//

Afdwingen synchronisatie foto’s

Afdwingen synchronisatie foto’s discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) In de categorie Klein Leed. Op zich verloopt de synchronisatie van foto’s tussen mijn iPhone, iPad en iMac als een zonnetje. Foto’s die ik met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-04-20, 13:18
AnnemiekB AnnemiekB is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 24
Standaard Afdwingen synchronisatie foto’s

In de categorie Klein Leed. Op zich verloopt de synchronisatie van foto’s tussen mijn iPhone, iPad en iMac als een zonnetje. Foto’s die ik met mijn iPhone of iPad neem, gaan naar de cloud en zijn dan zichtbaar op de andere devices.

Waar ik alleen tegenaan loop is dat het soms meteen gebeurt en dat het soms even duurt, soms weleens meerder uren. Ik kan maar niet uitvogelen waar dit aan ligt en ook niet hoe ik de synchronisatie kan afdwingen. Iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-04-20, 14:19
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Het enige dat nog wel eens wil helpen is de foto bekijken en iets inzoomen. Dan gaat hij hem meteen helemaal downloaden. anders dan dat is het meestal gewoon wachten.
de app sluiten en nieuw starten, naar alle foto's gaan en naar boven vegen (iPhone/iPad) maar meer dan dat kan ik niet verzinnen
  #3  
Oud 28-04-20, 15:19
AnnemiekB AnnemiekB is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 24
Standaard

Helaas, dat werkt ook niet. Maar bedankt voor het meedenken!
  #4  
Oud 27-09-20, 09:23
tleeuwen tleeuwen is offline
• iOS 16.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Hengelo (Ov)
Berichten: 14
Standaard

Goeie vraag Annemiek, ik zoek hier ook het antwoord op. Om nog specifieker te worden, soms maak je een foto met je iPhone en wil je de foto direct bewerken op je mac maar lukt dat niet omdat de foto niet gelijk in de cloud staat, je moet dan idd wachten tot hij gesynchroniseerd is, super irritant en naar mijn idee een minpuntje. Weet niemand dan hoe je dit oplost, waarom kan je synchronisatie niet afdwingen?
  #5  
Oud 27-09-20, 10:33
AnnemiekB AnnemiekB is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 24
Standaard

Het enige wat ik in de tussentijd heb uitgevonden - leve Google - is dat het helpt om de iPhone aan de oplader te leggen. Geen idee hoe het kan, maar het werkt vaak wel.
  #6  
Oud 29-09-20, 18:48
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

denk dat dat ook aan de opslag server ligt van apple ik zou niet zo weten waar die ergens staat ?
kunt ze toch ook gewoon zonder tussenkomst van icloud ze op de mac of pc zien en/of bewerken ?
  #7  
Oud 29-09-20, 22:36
AnnemiekB AnnemiekB is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 24
Standaard

Tsja. Ach. Zoals een vluchteling uit Moria, mocht diegene Duits spreken, nu ongetwijfeld zou zeggen: ‘Deine Sorgen möchte ich haben.’

Ik los het op door als ik een foto echt per direct wil bewerken, komt best vaak voor, deze vanaf mijn iPhone op te slaan in mijn bestanden en ‘m daaruit vanaf mijn iMac vandaan te plukken. Leve de iCloud.
  #8  
Oud 30-09-20, 06:52
tleeuwen tleeuwen is offline
• iOS 16.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Hengelo (Ov)
Berichten: 14
Standaard

Het is nu juist de kracht van de cloud dat je met je iPhone een foto maakt en die dan kan bewerken of zien op elk ander Apple device. Het moet niet zo zijn dat ik de foto moet gaan kopiëren naar mijn MacBook. Het zal voor de servers geen probleem zijn Je e-mail kan je namelijk ook afdwingen om te synchroniseren, het kan dus wel.
Reageren

Labels
cloud, foto, synchronisatie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: Synchronisatie foto's Iphone/Mac dbrh Muziek, foto & video 0 08-12-16 22:51
Foto: Synchronisatie foto's drama RoyWitte Muziek, foto & video 0 22-12-11 20:45
Foto-synchronisatie mislukt Salvius Muziek, foto & video 0 23-08-11 22:18
Foto: iTunes synchronisatie 'optimaliseert' m'n foto's jasper Muziek, foto & video 6 01-08-09 02:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:58.