iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud afkoppelen - hi-res foto's downloaden (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/182930-icloud-afkoppelen-hi-res-foto-s-downloaden.html)

velvis 20-08-18 14:51

iCloud afkoppelen - hi-res foto's downloaden
 
Een vriendin heeft mij om hulp gevraagd en ik loop daarbij tegen het volgende probleem op: Zij heeft een iPhone 5s 16 Gb en een iPad Air 2 64 Gb.
Ze heeft iCloud ingeschakeld staan voor (o.a.) Foto's. Sinds enige tijd ontvangt ze de melding dat de iPhone geen reservekopie kan maken omdat iCloud vol zit.
Alles nagekeken en het volgende vastgesteld: iCloud (standaard 5 Gb) inderdaad vol met o.a. 3,1 Gb foto's; iPad bevat 1610 foto's (674 Gb, want geoptimaliseerd); dezelfde 1610 foto's staan op de iPhone (1,28 Gb want geoptimaliseerd).
Ondanks het feit dat iCloud vol zit, worden nieuwe foto's op zowel iPad als iPhone nog wel direct gesynchroniseerd (bovendien op beide dezelfde foto's).
De vriendin wil geen extra iCloud capaciteit "huren" en hoeft ook niet alle foto's op beide devices te hebben > voorstel: beide apparaten loskoppelen van iCloud en de iPad (meeste capaciteit) gebruiken voor opslag foto's (die hoofdzakelijk met iPhone gemaakt zullen worden).
So far so good.
Op de iPhone is 9,8 Gb van de 16 in gebruik (incl. 1,28 voor geoptimaliseerde foto's); op de iPad is maar 14 van de 64 Gb in gebruik; op beide apparaten is dus ruimte genoeg om de hi-res versies uit de cloud te downloaden.
Ik ben begonnen met (op beide apparaten) de optie "optimaliseer foto's" weer uit te vinken, met het doel de hi-res verie uit de cloud te halen.
Op beide apparaten stagneert dat proces (zonder melding).
Vervolgens geprobeerd om geforceerd opnieuw te syncen door onder Instellingen; iCloud; Foto's;iCloud-fotobibliotheek uit- en weer aan te zetten
Vervolgens krijg ik op beide devices de melding "Het is niet mogelijk om .... foto's en video's met volledige resolutie te downloaden op deze iPad/iPhone".

Ik sta voor een raadsel; wie kan mij helpen ?

Albert84 24-09-18 23:57

1 Bijlage(n)
Ik zou de app Apple support downloaden.

Bijlage 17763

En daar de vraag stellen. Ik heb met Apple Support goede ervaringen.

Verder neem ik aan dat je je vraag ook op andere forums hebt gesteld, zoals https://www.appletips.nl of https://www.onemorething.nl/community of https://gathering.tweakers.net/forum


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:59.