iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Foto's door elkaar na reservekopie terugzetten (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/179400-foto-s-door-elkaar-na-reservekopie-terugzetten.html)

Qwrtje 04-11-17 19:53

Foto's door elkaar na reservekopie terugzetten
 
Hoi,

Ik heb sinds gisteren de iPhone X, ik wou eerst met een schone telefoon starten en alleen de foto's overzetten, dus lukte me op geen 1 manier (+/- 2200 foto's)

Uit eindelijk toch maar de reservekopie van mijn vorige iPhone 6S gepakt, alleen nu staan alle foto's door elkaar en zelfs een paar missen..

Ik heb wel alle foto's op mijn iMac in Foto's staan, daar staan ze wel allemaal op volgorde en ook daar staan ze allemaal!

Weet iemand hoe ik ze weer op volgorde krijg of hoe ik ze allemaal van de iMac op mijn telefoon krijg?

Jeffrey

Guest-20180925190238 04-11-17 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qwrtje (Bericht 1037472)
Weet iemand hoe ik ze weer op volgorde krijg of hoe ik ze allemaal van de iMac op mijn telefoon krijg?

Met de iCloud Fotobibliotheek.

Qwrtje 04-11-17 20:08

Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar als ik die aan zet zie ik het aantal foto's in de foto's op de iMac minder worden :/ klinkt vreemd misschien.

En de iCloud fotobibliotheek staat gewoon aan...

Guest-20180925190238 04-11-17 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qwrtje (Bericht 1037476)
Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar als ik die aan zet zie ik het aantal foto's in de foto's op de iMac minder worden

Dan is de iCloud Fotobibliotheek aan het synchroniseren met een toestel waar minder foto's op staan.

Qwrtje 05-11-17 00:01

Ik ben er nu achter dat al mijn foto’s er wel op staan maar een groot gedeelte staat niet in de juiste volgorde..
Is dit nog op te lossen op een of andere manier?
Vreemde is dat bij momenten wel alles klopt maar ga ik naar albums en alle foto’s dan klopt het niet.

Guest-20180925190238 05-11-17 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qwrtje (Bericht 1037478)
Vreemde is dat bij momenten wel alles klopt maar ga ik naar albums en alle foto’s dan klopt het niet.

In Momenten staan de foto's in chronologische (datum van de opname) volgorde. In Albums -> Alle Foto's staan ze in volgorde van toevoeging.

Qwrtje 05-11-17 09:14

Oke, wel vreemd dat die met reservekopie terug zetten alles door elkaar zet

Guest-20180925190238 05-11-17 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qwrtje (Bericht 1037481)
Oke, wel vreemd dat die met reservekopie terug zetten alles door elkaar zet

Foto's uit de iCloud Fotobibliotheek staan niet in de reservekopie. Die worden opnieuw gesynchroniseerd. Gesynchroniseerde iCloud data staat nooit in een reservekopie.

Qwrtje 05-11-17 09:24

Oke, maar is er nu nog een oplossing hier voor? Aangezien ze op de iMac in foto’s wel in de goede volgorde staat.

Ik weet het, bij momenten staan ze wel in chronologische volgorde, maar ik wil dat eigenlijk bij de filmrol ook want die gebruik ik altijd ipv momenten...

Guest-20180925190238 05-11-17 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qwrtje (Bericht 1037483)
..maar ik wil dat eigenlijk bij de filmrol ook want die gebruik ik altijd ipv momenten...

Als men de iCloud Fotobibliotheek gebruikt bestaat er geen "filmrol".

Citaat:

Aangezien ze op de iMac in foto’s wel in de goede volgorde staat.
Ja, de Foto's app op de Mac sorteert die foto's. In iOS is dat niet het geval.

Citaat:

...maar is er nu nog een oplossing hier voor?
Mij is geen oplossing bekend. In de iOS Foto's app zijn de plaatjes gesorteerd zoals ze in de Fotobibliotheek in www.icloud.com staan. Succes verder. :-)

Qwrtje 05-11-17 10:06

Oke, bedankt voor de hulp😄

Qwrtje 23-11-17 19:42

Ik heb toch nog een vraag over de Fotobibliotheek / iCloud

Ik gebruik nu overdag op mijn werk mijn 6S, s'avonds en in het weekend de iPhone X
Allebei zelfde iCloud account en alles word synchroniseert.
De iCloud Fotobibliotheek staat ook bij allebei aan, maar toch blijven nieuwe foto's van de iPhone 6s alleen op de 6S en met de iPhone X het zelfde

De rest synchroniseert die wel, Notitie's, contacten, apps enzz.. maar foto's niet?
Wat doe ik verkeerd


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:33.