//

Photos op Mac mini blijft synchroniseren met lege iCloud photos bibliotheek

Photos op Mac mini blijft synchroniseren met lege iCloud photos bibliotheek discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds kort een Mac mini M1 en heb hier mijn Photos bibliotheek naartoe overgezet vanaf mijn Macbook (door de Photos Library te kopiëren ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-06-22, 01:33
$fole0r $fole0r is offline
• iOS 15.4.1
• iPadOS 15.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2022
Berichten: 1
Unhappy Photos op Mac mini blijft synchroniseren met lege iCloud photos bibliotheek

Ik heb sinds kort een Mac mini M1 en heb hier mijn Photos bibliotheek naartoe overgezet vanaf mijn Macbook (door de Photos Library te kopiëren via een externe harde schijf), maar er gebeurt iets vreemds op de Mac mini:

Mijn foto's verdwijnen uit de nieuwe bibliotheek na opstarten van Photos, tot nog maar de helft van de foto's over zijn. Dit lijkt te komen doordat Photos synchroniseert met iCloud photos. De foto's die overblijven zijn namelijk de foto's die vanaf mijn iPhone naar iCloud gesynchroniseerd worden (om ruimte op mijn iPhone te besparen heb ik de lage resolutie foto's op mijn iPhone en volledige versies in iCloud).

Eerst dacht ik dat iCloud photos op mijn Mac mini per ongeluk aan had staan, maar ik heb dit nu in de settings van Photos en in mijn iCloud settings uitgezet. Ongeveer 15 minuten nadat ik de opnieuw gekopieerde bibliotheek open, beginnen alle foto's weer te verdwijnen.

Nu heb ik mijn hele iCloud leeggehaald en ook iCloud synchronisatie op mijn iPhone uitgezet, en nogmaals de hele bibliotheek (ondertussen voor de 5e keer) gekopieerd naar mijn Mac Mini: nu verdwijnen niet de helft, maar alle foto's! Mijn bibliotheek synchroniseert nu dus met een lege iCloud bibliotheek, terwijl alle Could vinkjes uit staan!
En nog gekker, nadat alle foto's verdwenen zijn is de grootte van het Photo Library.photolibrary package ongeveer 6Gb groter geworden. In totaal is de bibliotheek nu zo'n 85 Gb maar er is geen foto in Photos te zien (wel de bestanden in de package maar geen enkele foto in de Photos app).

Ik word helemaal gek en begrijp niet wat hier aan de hand is. Ik ben geen foto's kwijt, want ik heb overal netje backups van, maar ik kan zo dus gewoon Photos niet meer gebruiken met mijn bibliotheek.

Wat ook vreemd is: dezelfde bibliotheek staat ook nog steeds op mijn oude MacBook, hier verdwijnen de foto's niet. De iCloud instelling zijn daar hetzelfde en ik heb hier in 6 jaar geen problemen mee gehad.

Wie heeft hier een oplossing voor! Ik zou graag Photos blijven gebruiken, maar weet niet hoe ik met dit probleem moet omgaan.

Alvast hartelijk dank voor jullie input!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
icloud, mac mini, macos, photo



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Crashes Safari en Photos vdonline Desktop-applicaties 4 17-04-15 13:35
Bewerken foto's geen sync iCloud Photos judas_666 iCloud 1 15-04-15 17:29
Icloud.com photos Twananas iCloud 2 06-03-15 15:40
Photos van contacten backuppen dendirk iPhone algemeen 2 03-03-08 09:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:24.