//

Synchronisatie foto's iPhone-iCloud

Synchronisatie foto's iPhone-iCloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo. Wat is de volgorde van synchroniseren van iPhone <-> iCloud? Ik heb een hoop foto's van de iPhone verwijderd, die nog wel in iCloud ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-05-19, 07:17
estut estut is offline
• iOS 12.2
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Standaard Synchronisatie foto's iPhone-iCloud

Hallo.
Wat is de volgorde van synchroniseren van iPhone <-> iCloud? Ik heb een hoop foto's van de iPhone verwijderd, die nog wel in iCloud staan. Wat gebeurt er als ik de synchronisatie weer aan zet? Worden de overtollige foto's van de iCloud verwijderd of worden die weer op de iPhone gezet?
Vast dank! Groet
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-10-19, 20:37
PentaxK7 PentaxK7 is offline
• iOS 17.4.1
• iPadOS 17.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2012
Locatie: Nieuw-Amsterdam
Berichten: 32
Standaard

Ik denk dat je overtollige foto's weer terug komen op je iPhone. Daar zit namelijk mijn probleem, ik verwijder RAW bestanden van mijn iPad (de JPG's laat ik staan) en binnen de kortste keren zijn ze weer terug. Ik heb geen idee of het mogelijk is de inhoud van iCloud te bekijken en/of aan te passen.
  #3  
Oud 12-10-19, 22:05
estut estut is offline
• iOS 12.2
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Intussen heb ik door dat iCloud de 'centrale' is en de iPhone en iPad hiermee syncen. Dus als je in iCloud foto's weghaalt (selecteer de foto's, dan zie je het Trash icoontje verschijnen) zijn ze op de andere toestellen ook weg. Kijk ook even in de 'recent verwijderd'-map in iCloud, want daar worden ze nog een tijd bewaard. Succes
  #4  
Oud 25-12-19, 00:38
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Hallo,
Indien je niet wil dat ik je topic gebruik voor mijn vraagstelling (volgens mij gerelateerd aan de jouwe) zal ik wel een nieuw topic openen.

Ik heb vandaag in iCloud (via browser op mijn iMac) ongeveer de helft van de foto's verwijderd nadat ik ze gedownload heb. Ik had nu verwacht dat deze ook van mijn telefoon zouden verdwijnen, maar niets is minder waar, op mijn telefoon blijft hetzelfde aantal foto's staan en ook als ik door de foto's scroll, zie ik foto's die ik van mijn iMac verwijderd heb.

Groeten,
Mischa
  #5  
Oud 25-12-19, 10:50
estut estut is offline
• iOS 12.2
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Hallo Mischa. Vermoedelijk heb je op de iPhone de sync instelling niet aangezet. Op deze site is de handleiding: t.ly/6OKeb
Ik heb net bij mij geprobeerd en het deleten verloopt goed. Ik heb een schermprint bijgevoegd, van de melding die in iCloud verschijnt als je een foto delete. Succes, Eric
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Screenshot 2019-12-25 at 10.44.51.png‎ (160,2 KB, 10x gelezen)
  #6  
Oud 26-12-19, 20:18
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Bedankt voor je reactie Eric. Het lijkt erop dat de settings goed zijn, doch worden bestanden niet van mijn telefoon verwijderd.
  #7  
Oud 27-12-19, 08:37
estut estut is offline
• iOS 12.2
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Ja, dit is en blijft een lastig punt. Ik stuur een prtscrn van mijn iPhone7 instelling. Misschien even checken of je iCloud knopje aan staat? Daarnaast ook een print van de instelling die je ziet als je de iPhone aansluit op iTunes/Music in Catalina. Laat weten of het wel/niet lukt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png iPhone scrnprt.PNG‎ (300,4 KB, 10x gelezen)
Bestandstype: png iTunes-Music app.png‎ (271,5 KB, 9x gelezen)
  #8  
Oud 02-01-20, 14:39
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Bedankt allen voor het meedenken, ik denk dat ik niet geduldig genoeg ben geweest, want inmiddels zijn alle foto's die ik uit iCloud verwijderd had ook verdwenen van mijn telefoon.

Groeten,
Mischa
  #9  
Oud 02-01-20, 15:30
estut estut is offline
• iOS 12.2
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Top Mischa. Groet Eric
  #10  
Oud 09-01-20, 08:18
faith_999 faith_999 is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard Fotos van iphone in de cloud, maar niet naar imac

Hi,

Ik ben nu al 2 weken aan het worstelen met mijn foto's.

Onlangs heb ik alle foto's uit icloud gehaald. Foto's imac leeg, foto's van mijn telefoon en wanneer ik "inlog" in mijn icoud account.

De foto's heb ik opnieuw geimporteerd naar foto's op mijn imac en komen in de cloud terecht.

De foto's die ik maak met mijn iphone vind ik niet terug op mijn imac, maar wel in mijn icloud account.

ik snap er niets meer van.

Daarbij moet ik soms ook een extra handeling doen om refentiebestanden naar icloud te zetten......


snap er niets meer van......waar ben ik aan begonnen.....
  #11  
Oud 09-01-20, 15:46
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door estut Bekijk bericht
Ja, dit is en blijft een lastig punt. Ik stuur een prtscrn van mijn iPhone7 instelling. Misschien even checken of je iCloud knopje aan staat? Daarnaast ook een print van de instelling die je ziet als je de iPhone aansluit op iTunes/Music in Catalina. Laat weten of het wel/niet lukt.

Hetgeen ik kan zien is dat uw foto's op uw iPhone niet compleet staan, maar wel de tumbnails. Dus foto's zitten in full mode enkel in iCloud. Ik zie dit aan uw instelling van 'optimize'. Dat wil zeggen dat hij de grootte van de foto's op uw toestel gaat reduceren om ruimte op het toestel vrij te krijgen. Zo heb ik in mijn geval 108GB foto's in iCloud staan (en op de iMac) die op mijn iPhone maar 10GB in beslag nemen. Deze zijn op uw iPhone perfect te bekijken, maar zijn maar enkele KB groot op van de gebruikelijke MB's. Als ik oude foto's open en Wi-Fi heb, loopt er rechts onder in het scherm een rondje om de foto in full mode naar het toestel te halen.



Maak jij gebruik van de foto app op de mac? Een andere manier om te kijken wat er nog in iCloud speelt, is online inloggen in icloud op www.icloud.com



Dus kunt ge ze alle 3 voor u leggen en zien wat er moet gebeuren. Ik kan vanop afstand moeilijk voorspellen wat er gaat gebeuren, want het kan effectief 2 kanten uit.


Maar in de foto app heb je ook een map van de pas verwijderde items. Dus in principe als hij ze uit iCloud gaat gooien, ga je deze daar nog terug vinden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 09-01-20 om 15:48 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faith_999 Bekijk bericht
Hi,

Ik ben nu al 2 weken aan het worstelen met mijn foto's.

Onlangs heb ik alle foto's uit icloud gehaald. Foto's imac leeg, foto's van mijn telefoon en wanneer ik "inlog" in mijn icoud account.

De foto's heb ik opnieuw geimporteerd naar foto's op mijn imac en komen in de cloud terecht.

De foto's die ik maak met mijn iphone vind ik niet terug op mijn imac, maar wel in mijn icloud account.

ik snap er niets meer van.

Daarbij moet ik soms ook een extra handeling doen om refentiebestanden naar icloud te zetten......


snap er niets meer van......waar ben ik aan begonnen.....

Zeer vreemd verhaal en vraag me af of er niet gewoon een instelling mis is. Bij mij werkt het al jaren helemaal goed. Ik gebruik op de mac de foto app en de foto's die ik doorheen de dag maak, die staan kort nadat ik Wi-Fi heb, ook in de foto app.


Heb je foto bibliotheek ook aan staan op de iPhone?
  #12  
Oud 09-01-20, 17:26
faith_999 faith_999 is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 16
Standaard

ik heb zojuist een schermprint van mijn telefoon gemaakt en een foto van mijn beeldscherm iMac.

Deze heb vanuit mijn telefoon via airdrop naar mijn computer gezet (aangezien de foto's niet door iCloud in " foto's" wordt gezet.

Maar omdat het een .heic en een .png bestand is kan ik het niet uploaden
Reageren

Labels
foto's, icloud, iphone, synchronisatie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: iCloud foto's op Mac & iPhone > foto' s 3x gesynchroniseerd. Wat doe ik fout? mwalmwal Muziek, foto & video 0 20-05-19 23:58
synchronisatie internetagenda met iphone / ipad / icloud claeske7 iCloud 12 04-06-18 19:31
Foto: Synchronisatie foto's Iphone/Mac dbrh Muziek, foto & video 0 08-12-16 22:51
Foto's verplaatsen naar iPhone lukt niet door iCloud Foto's Ersin27 iCloud 1 09-06-15 12:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:04.