//

Foto's worden ook na upgraden niet in iCloud gezet, resetten lukt niet

Foto's worden ook na upgraden niet in iCloud gezet, resetten lukt niet discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) De gratis 5Gb begon natuurlijk vol te raken met foto's, en dus werden geen foto's meer naar iCloud overgezet. Nu heb ik eindelijk voor meer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-04-20, 20:32
plantje plantje is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Apr 2020
Berichten: 3
Standaard Foto's worden ook na upgraden niet in iCloud gezet, resetten lukt niet

De gratis 5Gb begon natuurlijk vol te raken met foto's, en dus werden geen foto's meer naar iCloud overgezet. Nu heb ik eindelijk voor meer opslag betaald, en zie ik in de opslag inderdaad dat er 5% van de opslag is gebruikt. Ik weet alleen niet hoe ik er nu voor zorg dat alle foto's alsnog naar de iCloud worden overgezet. Dit gebeurt niet vanzelf namelijk.

Resetten misschien dan? Ik heb al bij instellingen van Foto's het vinkje op 'Download en bewaar originelen' gezet, om de foto's naar de iPhone te zetten. Als ik nu 'iCloud-foto's' uit wil schakelen, krijg ik de melding: "Het is niet mogelijk om 1364 foto's en video's met volledige resolutie te downloaden op deze iPhone. De versie met lage resolutie van deze foto's en video's worden verwijderd als je doorgaat." en dan kan ik kiezen voor: Verwijder van iPhone.

Wat wordt hier precies mee bedoeld? Wat gebeurt er als ik op die knop druk? Welke foto's worden nou verwijderd precies? Ik heb wel al een back-up gemaakt van alle foto's op m'n laptop, maar het zou wel prettig zijn als alle foto's gewoon op de iPhone kunnen blijven staan. Of nouja, ik wil gewoon dat het naar iCloud wordt overgezet...Of weet iemand soms een andere manier hiervoor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-05-20, 11:35
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Met lage resolutie foto's wordt meestal de optie bedoelt waarbij de grote versie op iCloud opgeslagen wordt, en de kleine versie op de telefoon (optimaliseer iPhone opslag in je foto app instellingen).

Ik vermoed als ik het zo lees, dat je deze optie op je telefoon aan hebt staan en dat het wellicht gezien de ruimte op je telefoon niet mogelijk is om de full size versies te downloaden. Kijk eens bij de instellingen of je die optie aan hebt staan.

Jekan op iCloud.com ook even checken of de foto's wel of niet al op iCloud staan.
  #3  
Oud 01-05-20, 21:42
plantje plantje is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Apr 2020
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor het meedenken.

Eerst had ik wel de optimaliseer-optie aan staan, maar omdat ik alle foto's op m'n telefoon wil hebben staan om te resetten staat het nu op 'download en bewaar originelen' (om dat voor elkaar te kunnen krijgen heb ik eerst het een en ander moeten verwijderen, om genoeg ruimte te hebben), maar het lijkt er inderdaad op dat ze nog steeds niet allemaal gedownload kunnen worden.

Als ik naar iCloud.com ga zie ik dezelfde foto's als in de app van m'n Macbook; niet alle foto's dus.

Helaas begrijp ik nog steeds niet wat er gaat gebeuren als ik klik op 'Verwijder van iPhone' na de melding "Het is niet mogelijk om 1364 foto's en video's met volledige resolutie te downloaden op deze iPhone. De versie met lage resolutie van deze foto's en video's worden verwijderd als je doorgaat."

Ligt het aan mij of is bovenstaande echt zo verwarrend

Helaas kan ik geen gebruik maken van de online service

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 01-05-20 om 21:44 ----------

Oke ik heb er toch op geklikt, en nu zegt het:



"1364 foto's en video's worden verwijderd van deze iPhone. Deze foto's en video's blijven aanwezig in iCloud-foto's."


Nog niet verder geklikt...

Sjonge, ze hadden het wel wat duidelijker kunnen maken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 01-05-20 om 22:03 ----------

WHA het lijkt er op dat ik heb gevonden waarom het niet meer vanzelf de foto's naar iCloud zette: omdat ik de energiebesparingsmodus steeds aan had staan... ik heb dat afgezet en nu zie ik ineens dat er vanalles aan het uploaden is. Dat zou fantastisch zijn!
  #4  
Oud 02-05-20, 16:42
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Oef. daar kan je echt verschrikkelijk lang naar zoeken (en je voor je kop slaan als je het vind). Energiebesparende modus is inderdaad niet handig op zo een moment. Fijn dat je het in ieder geval wel er nog even bij zet.
Duimen dat nu met full power alles in 1x goed gaat komen
  #5  
Oud 02-05-20, 21:23
plantje plantje is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Apr 2020
Berichten: 3
Standaard

Yes, de foto's en video's druppelen nu binnen inderdaad. Opgelost

Dank!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: iCloud-foto's worden niet gesynched OutintheBlue Desktop-applicaties 3 30-03-17 20:30
Foto's worden niet ge-upload naar iCloud phyruz iCloud 9 03-07-15 16:17
Foto's verplaatsen naar iPhone lukt niet door iCloud Foto's Ersin27 iCloud 1 09-06-15 12:05
iCloud Photo Library foto's worden niet meer geupload? rtf74 iCloud 1 25-05-15 09:20
Niet alle foto’s worden op me iPad2 gezet jelmerbosma iPad algemeen 3 09-10-11 16:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:54.