//

Foto's bewaren in iCloud maar niet op iPhone

Foto's bewaren in iCloud maar niet op iPhone discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Nou ik heb een beetje rond gezocht maar ik kom er niet uit... De foto's van mijn iPhone worden automatisch bewaard in de iCloud fotobibliotheek ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-11-16, 14:51
thomas999 thomas999 is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2016
Berichten: 6
Standaard Foto's bewaren in iCloud maar niet op iPhone

Nou ik heb een beetje rond gezocht maar ik kom er niet uit...

De foto's van mijn iPhone worden automatisch bewaard in de iCloud fotobibliotheek (opslag optimalisatie).

Maaaaarrrrrrr. Ik wil de foto's bewaren op iCloud, maar ze verwijderen op mijn telefoon. Nu wanneer ik een foto verwijder op mijn iPhone, wordt deze ook overal uit de iCloud bibliotheek verwijderd.

Hoe kan ik foto's van iCloud fotobibliotheek importeren naar iCloud Drive? Ik wil mijn foto's namelijk opslaan in de Cloud, en dus niet op mijn iPhone (die maar een zielige 16gb heeft).

Ook wil ik foto's die op mijn laptop staan bewaren op iCloud Drive, deze kan ik gewoon importeren in iCloud Drive lijkt me.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-11-16, 21:26
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Je kan volgens mij de foto's in een (gedeeld) album zetten en daarin laten staan terwijl je de originelen uit de library weggooid. Of dat handig is, is een vraag.
Direct antwoord (al vaker hier besproken) is Nee, je kan ze niet op de telefoon weggooien maar in icloud houden.
Eventueel kan je daarvoor dropbox/onedrive/google drive voor gebruiken.
  #3  
Oud 14-11-16, 15:39
EricBrandsma EricBrandsma is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2016
Berichten: 2
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem! Zou je dat niet als volgt kunnen oplossen?
Schakel de CLOUD helemaal uit op je iPhone. Verwijder dan alle foto's op je toestel (die je NIET met dat toestel hebt gemaakt) en schakel daarna de CLOUD weer in. Ik heb dit nog niet geprobeerd, want ben daar een beetje huiverig voor, maar hoop dat er "deskundigen" zijn die dat kunnen beoordelen.

Even een andere opmerking over hoe ik denk dat e.e.a. in zijn werk gaat. Klopt deze veronderstelling? :
Foto's die (nog) NIET op je toestel staan, maar die WEL op de CLOUD staan (dus via andere bronnen op de CLOUD geplaatst zoals iPad of MacBook), worden die, nadat je die op je iPhone BEKIJKT automatisch op je iPhone OPGESLAGEN?
  #4  
Oud 15-11-16, 19:57
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Wat is eigenlijk het nut ervan? Bedoeling is dat je ze overal kunt belijken. Eens ze zijn geupload naar icloud bib, blijft er enkel een tumbnail achter op de iPhine en niet de foto in ware formaat.

Ik zie dus geen reden om ze dan op de iphone te wissen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 november 2016 om 18:59 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricBrandsma Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde probleem! Zou je dat niet als volgt kunnen oplossen?
Schakel de CLOUD helemaal uit op je iPhone. Verwijder dan alle foto's op je toestel (die je NIET met dat toestel hebt gemaakt) en schakel daarna de CLOUD weer in. Ik heb dit nog niet geprobeerd, want ben daar een beetje huiverig voor, maar hoop dat er "deskundigen" zijn die dat kunnen beoordelen.

Even een andere opmerking over hoe ik denk dat e.e.a. in zijn werk gaat. Klopt deze veronderstelling? :
Foto's die (nog) NIET op je toestel staan, maar die WEL op de CLOUD staan (dus via andere bronnen op de CLOUD geplaatst zoals iPad of MacBook), worden die, nadat je die op je iPhone BEKIJKT automatisch op je iPhone OPGESLAGEN?
Ik zou het niet testen, want eens je icloud terug op zet, is de kans groot dat hij alle foto's in de cloud gaat wissen. In het beste geval, en dat hoop ik dan ook, verschijnen ze terug op de iphone.
  #5  
Oud 15-11-16, 20:15
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Het is wel iets meer dan een thumbnail die overblijft. De foto die wel op de telefoon blijft is prima te gebruiken om op de telefoon te bekijken of te gebruiken op social media oid.
Het voordeel is dat een verkleinde foto veel minder ruimte op de telefoon inneemt. Dat kan weer van pas komen bij telefoons met weinig ruimte (of mensen die heeeeel veel op hun toestel hebben. )

Het kan dus wel degelijk erg handig zijn.
  #6  
Oud 15-11-16, 20:22
EricBrandsma EricBrandsma is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2016
Berichten: 2
Standaard

Hoe kan het dan dat ik dan toch nog 1,3 GB aan foto's op de iPhone heb staan. Klinkt niet echt als "verkleind". Wat ik al eerder zei... volgens mij blijven de foto's die je BEKEKEN hebt vanaf de Cloud in vol formaat op je iPhone achter. Ik weet alleen niet hoe ik dat kan achterhalen.
  #7  
Oud 15-11-16, 20:33
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik heb 80gb aan foto's in de cloud en kan die allen bekijken op mijn iphone. Daar nemen ze 10 gb in beslag.
En hoe voller het toestel, hoe meer hij gaat optimaliseren.
  #8  
Oud 15-11-16, 20:35
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ook nooit helemaal blind op staren op die getallen. Ik heb eens gehad dat er wat data in de photo library was blijven steken. Nergens te verwijderen maar wel 0 foto's 0 video's en 2Gb aan data in gebruik (of iets in die hoeveelheid)
  #9  
Oud 15-11-16, 20:35
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Wat wel kan, is niet met de bib werken, maar gewoon een map met foto's maken zoals je dat ook kan bij dropbox en de foto's telkens kopieren en daarna op de iphone wissen.
  #10  
Oud 15-11-16, 20:43
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Tja, wat ook kan is een nokia 6210 gebruiken en een papieren album meenemen met ingeplakte foto's.

Geintje natuurlijk. Maar ik vind het persoonlijk een erg goed werkende functie met foto library en (uitzonderingen daargelaten) werkt het prima. Foto maken en bewerken op de iPad en vice versa. Heerlijk.
Reageren

Labels
foto's, fotobibliotheek, icloud, icloud drive



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iCloud Foto bibliotheek vol maar geen foto's meer diverd iCloud 2 19-06-16 10:27
Foto's verplaatsen naar iPhone lukt niet door iCloud Foto's Ersin27 iCloud 1 09-06-15 13:05
Whatsapp in icloud bewaren PetravHaas iPhone Apps 4 06-04-15 02:34
Ineens maar 100 foto's in icloud cynthiar iPhone algemeen 0 29-05-14 18:11
iPhone synchroniseert niet met iCloud maar Exchange, wat nu? locuta iCloud 3 17-07-12 12:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:46.