//

iCloud mail aanzetten

iCloud mail aanzetten discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Allen, Ik heb eigenlijk al sinds dag 1 de gmail app omdat mail bepaalde functionaliteiten van gmail niet ondersteunde. Door nieuwsgierigheid heb ik dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-12-16, 09:56
DonBucknall DonBucknall is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard iCloud mail aanzetten

Hallo Allen,

Ik heb eigenlijk al sinds dag 1 de gmail app omdat mail bepaalde functionaliteiten van gmail niet ondersteunde. Door nieuwsgierigheid heb ik dit weer geprobeerd en eigenlijk werkt mail tegenwoordig wel zoals ik dat graag zou zien.

Op mijn macbook heb ik een account aangemaakt en ging er vanuit dat als ik in iCloud de mail optie aanvink dat mijn iPhone de instellingen zou overnemen. Maar als ik deze optie aanvink begint hij te vragen om een @icloud mail te maken. Nu heb ik een @me account en deze ook ingesteld bij mail maar blijft toch vragen voor een nieuwe @icloud mail.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn iPhone mij email instellingen en accounts overneemt van mijn macbook net zoals die bv wachtwoorden of Wi-Fi automatisch overneemt?

Hartelijk dank,
mvg,

Don
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-12-16, 10:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonBucknall Bekijk bericht
Mijn vraag is dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn iPhone mij email instellingen en accounts overneemt van mijn macbook net zoals die bv wachtwoorden of Wi-Fi automatisch overneemt?
Mail account instellingen worden niet gesynchroniseerd tussen macOS en iOS toestellen. En uiteraard ook niet onderling. Wachtwoorden en Wi-Fi sleutels worden gesynct met de iCloud Keychain. Mail account instellingen niet.
  #3  
Oud 10-12-16, 14:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Terzijde: er zijn Apps van derden (die je dan in plaats van de standaard Apple mail Apps gebruikt) die de instellingen wel kunnen synchroniseren; voorbeelden zijn Spark en Airmail.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 10-12-16, 17:45
DonBucknall DonBucknall is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Thnx voor dit bericht. Maar als ik mail op iPhone en macbook installeer, zijn de mailboxen dan wel gesynchroniseerd? (maw als ik mail verwijder, verwijderd die op het andere apparaat ook?)

Zojuist bij het proberen in te stellen van gmail op mijn iPhone geeft hij steeds aan: imap.gmail.com reageert niet, controleer of de instelling juist zijn. Maar ik kies voor Google account en de instellingen doet die verder zelf.

Enige tips?
  #5  
Oud 10-12-16, 17:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonBucknall Bekijk bericht
Maar als ik mail op iPhone en macbook installeer, zijn de mailboxen dan wel gesynchroniseerd? (maw als ik mail verwijder, verwijderd die op het andere apparaat ook?)
Tuurlijk, dat is inherent aan het IMAP protocol. En iCloud mail gebruikt IMAP.

Citaat:
Zojuist bij het proberen in te stellen van gmail op mijn iPhone geeft hij steeds aan: imap.gmail.com reageert niet, controleer of de instelling juist zijn.
Met goegeltoestanden kan ik helaas niet helpen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mail betaling iCloud pdavie2311 iCloud 5 20-10-15 22:16
[iCloud] Problemen met verzenden van mail van Mail mindchaoz iCloud 0 14-10-11 13:54
iCloud mail: enkel @me.com mail? BfromB iCloud 0 13-10-11 09:44
na aanzetten telkens alle mail binnen woutje iPhone algemeen 6 16-01-10 16:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.