//

Delen met gezin. Gegevens account overzetten.

Delen met gezin. Gegevens account overzetten. discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Sinds kort heb ik een “delen met gezin” account (200gb) waardoor ik ook mijn zoontje zijn aankopen kan monitoren. Nu heeft mijn vrouw een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-07-18, 10:34
Bietus1 Bietus1 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 9
Standaard Delen met gezin. Gegevens account overzetten.

Goedemorgen,
Sinds kort heb ik een “delen met gezin” account (200gb) waardoor ik ook mijn zoontje zijn aankopen kan monitoren. Nu heeft mijn vrouw een eigen opslagabonnement (5gb). Ik wil mijn vrouw nu ook toevoegen aan het “delen met gezin” account zodat de gemaakte foto’s gelijk met iedereen gedeeld worden en we ook een gedeelde agenda hebben. Wat gebeurt er echter met de gegevens van haar (5gb) opslag? Gaan die verloren als ik haar toevoeg aan het gezinsaccount? Ik kan hier nergens wat over terugvinden op internet, vandaar dat ik de vraag hier even stel. Ik hoop dat iemand kan helpen hiermee.
Groet van Bert
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-18, 21:54
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Heb ik toevallig een paar weken geleden ook gedaan.

Kort gezegt, je merkt helemaal niets op de toestellen die je toevoegd. De data wordt niet bij elkaar gezet, je ziet elkaars data niet, haar data wordt niet verwijderd, er wordt niets gekopieerd.



Het enige dat er gebeurd is dat je gezamelijk max 200Gb kan gebruiken. De door de verschillende accounts gebruikte icloud ruimte wordt in totalen bij elkaar opgeteld. Puur administratief.

Je kan wel in een overzicht zien hoeveel data welke account gebruikt.


Als jij 50Gb in gebruik hebt, iemand anders 50GB etc, maakt niets uit (tot de 200gb in ieder geval )
  #3  
Oud 06-08-18, 08:16
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Een agenda kan je niet zomaar delen, je maakt een nieuwe gedeelde aan en geeft familie toegang.
Je eigen agenda blijft privé.

Foto’s kan je ook niet zo delen, wat wel eenvoudig kan is o.m. de gewenste foto’s én documenten UIT TE WISSELEN met Air Drop, waarbij je simpel gezegd foto’s binnen het eigen netwerk zeer eenvoudig(!) kan oversturen.

De denkfout die veel mensen maken bij een z.g. 200 GB abbo is dat het lijkt alsof je data en foto’s kan delen, terwijl je, net wat Blazez aangeeft, alleen maar RUIMTE kan delen.
Ook ik ben daar ingetuind, ik had een gratis account tot maar liefst 20 GB.
Nu betaal ik voor 200 GB terwijl dat veel te veel van het goede is.
Er is geen optie terug te gaan naar 20 GB.... dus let op wat je wilt.

Je laat een account bij Airdrop (de jouwe?) fungeren als centraal punt, waar alle gezinsleden de gewenste foto’s/docs naar toe sturen.
Daarmee houden ze hun eigen privé zaken privé en moeten dus een handeling doen om te delen. Dus je krijgt niet automatisch de puber zonden te zien...

Uitleg iCloud delen: https://support.apple.com/nl-nl/HT208147

Uitleg Airdrop: https://support.apple.com/nl-nl/HT204144
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
  #4  
Oud 08-08-18, 17:51
Bietus1 Bietus1 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 9
Standaard

Bedankt allebei! Het is gelukt 👍👍
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Delen met gezin ipondje iCloud 1 28-02-16 23:58
Gezin en contacten delen vinceger iPhone algemeen 8 07-03-15 10:04
delen met gezin wvg iPhone algemeen 0 25-11-14 18:41
Gegevens naar nieuwe iCloud account overzetten Gijsbers iCloud 0 26-03-13 20:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:55.