dat is het voordeel van dit forum.
  #7  
Oud 03-10-15, 00:37
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Ik heb inmiddels de 'beloofde' 50 GB.
Ben wel benieuwd nog of er inderdaad een restitutie o.i.d. volgt over het al betaalde bedrag voor het jaarabonnement dat nog loopt tot juli 2016.
  #8  
Oud 03-10-15, 00:40
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Da's mooi.
Als het in orde is, meld dat nog even in dit draadje. Mocht iemand dan eens de zoekfunctie gebruiken en dit draadje vinden, dan meteen de (juiste) oplossing gevonden is.
Wordt ook erg gewaardeerd
  #9  
Oud 03-10-15, 00:47
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Doe ik.......
  #10  
Oud 04-10-15, 00:43
Patman71's schermafbeelding
Patman71 Patman71 is offline
• iOS 8.4
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Bij mij in de straat
Berichten: 51
Standaard

Werkt bij jullie de Drive-app?
  #11  
Oud 04-10-15, 10:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patman71 Bekijk bericht
Werkt bij jullie de Drive-app?
Ja, natuurlijk. Die app heeft hier ook een prominente plaats op het Springboard.
  #12  
Oud 04-10-15, 16:02
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Ik kreeg vrijwel direct een email van Apple met een creditnota, netjes...dus ik ga ervan uit dat ze of restitueren of verrekenen.

Enne...dit antwoord had ik graag van die 2 mensen van Apple support willen krijgen / horen om mijn vermoedens te bevestigen. Hoe simpel had het kunnen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Dus downgraden/aanpassen/overzetten naar een maand abbo en je krijgt meer voor minder. En je krijgt nog een restitutie van je lopende jaar abbo.
Netjes geregeld dus.
In plaats daarvan werd ik geen steek verder geholpen, door allebei niet en echt met een kluitje in het riet gestuurd. Geen bijster goede beurt van Apple support in mijn ogen.
  #13  
Oud 04-10-15, 16:57
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Volgens mij is het zelfs zo dat als je abonnement afloopt aan het eind van de termijn. Je over gaat naar de 50 gb voor 10,99 en dit betaal je 1x per jaar.
Als je eerder over stapt krijg je het restant van je abonnement terug,en betaal je maandelijks 99 cent.
Ik had geen zin tot volgend voorjaar te wachten en ben nu van 1x per jaar betalen over gegaan maar maandelijks. Mij om het even, al is 1x per jaar wel makkelijk en minder rompslomp.
  #14  
Oud 04-10-15, 22:23
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Yep, het te restitueren bedrag is per direct op mijn rekening teruggestort. Netjes van Apple. Dit in tegenstelling tot de 'hulp' van die 2 mensen van Apple support......o nee, daar heb ik inmiddels genoeg mijn gal over gespuwd.

Maandelijks of jaarlijks maakt me niet zo veel uit. Hoofdzaak, er is weer genoeg backup ruimte.
  #15  
Oud 04-10-15, 22:30
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Och, een feit is dat we met z'n allen hier op het forum gewoon beter zijn dan Apple support. . . . we worden er alleen een stuk minder voor betaald . . . ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Golden cover case mooi of niet? indoow iPhone accessoires en onderdelen 10 25-07-09 18:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:15.