//

iCloud openbaar foto album URL hoofdlettergevoelig?

iCloud openbaar foto album URL hoofdlettergevoelig? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor een advertentie op Marktplaats heb ik een openbaar iCloud album aangemaakt. De URL heb ik in de advertentie erbij gezet, maar als ik erop ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-11-15, 10:26
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Unhappy iCloud openbaar foto album URL hoofdlettergevoelig?

Voor een advertentie op Marktplaats heb ik een openbaar iCloud album aangemaakt.

De URL heb ik in de advertentie erbij gezet, maar als ik erop klik kom ik op een algemene pagina van Apple over iCloud gebruik uit

Nu lijkt het 'm te zitten in de hoofdlettergevoeligheid van de URL
Marktplaats lijkt de hoofdletters uit de URL omgezet te hebben naar kleine letters. EDIT: dit is gebeurd tijdens het copy-pasten van de tekst in 'Teksteditor' zie ik nu
De originele link (URL) bevat zowel hoofd als kleine letters. Als ik die copy-paste naar mijn webbrowser krijg ik wel het openbaar iCloud foto album te zien.

Klopt mijn vermoeden?

Bij een mail adres (weet ik, is niet helemaal hetzelfde) maakt het niet uit of je hoofdletters of kleine letters gebruikt - het werkt altijd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-11-15, 11:04
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Was benieuwd naar je verhaal dus om te testen heb zelf maar eens een openbaar album aangemaakt en vervolgens de link gekopiëerd.
Als ik de exacte link plak in Microsoft Edge, Internet Explorer, Google Chrome en Mozilla Firefox wordt het album netjes getoond.
Haal ik alle hoofdletters uit de link en plak ik hem dan in de browsers kom ik in alle browsers op de algemene pagina van iCloud terecht (Link)

Dus w.m.b. lijkt je vermoeden te kloppen!
  #3  
Oud 04-11-15, 22:56
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hè super @Gonus dank voor het even mee willen kijken en testen!

Gelukkig heb ik met Marktplaats een oplossing kunnen vinden; ik krijg m'n geld voor de advertentie terug gestort en kon dus opnieuw een advertentie aanmaken. Dit keer met de juiste link erbij dwz met hoofd- en kleine letters.

Voor mij opgelost & weer wat geleerd
Reageren

Labels
foto albums, icloud, openbaar



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: code op nieuw album en de foto wissen uit film rol, maar dan wist die ook nieuw album Berdientje01 Muziek, foto & video 2 14-03-12 20:29
Foto: Foto album S¡mon Muziek, foto & video 3 28-06-09 20:00
Foto album app maftijs iPhone Apps 0 27-05-09 10:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:09.