//

Betalingen met "gezinsdelen"

Betalingen met "gezinsdelen" discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hopelijk zet ik mijn vraag in het juiste subforum... Zowel ikzelf als mijn vrouw hebben logischerwijze onze eigen iCloud-account. Gezinsdeling is ingeschakeld en meerbepaald "aankopen" ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-10-18, 20:55
raverke95 raverke95 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 80
Standaard Betalingen met "gezinsdelen"

Hopelijk zet ik mijn vraag in het juiste subforum...


Zowel ikzelf als mijn vrouw hebben logischerwijze onze eigen iCloud-account. Gezinsdeling is ingeschakeld en meerbepaald "aankopen" delen. Ik ben "gezinshoofd" en mijn vrouw is "ouder/voogd".
Aankopen worden betaald via paypal.


Ik koop wat op iTunes en mijn vrouw heeft het voordeel dat automatisch ook te kunnen installeren.



Omgekeerd wil mijn vrouw ook op haar iPhone wat installeren (nota bene een gratis app) en hiervoor krijg ik via mijn paypal een code die zij dan weer moet ingeven om de app te kunnen downloaden.

Kan je het niet instellen dat zij via een eigen betaalmethode ook wat kan installeren?
Op de manier zoals ze het zou doen als gezinsdeling niet was ingesteld...


tnx
Gert
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-10-18, 07:50
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Dat lijkt me een beperking van PayPal. Ik heb ook gezinsdelen in gebruik met vier personen gelinkt aan een kredietkaart. Enkel de allereerste keer was er een verificatie nodig om fraude tegen te gaan, maar sindsdien kan iedereen rustig spullen kopen/downloaden zonder gedoe. Enkel bij de kinderen is er nog een stapje tussen dat ik het op mijn iPhone moet goedkeuren, maar eenmaal ik een app toesta, gaat de betaling vanzelf.
  #3  
Oud 16-10-18, 08:36
raverke95 raverke95 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 80
Standaard

Als het enkel die ene keer is, is het prima voor ons.
Stel je voor elk appje dat gedownload wordt...

De kinderen zijn nog wat te klein voor smartphones, maar wel handig wat je me daar vertelt. Ik wist niet dat een ouder bij ELKE download goedkeuring moest geven. Zo weet je tenminste wat de kleine online uitspookt 😉
  #4  
Oud 16-10-18, 16:26
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

De optie "ouder/voogd" is dan vervangen met "vraag om te kopen". En iedereen die dan de rol ouder/voogd heeft, krijgt een melding dat zoon/dochter X een bepaalde app/boek/film/etc wil downloaden voor X euro (ook als dat 0,00 euro is)
Krijg je de optie om goed te keuren, af te keuren of eerst even in de app store te gaan kijken naar de content in kwestie waar dan enkel nog de eerste twee opties blijven staan.
Van zodra je goedkeurt, start de download automatisch bij zoon-/dochterlief.

Werkt echt prima
  #5  
Oud 16-10-18, 18:02
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je kind meerderjarig wordt. Want ik vind Family heel fijn, maar vind het toch niet fijn dat ze dan opeens alles met onze creditcard kunnen kopen.
  #6  
Oud 16-10-18, 19:59
raverke95 raverke95 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pennydehaan Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je kind meerderjarig wordt. Want ik vind Family heel fijn, maar vind het toch niet fijn dat ze dan opeens alles met onze creditcard kunnen kopen.

Wat ons betreft, nog 12 jaar geduld.
Iemand is hier nogal hard aan het zeuren om een iPad, maar de voorwaarde is kunnen lezen.

Hard trainende in het eerste leerjaar. Misschien de eerste en enige keer dat een iPad nuttig kan zijn in de goede opvoeding van een kind.
  #7  
Oud 17-10-18, 08:07
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Mijn dochter is bijna 7 en heeft een oude iPad mini 2 die nog iOS 9 draait. Staan allerhande spelletjes op om beter te leren lezen en rekenen. De eerste week was er héél vaak mee bezig, maar nu het nieuwe er af is, is ze weer vaak met poppen en Lego aan het spelen hoor

En over de volwassen kinderen: ik hoop dat ze dan opgevoed genoeg zijn om goede afspraken te maken over het aankopen van content.

Wel handig om te weten: als iemand van de familie zijn account "oplaadt" met zo'n iTunes-kaartje dat ze dan eerst dat opgebruiken voor de hoofdaccount wordt aangerekend.
  #8  
Oud 17-10-18, 16:29
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

@Blankstar, mijn kinderen zijn volwassen maar een van hen heeft een handicap om hem te beschermen ben ik zijn bewindvoerder (puur financieel) hij kan zo geen abonnementen aangaan, schulden maken of rood staan. En dit is niet voor niets, hij overziet de gevolgen niet en houdt zich niet aan afspraken.

Zo zie je maar, volwassen zijn zegt niet alles. En ik zou hem dus ook nooit toegang geven tot een creditcard.

Vandaar ook mijn vraag. Het zou voor hem wel heel fijn zijn om van de aankopen van een ander mee te genieten. Maar ik wil wel dat hij niet zomaar aankopen kan doen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Datum in "momenten" in "Foto's" komen niet overeen met origineel! squertes iPhone algemeen 1 06-12-13 15:35
Windows: "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? SpiritMuse iTunes 5 27-06-11 21:00
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 19:28
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" vvv91 Jailbreak apps en thema's 10 20-12-08 13:25
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 19:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:20.