//

iCloud backup whatsapp en berichten

iCloud backup whatsapp en berichten discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit met een probleem.. Vanmorgen een back-up gemaakt via iCloud. Vervolgens mijn iPhone hersteld via iTunes en de back-up uit iCloud terug gezet. Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-10-15, 12:30
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard iCloud backup whatsapp en berichten

Ik zit met een probleem..

Vanmorgen een back-up gemaakt via iCloud. Vervolgens mijn iPhone hersteld via iTunes en de back-up uit iCloud terug gezet.

Nu worden de berichten in de berichten app en mijn Whatsapp berichten niet gelezen! Dit betekent dat ik alle informatie kwijt ben. Ik dacht dit overkomt mij niet, toch wel dus? De back-up heb ik al tig keer opnieuw terug gezet, maar ik krijg mijn berichten maar niet terug. Blijkbaar zijn ze niet meegenomen?

Als ik kijk welke onderdelen in de back-up zitten, zit hier bijv. ook Whatsapp bij (3,9GB). Dit laatste is heel erg belangrijk voor mij, omdat er belangrijke foto's en video's in zitten die ik graag wil behouden.

Whatsapp geeft aan dat er een probleem is bij het terughalen van de gegevens en dat ik Whatsapp moet verwijderen.

Een grote fout van mij is dat ik niet handmatig een back-up heb gemaakt van de foto's en video's van Whatsapp in iCloud. Normaliter worden deze automatisch terug gezet bij het terugzetten van de iCloud back-up..

Iemand tips?

ps: alle apps worden wel gewoon netjes terug gezet. Ik heb 3 weken geleden nog een iCloud backup terug gezet toen ik de 6s net nieuw had, dat ging prima (zoals altijd!).

Laatst gewijzigd door rsnhakan; 22-10-15 om 12:41.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-15, 13:41
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Was het niet zo dat whatsapp zelf ook een backup naar icloud maakt? Vanuit de app? Die kan je inderdaad ook handmatig aanzetten en draaien, maar staat deze niet standaard ook aan?
Dan zou het een kwestie zijn van whatspp weggooien en opnieuw installeren uit de app store.
Zo heb k pas alles vers geinstalleerd en bij de eerste keer starten van whatsapp zag hij zelf dat er een icloud backup was en kon je deze laten herstellen. Er stond wel een melding bij dat je alleen maar de eerste keer bij het starten van whatsapp de backup terug kon zetten en dat je dit niet later kan doen.
  #3  
Oud 22-10-15, 13:42
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Die optie had ik uit gezet, omdat ik altijd een iCloud back-up/reservekopie maak.
  #4  
Oud 22-10-15, 13:48
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ok, dat is rottig. Heb je wel al een keer WA verwijderd en opnieuw geinstalleerd? Dan gebeurd er dus niets?
Afgelopen week was er wel iemand hier die wat software wist om vanuit een iTunes backup data te recoveren. Wellicht kan deze software ook uit een icloud backup data halen. Ik weet dat de software waar ik mee gespeeld had (itunesbackup extractor) alleen zoals de naam zegt uit de itunes backup data kan recoveren

edit: zoiets als dit wellicht?
http://www.fireebok.com/resource/how...ud-backup.html
  #5  
Oud 22-10-15, 14:02
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Ik heb dergelijke software geïnstalleerd maar ik durf het niet aan om mijn Apple ID in te vullen.

In iCloud stond nog een backup van mijn oude 5s, terwijl ik deze niet meer in iCloud kan zien (neemt geen ruimte in)? Die ben ik nu aan het terugzetten, van een maand terug. Fingers crossed!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 oktober 2015 om 14:29 ----------

En jep, die versie is gelukt. Alles is weer terug. Ik denk dat de nieuwe versie van Whatsapp een bug bevat of de reservekopie van vanmorgen was gewoon niet goed.
  #6  
Oud 22-10-15, 14:30
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Wouw, fijn voor je dat het gelukt is. mooi zo. Nou hoef ik niet te tikken dat het wellicht een goed idee is om toch maar de backup in icloud binnen whatsapp zelf aan te zetten ? (als je daar ruimte voor hebt natuurlijk, anders de foto's en videos uit whatsap eerst eens op een andere plek veiligstellen)
  #7  
Oud 22-10-15, 14:34
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Thanks voor het meedenken! Ik ben nu een back-up via Whatsapp zelf aan het maken. Zal mijn iPhone daarna als nieuw instellen en die back-up uit iCloud downloaden
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Whatsapp backup downloaden uit iCloud TheCrow iCloud 3 28-05-15 08:51
(technische) Verschillen iTunes backup vs. iCloud backup? ballegooier iPhone algemeen 4 12-09-13 21:26
Whatsapp berichten uitlezen uit backup Iphone Venno iPhone algemeen 2 19-10-11 02:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:23.