iTunes Match - iCloud 2 accounts
Ik ben al een tijdje het nieuws en diverse forums aan het volgen m.b.t. iTunes Match en iCloud. Wat me nou nog steeds niet duidelijk is, is het volgende:
Is het mogelijk om iCloud en iTunes Match te gebruiken met 2 aparte accounts? Ik heb een iPhone 4 privé en een iPad 2 voor zakelijk gebruik. Hier zijn ook 2 verschillende accounts aan gekoppeld, omdat ik privé natuurlijk niet ga betalen voor de zakelijke apps en andersom. Nou zou ik straks wel graag zien dat ik de gegevens in de cloud altijd op beide apparaten bij de hand heb. |
Volgens mij kun je gewoon 2 accounts gebruiken op 1 iDevice. Dus dan ga ik ervan uit dat ook geldt voor iCloud op je iDevice(s).
|
Citaat:
|
Nee niet zeker weten... Maar waarom 2 keer iTunes Match?
|
Omdat ik anders twee keer zo'n abonnement moet aanschaffen om al mijn mp3's én op mijn iPhone én op mijn iPad te kunnen afspelen.
|
iTunes Match zal voorlopig nog niet beschikbaar zijn in NL (zie Apple.nl).
|
Krijg het op m'n iPhone 4S niet voor elkaar ... gelijktijdig een (Nederlands) iTunes / App Store account en een ander (Zwitsers) account voor iTunes Match / Cloud :-(
Zodra ik m'n Nederlandse account in de App Store activeer, verdwijnt m'n muziek van m'n iCloud (Match) account, onder de optie "Muziek" is dan geen enkel nummer meer te vinden |
De muziek gedownloadt vaia de cloud blijft wel op de iPhone staan, on geacht welk account op de AppStore is ingelogd
|
Hier kan je de nodige info vinden denk ik
Apple IDs and iCloud |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49. |