//

Foto's in iCloud ook opslaan op harde schijf met behoud van metadata

Foto's in iCloud ook opslaan op harde schijf met behoud van metadata discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen allemaal, Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een oplossing voor onderstaand probleem. HUIDIGE SITUATIE: Ik sla alle foto's vanaf mijn iPhone op in iCloud. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-12-20, 11:13
Sfole0r Sfole0r is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Locatie: Haarlem
Berichten: 1
Cool Foto's in iCloud ook opslaan op harde schijf met behoud van metadata

Goedemorgen allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een oplossing voor onderstaand probleem.

HUIDIGE SITUATIE:
Ik sla alle foto's vanaf mijn iPhone op in iCloud.
(ik heb optimaliseer Iphone-opslag aangevinkt, dus de originelen zijn alleen aanwezig in de Cloud en niet op mijn iPhone)

Tevens heb ik in mijn Foto bibliotheek op mijn MacBook een backup van al mijn foto's (inclusief die van mijn iPhone) op de harde schijf.

Om de foto's vanuit iCloud toe te voegen aan mijn Foto bibliotheek, download ik ze handmatig uit iCloud foto's en voeg ze toe aan mijn bibliotheek (ik vermoed dat hier een betere oplossing voor is en dat dit dus is waar het misgaat).


PROBLEEM:
De foto's die ik zelf gemaakt heb op mijn iPhone komen perfect in mijn Foto bibliotheek terecht, maar de foto's die ik bijvoorbeeld via whatsapp heb ontvangen verliezen allemaal hun datum en worden geimporteerd met de datum van het moment van downloaden de iCloud.


VRAAG:
Hoe kan ik mijn backups zo instellen dat ik èn mijn iPhone photo's veilig in iCloud heb èn een volledige backup van mijn foto's op de harde schijf van mijn macbook heb, waarbij alle foto's hun oosrponkelijke metadata behouden.


Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
backup, bibliotheek, foto, icloud, metadata



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Foto's naar externe harde schijf: problemen Mary Desktop-applicaties 7 17-01-17 13:23
Bestanden van ICloud Drive wel/niet op je lokale harde schijf ? villadora iCloud 8 05-01-15 17:29
Foto: Foto's in iTunes groter dan op harde schijf pieterbalcaen Muziek, foto & video 0 12-10-11 23:17
Hoe krijg ik een foto van mijn harde schijf (pc) naar de i-phone? Lotje Muziek, foto & video 7 04-09-09 16:19
harde schijf trimix iPhone algemeen 5 27-06-08 23:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.