//

Betaalinformatie Apple-id

Betaalinformatie Apple-id discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nog een tegoed van +€10 op m'n Apple id staan, werd er met zo'n iTunes card opgezet. Ik heb er enkel eens een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-05-20, 16:19
Egres's schermafbeelding
Egres Egres is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2020
Locatie: Belgistan
Berichten: 21
Question Betaalinformatie Apple-id

Ik heb nog een tegoed van +€10 op m'n Apple id staan, werd er met zo'n iTunes card opgezet. Ik heb er enkel eens een appje mee gekocht en wou dit krediet nu gebruiken voor iCloud opslag. De eerste maand bracht ie de 0.99 cent in mindering van dit krediet maar ik kreeg vanneweek een mailtje met de vermelding dat er een probleem is met mijn betaalinformatie.
Ik moet een betaalmiddel selecteren.... op zich geen probleem, maar ik had graag eerst het resterende krediet opgemaak alvorens ik m'n PayPal of Mastercard ga koppelen.
Dit is het berichtje.


Beste Egres,
Op 20/05/2020 wordt jou 0,99 € in rekening gebracht voor je iCloud-opslagabonnement van 50 GB, maar er is een probleem met je betaalinformatie.
Zorg ervoor dat je je betaalinformatie zo snel mogelijk bijwerkt. We zullen je account downgraden naar het gratis opslagabonnement van 5 GB als we je abonnement niet kunnen vernieuwen.

Volg de aanwijzingen hieronder om je betaalinformatie bij te werken:

1.Ga naar Instellingen > [je naam] > iTunes Store en App Store.

2.Tik op je Apple ID en tik vervolgens op 'Toon Apple ID'. Je moet misschien inloggen.

3.Tik op 'Beheer betaalmethoden' (als je een oudere iOS-versie gebruikt, tik dan op 'Betaalinformatie') en volg de aanwijzingen.

Je kunt ook je betaalinformatie bijwerken via een Mac of pc.


Het iCloud-team




Kan ik het resterende krediet opgebruiken voor de iCloud opslag of kan het niet? Als ik een betaalmiddel ingeef kan het krediet dan sowieso nog gebruikt worden?

Gr Egres

Laatst gewijzigd door Egres; 17-05-20 om 16:22. Reden: Foutje in lay-out .....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-05-20, 17:33
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

ik moet even graven in m’n geheugen, maar ik had recentelijk met een actie (van dacht ik de ING) een paar euro iTunes tegoed gekregen. Dus toen stond er iTunes tegoed op.
normaal gaan de iCloud abonnementen en apps etc direct van de creditcard.
maar toen er iTunes tegoed beschikbaar was, werd dit eerst gebruikt.
en als er 2 euro iTunes tegoed staat en je moet 3 euro betalen gaat er 2 euro van het tegoed en de rest van de cc.
  #3  
Oud 18-05-20, 20:06
Egres's schermafbeelding
Egres Egres is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2020
Locatie: Belgistan
Berichten: 21
Standaard

Dankjewel voor uw reactie!

Gr. Egres
  #4  
Oud 21-05-20, 16:47
Egres's schermafbeelding
Egres Egres is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2020
Locatie: Belgistan
Berichten: 21
Standaard

Inmiddels betaalmiddel toegevoegd en ik kreeg de melding dat er voor elke aankoop eerst het Apple-ID saldo zal gebruikt worden tot dit saldo op nul staat.

Nice 2 know
  #5  
Oud 24-05-20, 11:20
Egres's schermafbeelding
Egres Egres is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2020
Locatie: Belgistan
Berichten: 21
Standaard

Het blijft dus enkel bij die melding; het maandelijkse bedrag voor m'n iCloud-opslag werd van de PayPalrekening afgehouden en niet van het krediet, m'n aanvankelijke argwaan was dus niet onterecht. Niet dat ik honger ga lijden van die enkele euro's maar het gaat me om het principe....
  #6  
Oud 24-05-20, 12:23
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nou ja zeg. Dat is wel heel erg vreemd. Bij mij werkte het wel degelijk andersom (zoals beschreven in de melding dus).
Misschien even afwachten tot een volgende afschrijving, kijken of het dan wel goed gaat, en anders gewoon een melding liggen bij Apple support.
  #7  
Oud 04-06-20, 17:11
Hassie54 Hassie54 is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 3
Standaard app kopen

Ik heb een app gekocht (speedtracker) betalen via telefoon . krijg een factuur per mail, maar daar staat niets waar ik moet betalen en er gaat ook niets van mijn rek. af.
Ik ben nieuw met apple. dus mijn vraag is doe ik wat fout?
  #8  
Oud 04-06-20, 17:14
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Je hebt als het goed is zelf een betaalmethode opgegeven bij het aanmaken van je apple id. Of dat een creditkaart is, of iets anders. Dat moet jee zelf kunnen zien bij de apple id gegevens. Even inloggen op de website van je apple account en daar als eerste even kijken
  #9  
Oud 01-11-23, 12:52
Egres's schermafbeelding
Egres Egres is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2020
Locatie: Belgistan
Berichten: 21
Standaard

Even updaten wat ik niet deed toen het probleem opgelost werd.
Ik zag maandelijks aantekeningen op m'n Apple id, ging telkens rechtstreeks van m'n PayPal af. Ik heb toen een kaartje in de supermarkt gekocht om m'n saldo te verhogen in de hoop zo iets te activeren, bracht ook geen soelaas.
Dan eens contact opgenomen met Apple support en m'n verhaal gedaan. De maand hierop volgend ging alles eerst van het saldo af alvorens het via m'n PayPal te crediteren. Ik weet niet waar het aan lag maar het werd door de medewerker van de Apple support opgelost.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Betaalinformatie itunes lukt niet ashleyosewingie iPhone Apps 0 25-03-16 22:42
Betaalmethode afgewezen, probleem betaalinformatie wijzigen Hmerle iPhone algemeen 2 06-12-10 14:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:30.