iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud als backup gebruiken (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/184806-icloud-backup-gebruiken.html)

Vic55 05-02-19 13:43

iCloud als backup gebruiken
 
Ik bezit een hoeveelheid data waarvoor ik graag op de een of andere wijze zou willen zorgen ze niet zo direct door een of andere technisch probleem van men eigen lokale pc kwijt te spelen. Ik zoek dus deze ergens als een soort van backup te kunnen bewaren, dus niet speciaal met de bedoeling er overal en altijd aan te kunnen. De hoeveelheid data is een paar honderd Gb groot, zo ergens tussen de 250 en 500Gb, en het gaat hoofdzakelijk om documenten, foto en muziek. Zelf denk ik vooral in de richting van een of andere Cloud opslag, maar dit dan toch wel voor een redelijke prijs, want de gratis die ik al tegenkwam hebben meestal een erg beperkte capaciteit van slechts een paar Gb. Omdat ik de prijs voor icloud bijvoorbeeld 250Gb nog redelijk ok vindt wou ik hier toch al eens informeren of wat ik beoog wel mogelijk is met iCloud.
Indien er hier soms iemand is die ofwel een andere oplossing hiervoor kent of die bijvoorbeeld gratis Cloud opslag van 500Gb of meer kent lees ik het natuurlijk heel graag.

Dank bij voorbaat, Mvg Vic

Beech43 25-02-19 15:16

Gebruik je MSOffice (Word, Powerpoint, Excel, Outlook) ?

Vic55 25-02-19 19:20

Zie de link nu niet zo direct, maar dat zijn idd producten die ik af en toe (behalve Outlook dagelijks om mail te bekijken) eens gebruik ja.

Mvg, Vic

Beech43 25-02-19 20:54

Dan kun je een abonnement op Office 365 nemen, aanbiedingen voor rond € 70,- per jaar. Dan heb je in totaal 6 TB ruimte op Onedrive, met 6 (gast)accounts.

Blazez 27-02-19 11:33

Je kan ook kijken of je nogkan opgeven voor een Stack account. Gratis 1tb opslag.

Vic55 27-02-19 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1048064)
Je kan ook kijken of je nogkan opgeven voor een Stack account. Gratis 1tb opslag.

Ben hierover idd ook bepaalde (oudere) artikelen op het net tegen gekomen, maar evenzeer dat deze actie al een tijdje te einde zou zijn. En helaas kan ik op de site van TransIP over de gratis 1Gb Stack niets meer terug vinden. Mocht u soms weten op welke wijze men zich hiervoor nog zou kunnen registeren lees ik dat graag. Zou idd een heel mooie oplossing zijn, maar ik vrees dat men hiervoor te laat is.

Mvg, Vic

Blazez 27-02-19 13:20

Oef, geen idee meer. Ik heb vorig jaar een keer een aanvraag kunnen doen en na een tijdje kreeg ik een account. Ik wist helaas niet dat je daarvoor niet meer kan opgeven. Sorry voor de dode mus dan.

Vic55 27-02-19 13:45

Alleszins bedankt voor de moeite, maar ik denk dat het spijtig genoeg een dood spoor is.

Mariche 27-02-19 14:36

Even Googlen en je ziet dit....

Citaat:

Het is inmiddels niet meer mogelijk om een invite (code / invitée) voor een gratis 1.000 GB (1TB) STACK aan te vragen.
Op 25 april 2018 is de 250.000ste en daarmee de laatste invitecode aangevraagd.
Iedereen die een code heeft aangevraagd heeft deze uiterlijk 28 juni 2018 ontvangen.

Vic55 27-02-19 14:49

Beste Blazez, ik dacht om toch eens een mailtje te sturen naar TransIP om eens te horen of er soms toch geen mogelijkheid meer is om aan zo een 1Gb Stack te geraken (via een wachtlijst of zo tegen dat er bepaalde accounts opgezegd worden of zo). Maar kan op hun site daarvoor niet zo direct een mailadres vinden die voor een dergelijk vraag geschikt lijkt. U heeft soms geen mailadres van TransIP (misschien als klant zijnde)

Vic

Mariche 27-02-19 15:03

@Vic55

Heb je überhaupt mijn reactie wel gelezen :confused:

Vic55 27-02-19 15:13

Ik heb u reactie idd wel gelezen, maar wel net nadat ik men laatste bericht gepost had. Het zal inderdaad waarschijnlijk verloren moeite zijn en geen zin hebben. Maar wie niet speelt kan niet winnen he.
Of heeft u of iemand anders soms geen weet van een dergelijke actie bij een ander bedrijf? Zoals reeds aangegeven zoek ik een opslag (liefst niet te duur of nog beter gratis) van om en bij de 500Gb

Mariche 27-02-19 15:32

Misschien is dit iets?

https://www.strato.nl/cloud-storage/

Ik ken het niet (heb de 1TB van STACK).

Vic55 27-02-19 15:55

Thx voor de tip, zal de details onder het weekend eens bekijken, ziet er op het eerste zicht niet slecht uit. Nu ja gratis zoals die 1Tb actie van TransIP zal men nergens meer vinden vrees ik hoor.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.