//

Met twee macs dezelfde iCloud drive gebruiken

Met twee macs dezelfde iCloud drive gebruiken discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi Ik heb zowel een iMac als een MacBook. OP beide draait MacOS, laatste versie. Ik kan nu mijn map documenten van de iMac automatisch ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-10-16, 14:56
hveen hveen is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 7
Standaard Met twee macs dezelfde iCloud drive gebruiken

Hi

Ik heb zowel een iMac als een MacBook. OP beide draait MacOS, laatste versie.

Ik kan nu mijn map documenten van de iMac automatisch in de iCloud plaatsen.
Ik wil nu vanaf mijn MacBook daarbij kunnen. (NB Ik heb 50GB ruimte)
Als ik nu op mijn MacBook de Iclouddrive wil activeren komt ie gelijk met een boodschap dat ik te weinig ruimte heb (wat onzin is) en ik kom niet verder

Ik kan toch met twee macs naar dezelfde iCloud Drive. Hoe regel ik dit in?

Met vriendelijke groet Henk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-10-16, 16:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hveen Bekijk bericht
Als ik nu op mijn MacBook de Iclouddrive wil activeren komt ie gelijk met een boodschap dat ik te weinig ruimte heb (wat onzin is)...
Waarom is dat onzin?
  #3  
Oud 02-10-16, 17:22
hveen hveen is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 7
Standaard

Omdat mijn Macbook maar weinig extra data bevat. Het lijkt er dus op dat ik een boodschap krijg dat de 5G vrije data onvoldoende is, maar ik heb meer dan 40 GB beschikbaar via mijn iMac (omdat ik dus extra GB ingekocht heb). Ik gebruik dezelfde Apple ID en iCloud codes, dus je zou vermoeden dat het systeem weet dat ik extra heb. Door deze boodschap lijkt het of beide Iclouds verschillend zijn
  #4  
Oud 02-10-16, 17:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

1) Hoeveel data (in GB) staat er in iCloud Drive?
2) Hoeveel opslagcapaciteit (in GB) is er nog over op de MacBook?
3) Als 1) > 2) krijg je die foutmelding;

Voor het overige: ik gebruik iCloud Drive met hetzelfde iCloud Apple ID op drie (3) Macs (met voldoende opslagcapaciteit) zonder de minste problemen.
  #5  
Oud 02-10-16, 17:55
hveen hveen is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 7
Standaard

Ach, suf Ik zie nu pas dat mijn foto's op mijn Macbook onder documenten staan. Heb ik verschoven naar Afbeeldingen en nu krijg ik die mededelingen niet meer

Wat me nog niet helemaal duidelijk is:
beide macs hebben een map documenten en een bureaublad
en ik vind het nog niet transparant hoe een en ander onder Finder te zien is
Op beide machines staat onder iCloud de rubrieken Bureaublad en Documenten

Als ik op mijn macbook op bureaublad klik dan zie ik enkele objecten van de iMac EN een tweede rubriekje dat nu Bureaublad MacBook heet

Idem bij Documenten: op de Macbook laat hij onder documenten primair die van de iMac zien en daar ergens midden in staat dan weer een mapje documenten MacBook

Idem op mijn iMac: het lijkt er op dat mijn iMac leidend is en dat de Macbookdata er onder valt. Maar goed als je een keer snapt hoe het werkt, kan je er wel mee uit de voeten. Was mi logischer dat je onder iCloud gelijk twee x bureaublad iMac resp Macbook ziet en idem 2x een rubriek documenten

bedankt voor je handreiking

gr henk
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Twee verschillende google accounts gebruiken op dezelfde Ipad omejoop38 iPad algemeen 1 07-03-16 12:22
Kan ik twee verschillende iPhones met dezelfde apps, telefoon# en Apple ID gebruiken? digitalworld iPhone algemeen 11 25-09-14 19:45
Twee iPhones met dezelfde computer synchroniseren sytze63 iPhone algemeen 2 05-10-12 23:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.