//

iCloud drive op Iphone 6s

iCloud drive op Iphone 6s discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil gebruik maken van iCloud drive.Wat betreft de beveiliging stel ik mij toch vraagtekens!Via de mac wordt om in te loggen naar iCloud.com,waar iCloud ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-01-16, 15:47
vinny70 vinny70 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 22
Standaard iCloud drive op Iphone 6s

Ik wil gebruik maken van iCloud drive.Wat betreft de beveiliging stel ik mij toch vraagtekens!Via de mac wordt om in te loggen naar iCloud.com,waar iCloud drive staat,om het apple id gevraagd.
In mijn geval maak ik gebruik van de tweede herkenning via sms.Goed beveiligd dus!
Wanneer ik nu op mijn iphone 6s,de app" iCloud drive" wil openen wordt niet om een apple id gevraagd.Gewoon op de app tikken en alle gegevens die op de iCloud drive staat zijn onmiddellijk zichtbaar.
Dus wanneer ik mijn iphone zou verliezen en iemand kan in mijn iphone geraken,kan deze persoon zomaar mijn gegevens op iCloud drive gaan bekijken?
Ik zie ook nergens een mogelijkheid om voor deze app een wachtwoord in te stellen!

Laatst gewijzigd door vinny70; 10-01-16 om 16:31.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-01-16, 16:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinny70 Bekijk bericht
Dus wanneer ik mijn iphone zou verliezen en iemand kan in mijn iphone geraken,kan deze persoon zomaar mijn gegevens op iCloud drive gaan bekijken?
En in zo'n geval kan die persoon ook aan alle overige gegevens zoals contacten, berichten, mail en tuti quanti. Gebruik jij geen PIN-code en vingerafdruk op die iPhone?

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 10-01-16 om 18:15. Reden: taelfauten
  #3  
Oud 10-01-16, 16:44
vinny70 vinny70 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 22
Standaard

Ja hoor,ik gebruik vingerscan.Ik vind het wel vreemd dat op deze app niet moet ingelogd worden met het apple id.Is toch een extra beveiliging waard?Daar kan toch belangrijke data enz...opgeslagen zijn.Bv een lijstje met alle inloggegevens voor internet bankieren!
  #4  
Oud 10-01-16, 16:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinny70 Bekijk bericht
Ik vind het wel vreemd dat op deze app niet moet ingelogd worden met het apple id.Is toch een extra beveiliging waard?
Moet jij op de Mac ook inloggen in Finder, met het iCloud Apple ID, om iCloud Drive te gebruiken? Ik niet. Voor die vertrouwelijke "lijstjes" gebruik je beter zoiets als 1Password (met PIN-code en vingerafdruk). Succes verder.
  #5  
Oud 10-01-16, 17:09
vinny70 vinny70 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 22
Standaard

Wanneer ik naar iCloud.com ga moet ik idd telkens inloggen met mijn apple id en met tweede herkenning via sms code.
  #6  
Oud 10-01-16, 17:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinny70 Bekijk bericht
Wanneer ik naar iCloud.com ga moet ik idd telkens inloggen met mijn apple id en met tweede herkenning via sms code.
Ja, ik ook. Maar op www.icloud.com log je niet alleen in voor iCloud Drive. Daar log je in voor alle iCloud functies. in iOS, OS X en Windows is dat niet nodig voor iCloud Drive. Het is wat het is. Ik ga het hier bij laten.
  #7  
Oud 10-01-16, 20:18
vinny70 vinny70 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 22
Standaard

Bedankt voor de reactie!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mogelijkheid tot iCloud Drive uitschakelen? Terug naar 'oude' iCloud. Petruss iCloud 7 04-10-15 01:00
iWork wil niet synchroniseren met iCloud (zonder iCloud Drive) Patje97 iCloud 11 05-12-14 16:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:04.