//

Foto's toevoegen aan ICLOUD vanuit applicatie iPhoto

Foto's toevoegen aan ICLOUD vanuit applicatie iPhoto discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal, Ik ben nieuw op het forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb twee jaar (2016) geleden een nieuwe HD ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-04-18, 22:18
Karinve Karinve is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2018
Berichten: 8
Question Foto's toevoegen aan ICLOUD vanuit applicatie iPhoto

Beste allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb twee jaar (2016) geleden een nieuwe HD in mijn IMac uit 2009 gezet. De oude schijf heb ik in een externe behuizing. Vanaf begin 2016 heb ik nu foto's via Foto's in ICLOUD opgebouwd.

Echter, ik wil ook mijn foto's die op de externe HD staan, die ik alleen kan openen en inzien als ik de oude HD aansluit en dan met de oude applicatie iPhoto open, toevoegen aan mijn huidige ICloud. Geen idee hoe dat moet, en of dit goed gaat. iPhoto had ik netjes de mappen namen gegeven.

Iemand tips? Alvast bedankt.

Groetjes,
Karin
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-04-18, 09:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

1) Open de de iPhoto bibliotheek op de externe HD met iPhoto. Exporteer alle gewenst foto's:

https://support.apple.com/kb/PH2438?...L&locale=en_US

Importeer dan de foto's in de Foto's app.

Of

2) Migreer de complete iPhoto bibliotheek op de externe HD naar de "nieuwe" Foto's app:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204655
  #3  
Oud 26-04-18, 14:12
Karinve Karinve is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2018
Berichten: 8
Standaard

Beste Timosha,
Dank voor de reactie. Ik ga even kijken of het gaat lukken. Ik zie nu wel dat ik 19000 foto's erin heb... vanaf 2009 tot 2016. Enig idee waar ik de grootte van de hele bibliotheek kan vinden?
En denk je dat het op datum weer netjes in de Foto app komt.
Ik denk dat ik maar eerst een testje moet doen met 10 foto's van verschillende datums.
  #4  
Oud 26-04-18, 14:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karinve Bekijk bericht
Enig idee waar ik de grootte van de hele bibliotheek kan vinden?
In Finder. Desnoods rechts klikken op de bibliotheek en "Toon info" kiezen.
  #5  
Oud 26-04-18, 14:59
Karinve Karinve is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2018
Berichten: 8
Standaard

Ik ben even met een kleine iPhoto bibliotheek aan de slag gegaan. Het is is makkelijk om deze te migreren naar Foto's. Echter, nu komt de uitdaging. Foto's maakt een nieuwe bibliotheek aan. Mijn bestaande Foto bibliotheek die sync met ICloud is de systeemfotobibliotheek. Ik heb dus nu in Foto's twee bibliotheken, een systeemfotobibliotheek en dan de zojuist gemigreerde. Deze laatste komt dan niet in iCloud, en ik zou graag zien mijn oude iPhoto bibliotheek van 2009 toto 2016 toegevoegd wordt aan de Foto systeembiibliotheek.

Je eerste optie werkt niet voor mij, bij Export kun je naar een nieuwe map exporteren maar niet naar Foto's applicatie. Althans dat lukt mij niet tot nu toe.
Wat gaat hier fout?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 April 2018 om 15:06 ----------

Misschien is het nog het makkelijkst om de Foto's en iPhoto naast elkaar geopend te hebben en dan maar de foto's selecteren in Foto's en dan te slepen naar Foto's dat lukt wel en datum gaat allemaal goed mee.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 April 2018 om 15:12 ----------

Te vroeg gejuicht, dat werkt wel voor 1 foto per keer maar niet als selectie, dan kun je dit niet verslepen in 1 keer.
  #6  
Oud 26-04-18, 15:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karinve Bekijk bericht
Je eerste optie werkt niet voor mij, bij Export kun je naar een nieuwe map exporteren maar niet naar Foto's applicatie. Althans dat lukt mij niet tot nu toe.
Wat gaat hier fout?
En de foto's die in die "nieuwe map" staan importeer je dan in de Foto's app met de iCloud Fotobibliotheek. Als alle foto's geïmporteerd zijn kan je die "nieuwe map" verwijderen.
  #7  
Oud 26-04-18, 16:35
Karinve Karinve is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2018
Berichten: 8
Standaard

Yes, het is gelukt!!! Althans ik doe het even per jaar dus ben nu bezig met import uit een map. Eigenlijk heel simpel...maar je moet het maar net even weten. Dank je wel voor je reacties!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
(Enkel) nieuwe foto's toevoegen aan iCloud Regen iCloud 1 27-03-18 19:30
Foto's vanuit iCloud overzetten naar nieuwe iPhone mh96 iCloud 2 27-09-17 23:09
iPhone 6plus, vanuit geen applicatie toegang tot Foto's Rakketje6Plus iPhone algemeen 1 19-02-15 16:12
Foto's aan iPad toevoegen via iCloud Vic55 iCloud 0 31-08-14 13:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.