iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Kom er niet uit -iCloud troubles (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/182025-kom-niet-icloud-troubles.html)

DonB 01-06-18 23:43

Kom er niet uit -iCloud troubles
 
Hallo allemaal,

Ik kom er niet meer uit.. daarbij gezegd ben ik vrij nieuw met iMac en Apple en ben ik meer vertrouwd met Windows computers.

Vorig jaar juni een nieuwe iMac gekocht, zonder dat ik het eigenlijk door had bleek de mijn documenten map de icloud drive map te zijn en sloeg ik alles op icloud op. Toen ik het wel door had omdat ik een melding kreeg dat de icloud drive bijna vol zat heb ik geupgrade naar 200gb. Dit omdat ik veel werk met video editting 4k, wat uiteraard de nodige gb's vreet.

Nu heb ik een nieuwe externe harde schijf waar ik al mijn files op sla, en heb icloud niet meer nodig en heb het eigenlijk ook nooit iets gevonden, al die verbindingen van mijn telefoon naar mijn imac vind ik verwarrend.

Nu heb ik geprobeerd mijn icloud leeg te halen door hem uit te schakelen, weer in te schakelen, het beheer te doen via settings etc, en in te loggen op icloud.com, maar ik zie nergens files staan.

Ook als ik icloud drive ingeschakeld heb zie ik bij de map icloud drive GEEN files staan.

Uiteindelijk heel mijn imac gereset maar uiteraard heeft dit geen zin gehad, icloud blijft icloud.. uiteindelijk heb ik mijn abonnement teruggeschroeft naar het gratis abbonement van 5gb, omdat ik simpelweg geen bestanden zie die er op zouden staan.

De melding die ik op mijn iMac krijg: 5GB van 5GB gebruikt. Ik wordt er gek van, bij icloud drive staan geen bestanden en als ik inlog op icloud.com zie ik ook geen bestanden staan.

Bij icloud drive > beheer opslag op mijn iMac zie ik wel staan: ' Andere documenten: 200GB, 'de documenten opgeslagen op het hoogste niveau in je icloud drive map nemen 200GB in beslag'.

Uiteraard heb ik al een en ander opgezocht, ook op de website van Apple, maar kom er niet uit. Ik vind icloud inmiddels net zo dramatisch als itunes.

Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit kan fixen?

Heel veel dank.

DonB 02-06-18 22:02

Niemand die een antwoord heeft?

Blazez 22-07-18 20:18

Aangezien je al zo hebt lopen rommelen en expirimenteren is het lastig er zo iets van te bepalen wat er aan d hand zou kunnen zijn.
Wat ik wel weet is dat het mogelijk is dat er (video)bestanden kunnen blijven hangen op je iCloud opslag. Ik heb dat ook ooit eens gehad (hele verhaal volgens mij van mij nog wel ergens hier op het forum terug te vinden).
Uitkomst was een call indienen bij apple (iCloud support volgens mij). Zij kunnen daar exact zien wat er aan de hand is.
Bij mij bleek het zo te zijn dat er een paar videobestanden de 5gb vol gemaakt hadden en die kon ik niet verwijden (of überhaupt zien). Ze hebben toen iets aangepast waardoor ik ineens de oude bestanden weer kon zien en verwijderen waardoor mijn iCloud storage weer beschikbaar was.

MCNO 23-07-18 08:12

Aanvullend op de duidelijke uitleg van Blazez; voor iCloud problemen kan iedereen contact opnemen met Apple support.

Ze helpen je met de gekste iCloud gerelateerde problemen, zelfs als de garantie van je Apple apparatuur voorbij is.
Mochten ze daar iets anders vermoeden, dan helpen ze je verder naar de juiste oplossing.

En het is gratis...

Albert84 19-08-18 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1043711)
Aanvullend op de duidelijke uitleg van Blazez; voor iCloud problemen kan iedereen contact opnemen met Apple support.

Ze helpen je met de gekste iCloud gerelateerde problemen, zelfs als de garantie van je Apple apparatuur voorbij is.
Mochten ze daar iets anders vermoeden, dan helpen ze je verder naar de juiste oplossing.

En het is gratis...

Idd. Echt geweldig is Apple support. Heerlijke service waar ze zeer serieus naar je luisteren en meedenken ivm de oplossing.
Niet alleen voor iCloud problemen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:26.