iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   MobileMe -> iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/92664-mobileme-icloud.html)

dododedodonl 07-06-11 13:13

MobileMe -> iCloud
 
Hoi,

Ik heb even een vraag. Ik heb mijn Apple ID waar ik apps op heb gekocht anders dan mijn MobileMe account. Is er bekend of je deze aan elkaar kan "koppelen" oid?

Groetjes,
dodo

ps. antwoord even in mijn poll aub

symen89 08-06-11 00:37

ik heb precies hetzelfde...hoop dat er snel een antwoord komt

tactic kc 08-06-11 00:49

Ja dat kan. Mijn apple id was eerst een hotmail en daar heb ik Gmail account van gemaakt. Gewoon itunes, in de balk boven bij osx staat store, klik dat aan. Dan vieuw my account. En daar kun je jouw apple id veranderen. Ik neem aan dat je die wilt veranderen naar je mobile me.

symen89 08-06-11 00:54

maar dan zijn de aankopen die ik op mijn gmail itunes account gemaakt heb niet in de cloud van van mijn mobileme account;)

tactic kc 08-06-11 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door symen89 (Bericht 680868)
maar dan zijn de aankopen die ik op mijn gmail itunes account gemaakt heb niet in de cloud van van mijn mobileme account;)

Je .........@me.com word dan de naam van je apple id. Alles wat je met je ......@gmail.com hebt gekocht blijft gewoon. Of zie ik dat verkeerd?

Is het geen optie om 2 accounts aan je cloud toe te voegen? Of kan dat niet?

Edit: Heb net voor je gekeken. Al de aankopen die ik met mijn hotmail account heb gedaan staan ook bij alle aankopen die ik heb gedaan met mijn Gmail account.

Of heb je ze als 2 losse apple id's gebruikt? Zowel met je gmail als mobile me account aankopen gedaan?

symen89 08-06-11 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tactic kc (Bericht 680870)
Je .........@me.com word dan de naam van je apple id. Alles wat je met je ......@gmail.com hebt gekocht blijft gewoon. Of zie ik dat verkeerd?

Is het geen optie om 2 accounts aan je cloud toe te voegen? Of kan dat niet?

alles blijft wel op je mac/pc staan maar niet op de icloud van apple.
ik wil alles wat ik koop op 1 account hebben staan. voordeel hiervan is dat als je een nieuwe iphone koopt alle gegevens weer waren zoals je oude iphone.
omdat mobileme nu icloud wordt heb ik dus nu een mobileme als itunes id en een google account als itunes id...en ik ben vast niet de enige.
zover ik zie bied itunes geen merging en 2 accounts aan je cloud voegen zie ik ook nog nergens staan.

Stingray1970 08-06-11 11:00

Ik heb precies hetzelfde. Sinds gisteren een ...@me.com aangemaakt als Apple ID maar mijn 'oude' ...@live.nl Apple ID is er ook nog.

Ik heb geprobeerd in iTunes om mijn e-mail adres te wijzigen van ...@live.nl naar ...@me.com maar dat vindt iTunes niet fijn :(

Overigens zou ik wel eens apps willen opschonen in mijn Cloud, hier staan een heleboel apps tussen die ik ooit eens voor de grap heb geprobeerd maar die staan me nu flink in de weg... Hier al iemand iets op gevonden?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.