iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Synchronisatie Notities (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/175767-synchronisatie-notities.html)

EEDEEJEE 17-02-17 09:50

Synchronisatie Notities
 
Gegevens: iMac: macOS Sierra 10.12.3
iPad & iPhone: iOS 10.2.1
Notities (iMac): versie 4.3.1

Notities synchroniseren van iPhone & iPad naar iMac, iPad & iPhone zoals het hoort.
Maar... in het geheel NIET van iMac naar iPhone of iPad.

Bijkomend probleem/opmerking:
Bij openen van Notities op iMac krijg ik steeds de melding: De identiteit van 'imap.telenet.be' kan niet worden gecontroleerd j

Iemand een oplossing?

Guest-20180925190238 17-02-17 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EEDEEJEE (Bericht 1030341)
Bijkomend probleem/opmerking:
Bij openen van Notities op iMac krijg ik steeds de melding: De identiteit van 'imap.telenet.be' kan niet worden gecontroleerd j

Ik denk niet dat dit een "bijkomend" probleem is. Notities is (nog steeds) onderdeel van Apple Mail. Het synchronisatie mechanisme voor Notities is Mail. Het beste werkt dat met iCloud Mail. Er kunnen ook andere IMAP mail providers gebruikt worden en daar gaat het bij u blijkbaar mis.

PS:
Notities zijn verborgen postbussen in Apple Mail. Met een alternatieve mail client zoals Thunderbird, enz.. kan je die zelfs zien.

EEDEEJEE 18-02-17 09:27

timosha, ik heb hier niets speciaal gedaan: om een Apple-ID aan te maken moet je je eigen e-mailadres gebruiken, de rest gaat "vanzelf" bij wijze van spreken.
Ik bedenk alleen maar of het sedert deze "melding" is dat mijn synchronisatie hapert of scheelt er misschien iets anders maar ik kan het langs geen kanten vinden. Al het overige werkt perfect: van iPhone/iPad naar iMac maar niet omgekeerd.

Guest-20180925190238 18-02-17 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EEDEEJEE (Bericht 1030364)
timosha, ik heb hier niets speciaal gedaan:

Gij misschien niet maar eventueel wel Telenet. Want gij gebruikt duidelijk een Telenet mailadres als iCloud Apple ID en geen icloud.com (of me.com of mac.com) mailadres. Eventueel is er iets mis met de certificaten van de Telenet IMAP-server.

EEDEEJEE 18-02-17 10:00

Heu, het heeft altijd probleemloos gewerkt tot nu maar.... Timosha, ik kan toch geen icloud.com adres hebben voor ik een Apple-ID heb? En... dat werkt dan toch, zelfs noodzakelijk dacht ik, met een reeds bestaand mail-adres?
Wel oppassen hé: je hebt hier met een Senior te doen die zijn best doet om er iets van te snappen maar of dit lukt??? Bedankt voor uw snel antwoord.

Guest-20180925190238 18-02-17 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EEDEEJEE (Bericht 1030366)
Heu, het heeft altijd probleemloos gewerkt tot nu maar....

Dat is inherent aan een probleem. Eerst was het er niet en nu wel. :-)

Citaat:

Timosha, ik kan toch geen icloud.com adres hebben voor ik een Apple-ID heb?
Ik zou niet weet waarom (in mijn geval een @me.com adres):

https://www.imgdumper.nl/uploads9/58...t_10.04.03.jpg

Ik denk dat aan dit probleem een Telenet expert te pas moet komen. Overigens ik ben ook een senior van bijna 67 jaar. Senioren zijn niet per definitie idioten.

EEDEEJEE 18-02-17 11:38

Citaat:

Ik denk dat aan dit probleem een Telenet expert te pas moet komen.
Had ik ook al aan gedacht. Zal er een dezer eens tijd moeten voor maken.
Bedankt Timosha. (trouwens mijn instellingen zijn identiek als die van u)

Guest-20180925190238 18-02-17 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EEDEEJEE (Bericht 1030368)
(trouwens mijn instellingen zijn identiek als die van u)

Dan zou er geen probleem mogen zijn want ik gebruik een iCloud mailadres (@me.com) als iCloud Apple ID. En bij u zeurt iCloud over een Telenet IMAP-server.

Blazez 19-02-17 09:31

Maar is het niet zo dat je per mail account kan instellen wat je met dat mail account gebruikt? Bij ieder imap account dat je instelt kan je ook notities aanzetten.
Als je twee mail accounts (Telenet en iCloud) op je toestel ingesteld hebt, en je hebt bij beiden notities aan staan, en er veranderd iets bij Telenet, dan kan ik me voorstellen dat je een error daar op krijgt.
Ik zou even de ingestelde mail account nalopen en zorgen dat op alle toestellen alleen notities bij iCloud aan staan. Bij de rest van de accounts dus aleen maar email aan en niet notities.

EEDEEJEE 19-02-17 12:07

Even Telenet uitgeschakeld (maakt sowieso niks uit) maar het enige verschil is dat ik geen foutmelding meer krijg op mijn iPad of iPhone.
Nog eens voor alle duidelijkheid:
Een nieuwe Notitie maken op iPhone of iPad synchroniseert onmiddellijk met de andere toestellen, inclusief de iMac.
Een nieuwe Notitie (of wijziging) op de iMac blijft alleen zichtbaar op de iMac.
Waar kan het probleem zitten???????


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:05.