iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud uitloggen (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/172270-icloud-uitloggen.html)

rooftops 18-04-16 16:42

iCloud uitloggen
 
Beste mensen, ik heb een probleem:

Mijn apple ID was gehacked, veranderd, kan niks meer aan gedaan worden heb ik vandaag gehoord.
Goed, erg balen, maarja nieuw account aanmaken dan.
Probleem: Doordat ID is gehacked, kan ik niet uitloggen (voor 'find my iphone' moet ik me inloggen om het uitteschakelen)
Support gebeld, ze zeiden dat ik mijn aankoopbon van de iphone met gegevens etc. moet opsturen
Probleem 2: Deze iphone heb ik overgekocht, heb de bon niet dus kan het ze niet verzenden...

Nou vroeg ik mij af, ben ik nu de pineut, of kan ik de iphone naar fabrieksinstellingen zetten en mij dan weer inloggen op iCloud via een ander ID, zonder nare gevolgen die daarna nog kunnen opkomen (zoals dat mijn iphone is uitgeschakeld door diefstalmodus ofzo)?

Guest-20180925190238 18-04-16 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rooftops (Bericht 1020134)
Mijn apple ID was gehacked, veranderd, kan niks meer aan gedaan worden heb ik vandaag gehoord.

Tof! Nu spreek je weer Nederlands. :D Is dat nog steeds hetzelfde verhaal als in jouw verhaaltje van 16 februari 2016 (in stonecoal English)?

http://forum.iculture.nl/f147/icloud...-security.html

rooftops 18-04-16 16:58

Stonecoal English?!?!? NEAR PERFECT ENGLISH MAN hahaha

Ja dat was ik, ik postte dat verhaal origineel in een engels apple forum omdat ik las dat veel amerikanen hetzelfde probleem hadden gehad (geen oplossing voor mij helaas)

trimix 19-04-16 08:05

dan nog vind ik het een raar verhaal je kunt op je oude apple id een wachtwoord reset aanvragen via iforget of icloud.com die link om te resetten word naar een ander email adres gestuurd als je apple id email adres
Met andere woorden als je je wachtwoord zou vergeten of je apple id is gehackt zou je daar dus niks aan kunnen doen ??

rooftops 19-04-16 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1020157)
dan nog vind ik het een raar verhaal je kunt op je oude apple id een wachtwoord reset aanvragen via iforget of icloud.com die link om te resetten word naar een ander email adres gestuurd als je apple id email adres
Met andere woorden als je je wachtwoord zou vergeten of je apple id is gehackt zou je daar dus niks aan kunnen doen ??

Naja dat probleem is niet meer op te lossen op het moment, dus het maakt ook niet veel meer uit.

Wat mij wel uitmaakt nu is het voorgestelde probleem in deze thread, en als iemand daar een antwoord op heeft zou ik dat erg op prijs stellen :d

Guest-20180925190238 19-04-16 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rooftops (Bericht 1020134)
Nou vroeg ik mij af, ben ik nu de pineut, of kan ik de iphone naar fabrieksinstellingen zetten en mij dan weer inloggen op iCloud via een ander ID, zonder nare gevolgen die daarna nog kunnen opkomen (zoals dat mijn iphone is uitgeschakeld door diefstalmodus ofzo)?

Als "Find my iPhone" nog ingeschakeld is ben je de pineut als je tracht om het toestel te herstellen naar fabrieksinstellingen. Het toestel heeft een iCloud Activation Lock en dat blijft ook zo (als je het paswoord van het oude iCloud Apple ID niet weet).

rooftops 19-04-16 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1020164)
Als "Find my iPhone" nog ingeschakeld is ben je de pineut als je tracht om het toestel te herstellen naar fabrieksinstellingen. Het toestel heeft een iCloud Activation Lock en dat blijft ook zo (als je het paswoord van het oude iCloud Apple ID niet weet).

Dus ik krijg hem er in principe ook nooit meer af...
Ik zie dat icloud locked iphone 6en nog voor zo'n 300-400 weggaan dus misschien maar verkopen dan lol

Bedankt voor de reactie :-)

iPhoneAlot 19-04-16 10:32

Blijft een curieus verhaal in elke taal...:rolleyes:

Blazez 19-04-16 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rooftops (Bericht 1020166)
Dus ik krijg hem er in principe ook nooit meer af...
Ik zie dat icloud locked iphone 6en nog voor zo'n 300-400 weggaan dus misschien maar verkopen dan lol)

"vergeet" er dan niet bij te zetten dat het toestel een icloud lock heeft. anders hebben we hier zometeen de volgende die zijn lock er niet af kan krijgen.

trimix 19-04-16 18:33

stuur mij eens het imei nr kan eens kijken wat ik voor je kan doen
of krijg ik nu weer een hoop negatieve reacties ....

icloud kan er namelijk wel afgehaald worden zolang deze als clean is geregistreerd en niet in lost mode staat

Blazez 20-04-16 17:17

Ik denk dat als je kan helpen dat je echt geen negatieve reacties krijgt. Integendeel zelfs. Het lijkt mij geweldig als je kan helpen en het blijkt in dit geval zo makkelijk op te lossen te zijn.
Complimenten daarvoor.
Het is alleen de laatste tijd wel een regelmatige stroom van nieuwe forumleden die met een vaag verhaal komen dat aan alle kanten ruikt naar een (laten we zeggen) niet eerlijk toestel.
Tja, dan wordt je op een gegeven moment sceptisch lijkt me.

Nogmaals, hopelijk is dat hier niet het geval en kan je helpen. Zou mooi zijn.

trimix 20-04-16 18:22

er zijn hier toch nogal wat forum leden (ik zal ze niet bij naam noemen ) die mij meteen van alle kanten aanvallen als ik over icloud en unlocken begin
en inderdaad het zijn allerlei vagen verhalen en persoonlijk denk ik dat het hacken van een apple account heel moeilijk is zoniet onmogelijk en meestal toch wel de (schuld) is van een gebruiker zelf (onoplettendheid)
ik heb hier ook duidelijk op het forum aangegeven dat mensen hun gestolen iphone in lost mode moeten zetten (via icloud.com) omdat in deze modus het bijna onmogelijk is om te unlocken
Als mensen hun gestolen iphone gewoon in clean modus laten staan namelijk is deze redelijk simpel te laten unlocken

Blazez 20-04-16 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1020228)
ik heb hier ook duidelijk op het forum aangegeven dat mensen hun gestolen iphone in lost mode moeten zetten (via icloud.com) omdat in deze modus het bijna onmogelijk is om te unlocken
Als mensen hun gestolen iphone gewoon in clean modus laten staan namelijk is deze redelijk simpel te laten unlocken

Alleen dit al lijkt mij een zeer belangrijk punt dat niet genoeg keer benadrukt en herhaald kan worden. Sterker nog, (geen idee of dat al bestaat) maar het zou een artikel in de wiki of op de iculture site waardig zijn.

trimix 20-04-16 20:06

dat is denk ik wel een goed idee om hier een extra wiki aan te maken wat te doen bij diefstal van iphone
ik vind het eigenlijk ook een zeer slechte zaak dat hier te weinig aandacht naar uitgaat wat mensen moeten ondernemen om het de dief zo lastig mogelijk te maken
ook bijvoorbeeld om niet je telefoon nummer op het scherm weer te geven als deze in lost mode staat dan word het al weer een stap moeilijker om deze te unlocken bv

Blazez 21-04-16 20:28

Iemand van iculture die zich geroepen voelt ?

debroei 21-04-16 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1020266)
Iemand van iculture die zich geroepen voelt ?

Lijkt mij een heel strak plan, over tamelijk onzinnige apps worden stukjes geschreven, lijkt mij een kleine moeite om hier in te voorzien...

trimix 22-04-16 08:04

iemand ? of zijn de heren en dames webmasters er te weinig van op de hoogte ?

rooftops 30-04-16 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1020197)
stuur mij eens het imei nr kan eens kijken wat ik voor je kan doen
of krijg ik nu weer een hoop negatieve reacties ....

icloud kan er namelijk wel afgehaald worden zolang deze als clean is geregistreerd en niet in lost mode staat

Is het verstandig om mijn IMEI zo op het internet te gooien? En wat zou je er dan mee doen? (ik heb heel het internet af zitten zoeken en kan er namelijk echt niks over vinden, sorry voor het late antwoord - heb het heel druk met school)

Om te antwoorden op de beschuldigingen van "het is een vaag verhaal": dit is 100% mijn eigen telefoon, en 100% mijn gehackde iCloud. Het verhaal kan inderdaad vaag klinken en dat kan ik helaas niet beter maken, maar je kan mij in ieder geval geloven dat het een echt verhaal is haha..

debroei 01-05-16 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trimix (Bericht 1020273)
iemand ? of zijn de heren en dames webmasters er te weinig van op de hoogte ?

Jammer, ik heb het idee dat dit niet meer binnen de koers van iculture valt. Welke kant het op gaat, geen idee. Al voelt het voor mij alsof de het middel een doel is geworden.

trimix 02-05-16 19:43

ik geef alleen aan dat ik je zou kunnen helpen omdat icloud in clean modus unlocked kan worden
ik kan ook checken of je kunt bewijzen dat jij die iphone gekocht heb ja of nee door bv de aankoop datum te checken
en het imei nr hoef je niet op internet te gooien
ik check altijd een iphone voor dat ik die koop via imei nr


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.