//

snelheid homekit externe toegang

snelheid homekit externe toegang discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, sinds kort 'simuleer' ik Homekit apparaten op een RaspberryPi met Node-red en de homekit node. https://www.npmjs.com/package/node-red-contrib-homekit Zo kan ik de homekit app op mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-06-18, 11:57
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard snelheid homekit externe toegang

Hoi,

sinds kort 'simuleer' ik Homekit apparaten op een RaspberryPi met Node-red en de homekit node.
https://www.npmjs.com/package/node-red-contrib-homekit

Zo kan ik de homekit app op mijn Iphone gebruiken voor mij domotica in huis aan te sturen.

Homekit is de 'gebruikersinterface' en de raspberry zal het vertalen naar het protocol dat mijn domotica begrijpt. Dit werkt op zich super wanneer ik in huis met de Wi-Fi verbonden ben.

Als ik echter niet thuis (4G) ben duurt het echt enorm lang voordat er terug verbinding is met de apparaten. In de homekit app staat dit vrij lang op 'bijwerken' of 'Geen reactie'.

Volgens mij kant dit niets te maken hebben met het feit dat ik de apparaten simuleer, maar is dit puur te wijten aan 'homekit'. Het is tenslotte via mijn iPad dat de externe toegang verleend wordt.

Wat is jullie ervaring met homekit via externe toegang? Loopt dit wel vlot? Zijn er tips voor de communicatie vlotter te laten lopen? Moest het nu bij jullie allemaal met orginele homekit devices wel super gaan, moet ik het misschien toch in mijn applicatie gaan zoeken.

Thx
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-18, 16:26
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Ik heb alleen originele HomeKit spullen en regelmatig heb ik ook dat bijwerken. Moet wel zeggen dat ik meerder Wi-Fi acces points in huis heb. Maar kan de vinger er niet echt op leggen waaraan het ligt. Wat de ene dag wel gaat, gaat de volgende dag niet. Mijn ervaring is wel dat het vaak aan de hub van Ikea of de Koogeek stekker zelf ligt. Ff stroom eraf en het werkt weer. Niet helemaal de bedoeling van op afstand bestuurbare apparaten.
  #3  
Oud 26-06-18, 12:53
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard

Hey pennydehaan,

en heb je dit dan echt voor als je zelf buitenhuis bent? Want eens dat ik op de Wi-Fi in huis zit werkt bij mij alles perfect. Het is bij mij echt de externe toegang die niet goed werkt. Dus wanneer ik met mijn iPhone op 4G netwerk zit.
  #4  
Oud 26-06-18, 13:53
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Op 4G duurt het ongeveer 1 minuut, het “bijwerken”
  #5  
Oud 26-06-18, 14:38
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard

dan kan ik er blijbaar wel van uitgaan dat de 'externe toegang' gewoon niet veel waar is.

Wel dikke pech, want ik wou het gebruiken op 'snel' iets te kunnen uitvoeren. Met de nadruk op snel. Dit zal er dan niet meteen inzitten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3G up snelheid palta KPN 3 10-11-12 11:36
Snelheid 3GS op IOS 5 keesdr iPhone algemeen 3 13-10-11 16:30
Snelheid miicker Odido (T-Mobile) 1 08-01-11 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:49.