//

gedeeld familie adresboek en eigen contacten

gedeeld familie adresboek en eigen contacten discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil een familie adresboek delen met leden van mijn gezin met de volgende randvoorwaarden: - gedeelde set contacten over verschillende iOS devices - persoonlijke ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-10-17, 10:45
fweijers fweijers is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2017
Berichten: 3
Smile gedeeld familie adresboek en eigen contacten

Ik wil een familie adresboek delen met leden van mijn gezin met de volgende randvoorwaarden:
- gedeelde set contacten over verschillende iOS devices
- persoonlijke set contacten voor elk device
- mogelijkheid contacten te beheren (bij te werken of toevoegen) vanuit elk device
- nice to have: bovenstaande features maar dan shared over iOS en Android devices.

Als ik deze how-to volg ben ik al heel ver.

Probleem is echter: als iemand een nieuw contact toevoegt, is het niet mogelijk aan te geven in welke groep (persoonlijk of shared) het contact moet komen.

Iemand een oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-01-18, 11:16
St Milo St Milo is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2018
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1
Standaard

Beste fweijers,

Ik heb 'deze how to' gevolgd en alles werkt prima.
Zelfs beter dan verwacht.

1) Je hoeft niet alles in één Vcard te zetten. (Step 3 & 4)
Ik heb voor mezelf enkele groepen aangemaakt en in afzonderlijke Vcards gezet.
Zo ook voor de verschillende familieleden én voor de verschillende 'te delen' groepen.
Voor het gemak maak je ook één Vcard met ENKEL je familieleden die aan dit 'contacten delen' willen deelnemen en zorg dan ervoor dat die leden NERGENS anders voorkomen.

2) In 'Step 6' importeer je dan alle 'te delen' Vcards en in 'Step 7' moet je dan alle contacten verwijderen uit je persoonlijke app en importeer je die Vcards die bij jou account horen.

Op deze manier heeft elk lid één of meerdere 'eigen' groepen, die enkel voor dat lid zichtbaar zijn en beschikt elk lid over alle gedeelde groepen.

3) Om nu een nieuw contact toe te voegen:
Ofwel doe je dit in de juiste iCloud-account op je Mac ofwel doe je dit op je iPhone of iPad.
Zorg er dan voor dat ENKEL die groep zichtbaar is waar je het nieuwe contact aan wil toevoegen.
Als je een contact wil toevoegen die iedereen moet kunnen raadplegen zet je enkel één van de 'gedeelde' groepen zichtbaar en voeg je het contact toe.
Als je een contact wil toevoegen die enkel jij moet kunnen raadplegen zet je enkel één van je 'persoonlijke' groepen zichtbaar en voeg je het contact toe.
(Als je MEERDERE of ALLE groepen van jou account (of van de 'gedeelde' account) zichtbaar zet, dan verschijnt dit contact in een 'willekeurige' groep van die account.)

Succes,
Mil

Laatst gewijzigd door St Milo; 26-01-18 om 11:42.
  #3  
Oud 26-01-18, 13:50
fweijers fweijers is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2017
Berichten: 3
Standaard

Hoi Milo,

dat klinkt inderdaad als werkbaar!
Ik ga dit ook uitproberen (moet ik even een avondje voor vrijmaken ben ik bang want de procedure uit de how-to lijkt nogal groot )
Bedankt voor je tip!
Reageren

Labels
contacten, delen, familie, family, share



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contacten - Adresboek ouwe-henk iTunes 1 14-11-10 03:50
Mac OS X: Adresboek overschrijven met Iphone contacten Bossiebos Desktop-applicaties 2 12-05-08 11:47
Contacten verwijderen uit adresboek Tenvox iPhone algemeen 2 11-12-07 20:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:08.