//

iCloud omvang in instelling niet correct

iCloud omvang in instelling niet correct discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit dus met et volgende probleem: Net zoals zovelen heb ik recent mijn iCloud opslag limiet bereikt. Dit was naar mijn mening omdat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-03-16, 10:47
MattiVN MattiVN is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 3
Standaard iCloud omvang in instelling niet correct

Ik zit dus met et volgende probleem:

Net zoals zovelen heb ik recent mijn iCloud opslag limiet bereikt.
Dit was naar mijn mening omdat ik immens veel foto's op iPad & iPhone had staan. Nu heb ik alle foto's van beide toestallen verwijderd en nu geeft mijn iPhone de volgende bemerking (Zie afbeelding bijlage)

Iemand enig idee waarom deze 3GB in beslag neemt wanneer er 0 foto's en 0 video's in men iCloud zitten??

Alvast bedankt!
mvg,

Mathias
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto 24-03-16 09 25 18.jpg‎ (27,7 KB, 20x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-03-16, 20:04
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Je hebt niet toevallig nog foto's in de verwijderde item staan?
  #3  
Oud 25-03-16, 01:26
MattiVN MattiVN is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 3
Standaard

Nee nergens iets... Niet op ipad, niet op iPhone... Kunnen die op men imac ergens staan? Maar het is zo als ik naar www.icloud.com ga dat er daar ook 0 foto's worden weergegeven......
  #4  
Oud 04-04-16, 11:25
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Hoi, Ben je er nog achter gekomen wat er aan de hand was? Ik heb blijkbaar nu hetzelfde. Gisteren een paar videos gemaakt en bewerkt. Toen de (hardnekkige) melding gekregen dat icloud storage vol was.
Geen probleem. Alle foto's en video's verwijderd en laten synchroniseren.
Op de iPad, Iphone en mac gekeken, maar geen foto's meer. Toch blijft icloud stug volhouden dat er nog een paar Gb aan foto's en video's staan waardoor de storage vol is. Grrrrr.
(en ja, ik heb mijn eigen raad ook al opgevolgd. er staat écht niets meer in, ook niet in de verwijderde items).
  #5  
Oud 04-04-16, 20:08
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nou, een middag prutsen verder en helaas geen steek opgeschoten.
1/ datum aanpassen.
Een boel mensen die dit probleem melden, hebben het opgelost door de datum van de telefoon 2 jaar terug te zetten, dan naar verwijderde foto's te gaan en daar staan dan ineens een lading fotos. Die verwijderen, datum weer goed zetten et voila, opgelost. Niet bij mij
2/ complete rese/delete van toestel.
Toestel als nieuwe telefoon configureren, icloud inschakelen in de verwachting dat er een bug/beschadiging in de foto database zit.
Heeft mij niet geholpen, backup weer terug gezet na de test
3/ op eem mac/osx machine (ik heb hiervoor een hackingtosh in vmware) met finder naar de photo library gaan en dan met "show package contents" in de library zitten wroeten. Ook dit is bij mij geen oplossing geweest.

Dus aan het einde van de middag zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. De data staat écht niet meer op mijn telefoon (er is ruimte zat vrij). Alleen maar in icloud(online dus) blijft hartnekkig weergegeven worden dat de data er nog staat.

edit, kleine toevoeging . .
Ook het aanschaffen van 50GB icloud ruimte is niet de oplossing. Wel ruimte zat nu, maar nog steeds staan er 6 foto's en is er 3,8GB aan ruimte in gebruik op icloud . Grrrrrrrrr
Er moet dus iets zijn waardoor op icloud de data is blijven hangen. maar vanwege het feit dat je geen root toegang heb tot de data in icloud.com kan je er niet bij. Zucht.

Laatst gewijzigd door Blazez; 04-04-16 om 22:07.
  #6  
Oud 11-04-16, 22:50
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ok, dit is heel bijzonder. Kan iemand dit ook proberen?
Ik heb op mijn Windows pc net binnen icloud for windows op download library geklikt en tot mijn stomme verbazing worden de video's en foto's gedownload die ik verwijderd heb. Juist DIE data die ik nergens anders meer kan benaderen . . . . .
  #7  
Oud 12-04-16, 14:11
MattiVN MattiVN is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Hoi, Ben je er nog achter gekomen wat er aan de hand was? Ik heb blijkbaar nu hetzelfde. Gisteren een paar videos gemaakt en bewerkt. Toen de (hardnekkige) melding gekregen dat icloud storage vol was.
Geen probleem. Alle foto's en video's verwijderd en laten synchroniseren.
Op de iPad, Iphone en mac gekeken, maar geen foto's meer. Toch blijft icloud stug volhouden dat er nog een paar Gb aan foto's en video's staan waardoor de storage vol is. Grrrrr.
(en ja, ik heb mijn eigen raad ook al opgevolgd. er staat écht niets meer in, ook niet in de verwijderde items).
Haai,
Ik had net hetzelfde voor en ik heb het trouwens nog altijd voor.
Maar ik heb synchronisatie tussen mijn toestellen van iCloud uitgezet en nu meld hij het volgende bij mij:

"Na 21 (komt van 31 dagen) worden de in iCloud opgeslagen foto's en video's gewist en wordt icloud-fotobib op al uw apparaten uitgeschakeld."

Dus nu ben ik dat aan het testen en kijken wat het doet binnen 21 dagen.
Het is nu wel nu ik synchronisatie heb afgezet ik de 3gig, waarvan ik niet weet wat dat inpakte, terug heb.

Dus ik hoop dat die binnen 21 dagen echt alles volledig leeg maakt, en ik weer gewoon kan synchroniseren met mijn 5gig dat ik standaard heb

Khou jullie op de hoogte!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 april 2016 om 14:08 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Nou, een middag prutsen verder en helaas geen steek opgeschoten.
1/ datum aanpassen.
Een boel mensen die dit probleem melden, hebben het opgelost door de datum van de telefoon 2 jaar terug te zetten, dan naar verwijderde foto's te gaan en daar staan dan ineens een lading fotos. Die verwijderen, datum weer goed zetten et voila, opgelost. Niet bij mij
2/ complete rese/delete van toestel.
Toestel als nieuwe telefoon configureren, icloud inschakelen in de verwachting dat er een bug/beschadiging in de foto database zit.
Heeft mij niet geholpen, backup weer terug gezet na de test
3/ op eem mac/osx machine (ik heb hiervoor een hackingtosh in vmware) met finder naar de photo library gaan en dan met "show package contents" in de library zitten wroeten. Ook dit is bij mij geen oplossing geweest.

Dus aan het einde van de middag zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. De data staat écht niet meer op mijn telefoon (er is ruimte zat vrij). Alleen maar in icloud(online dus) blijft hartnekkig weergegeven worden dat de data er nog staat.

edit, kleine toevoeging . .
Ook het aanschaffen van 50GB icloud ruimte is niet de oplossing. Wel ruimte zat nu, maar nog steeds staan er 6 foto's en is er 3,8GB aan ruimte in gebruik op icloud . Grrrrrrrrr
Er moet dus iets zijn waardoor op icloud de data is blijven hangen. maar vanwege het feit dat je geen root toegang heb tot de data in icloud.com kan je er niet bij. Zucht.
Ja inderdaad, er moet op de één of andere manier iets blijven hangen...
Ik heb wel eens via men oude mac men icloud geraadpleegd... en daar laadde die wel een hele hoop foto's in die ik op mijn actieve toestellen niet meer kon zien... maar deze verwijderen zorgde er spijtig genoeg niet voor dat ik mijn iCloud space terug kreeg... Kijk het bericht hiervoor eens waar ik uitleg wat ik momenteel aan het proberen ben... misschien lukt dit wel!

groetjes!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 april 2016 om 14:09 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Ok, dit is heel bijzonder. Kan iemand dit ook proberen?
Ik heb op mijn Windows pc net binnen icloud for windows op download library geklikt en tot mijn stomme verbazing worden de video's en foto's gedownload die ik verwijderd heb. Juist DIE data die ik nergens anders meer kan benaderen . . . . .
heb ik inderdaad ook geprobeerd.
Ik heb deze foto's verwijderd, maar bij mij zorgden deze niet ervoor dat ik mijn 3Gig terug kreeg... bij u wel?
  #8  
Oud 12-04-16, 19:54
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nee, het verwijderen op de Windows machine heeft geen effect. De icloud for windwos software kan alleen maar lezen en niet terug synchroniseren naar icoud toe.
Dus dit is de enige software die de data kan lezen/benaderen/zien, maar niet deleten :-(

De 31/21 dagen truc (alles uitschakelen en je tijd uitzitten) is inderdaad een optie waarvan ik gelezen heb dat dit bij iemand anders ook gewerkt heeft. Ik heb alleen (momenteel) (nog) geen zin om 21+ dagen dit allemaal uit te schakelen. Daar gebruik ik het momenteel teveel voor :-(
Ik ben wel benieuwd of het werkt overigens. Hou ons op de hoogte.
  #9  
Oud 19-05-16, 20:20
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

JAAAAAAAAA!!!!!,
Sorry, zo leuk als iets gelukt is. Het is opgelost bij mij. Ik heb mijn ruimte weer terug.
Wat is er gedaan.
Ik heb contact met apple opgenomen. Die hebben achter de schermen eea geprobeerd. Toen testen, maar helaas niet opgelost.
Toen is de call geëscaleerd naar een andere afdeling.
Let wel op. Hiervoor hebben ze complete toegang tot je account nodig. Eerst alle beveiligingsvragen doorlopen en daarna het wachtwoord van mijn apple id aangepast naar een door hun aangegeven wachtwoord (brrrr, eng).
O ja, en op alle devices moest icloud photo stream uit staan.
Maargoed, wat moet dat moet.
Vandaag kreeg ik een terugkoppeling of ik het weer wilde proberen.
Dus photo streaam weer aangezwengeld en tot mijn verbazing komen dus de foto's en videos terug waarvan ik wist dat ze een probleem waren aangezien ik dat gefilmt had toen het probleem is ontstaan.
Nu kon ik er dus goed bij, en kon ik ze ook weer netjes wissen en uit de deleted items weggooien.
En voilá de data is nu echt weg en vrijgegeven.
Probleem opgelost (nu mijn wachtwoord weer veranderen. Zo een tijdelijk wachtwoord is een draak om in te tikken )
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Omvang Fotobibliotheek in 'Volgende reservekopie' klopt niet MiKeZZa iPhone algemeen 0 22-03-16 11:04
airdrop werkt niet correct solange iPhone algemeen 3 27-11-13 21:20
Iphone niet correct geinstalleerd Denbosch iPhone algemeen 3 24-07-13 15:30
Systeemtijd is niet correct!? RobGroot Unlock [archief] 2 09-02-08 22:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.