iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   Apple Watch Bestellen in Frankrijk, Hoe zit dit? (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/163325-apple-watch-bestellen-frankrijk-zit.html)

AppleLion 23-03-15 21:07

Apple Watch Bestellen in Frankrijk, Hoe zit dit?
 
Hi iCulture,

Ik ben van plan om de Apple Watch online te bestellen, en deze daarna op 24 April op te halen in Frankrijk.

Zelf heb ik nog nooit een een Pre Order gedaan bij Apple, en al helemaal niet naar een ander land gereisd voor een Apple Product.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, ben ik namelijk verplicht om meteen online te betalen na mijn reservering of kan ik hem ook in de Apple Store contant betalen?

Ik heb ook wat reacties op Forums gelezen dat onze mede geïnteresseerde die naar de United States gaan, verplicht zijn om een "Billing Adres" in te voeren. Dit schrikt mij een beetje af! Is dit een bekend geval dat specifiek alleen in de States is of geldt dit ook voor andere landen waaronder Frankrijk?

Mijn plan is als volgt;

10 April online bestellen, 24 April naar Frankrijk en de Apple Watch contant betalen.

Ik hoop dat jullie, jullie ervaringen willen delen met mij en mijn vragen kunnen beantwoorden, en weten of mijn "plan" mogelijk is!

Ik heb namelijk geen "Billing Adres" in Frankrijk...

Bedankt!

dvischjager 24-03-15 15:46

Zodra je kan vooruitbestellen staat er duidelijk wat de bedoeling is. Nog even geduld...

bheerkens 26-03-15 00:42

Kan iemand anders de watch ook voor mij ophalen met mijn reserveringsemail en mijn Apple ID?

AppleLion 26-03-15 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bheerkens (Bericht 994768)
Kan iemand anders de watch ook voor mij ophalen met mijn reserveringsemail en mijn Apple ID?

Ik zou dit graag voor je doen, maar ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt aangezien het mijn 1e keer is Haha!

Bylgus 03-04-15 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AppleLion (Bericht 994571)
Hi iCulture,

Ik ben van plan om de Apple Watch online te bestellen, en deze daarna op 24 April op te halen in Frankrijk.

Zelf heb ik nog nooit een een Pre Order gedaan bij Apple, en al helemaal niet naar een ander land gereisd voor een Apple Product.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee, ben ik namelijk verplicht om meteen online te betalen na mijn reservering of kan ik hem ook in de Apple Store contant betalen?

Ik heb ook wat reacties op Forums gelezen dat onze mede geïnteresseerde die naar de United States gaan, verplicht zijn om een "Billing Adres" in te voeren. Dit schrikt mij een beetje af! Is dit een bekend geval dat specifiek alleen in de States is of geldt dit ook voor andere landen waaronder Frankrijk?

Mijn plan is als volgt;

10 April online bestellen, 24 April naar Frankrijk en de Apple Watch contant betalen.

Ik hoop dat jullie, jullie ervaringen willen delen met mij en mijn vragen kunnen beantwoorden, en weten of mijn "plan" mogelijk is!

Ik heb namelijk geen "Billing Adres" in Frankrijk...

Bedankt!

Online reserveren op 10 april in een Franse apple store en ophalen op 24 april zal mogelijk zijn. Je hoeft daarvoor geen Franse adres of Apple id te hebben .

Je kan ook een afspraak maken in een Franse Apple store op 10 april en je uurwerk gaan uitkiezen . De verkoper reserveer dan je  watch in de winkel zodat jij die kan ophalen op 24 april .

Vorige jaar heb ik het zo gedaan met de iPhone 6.
Ik had toen s'morgens 4 iPhone's online besteld in de Apple store Louvre in Parijs, 2 met m'n Belgisch account en nog eens 2 met m'n Nederlands account.
Let wel op dat de online reserveringen met de iPhone 6 beperkt waren en dat na ongeveer al na 30 min alles bijna uitverkocht was . Hoe het met de  watch reservering zal zijn weet ik natuurlijk niet.

AppleLion 05-04-15 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bylgus (Bericht 995400)
Online reserveren op 10 april in een Franse apple store en ophalen op 24 april zal mogelijk zijn. Je hoeft daarvoor geen Franse adres of Apple id te hebben .

Je kan ook een afspraak maken in een Franse Apple store op 10 april en je uurwerk gaan uitkiezen . De verkoper reserveer dan je  watch in de winkel zodat jij die kan ophalen op 24 april .

Vorige jaar heb ik het zo gedaan met de iPhone 6.
Ik had toen s'morgens 4 iPhone's online besteld in de Apple store Louvre in Parijs, 2 met m'n Belgisch account en nog eens 2 met m'n Nederlands account.
Let wel op dat de online reserveringen met de iPhone 6 beperkt waren en dat na ongeveer al na 30 min alles bijna uitverkocht was . Hoe het met de  watch reservering zal zijn weet ik natuurlijk niet.

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Hoe zat dit precies met de betaling? Kon je hem online reserveren en dan aangeven dat je hem in de Store met contant geld betaald?

Ik heb zelf nog geen creditcard, ik kan in principe ook die van mijn vader gebruiken en koppelen aan mijn Apple ID en er dan online mee betalen, alleen ik ben bang dat ze dan moeilijk doen omdat je dan met iemand anders zijn "betaal gegevens" hebt betaald.

Dit is voor mij allemaal de eerste keer dat ik doe dus ik vind het een beetje ingewikkeld... Ik hoop dat je hier nog het antwoord op weet! :)

Bedankt!

Bylgus 06-04-15 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AppleLion (Bericht 995522)
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Hoe zat dit precies met de betaling? Kon je hem online reserveren en dan aangeven dat je hem in de Store met contant geld betaald?


Bedankt!

Ik heb ze inderdaad eerst online besteld,opgehaald op de dag van de release en contant betaald.
Betalen met VISA is ook mogelijk en moet daarvoor niet gekoppeld zijn met je Apple id.

Ik vermoed dus dat het deze jaar ook zo zal zijn voor de  watch.

Joshoon 06-04-15 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bylgus (Bericht 995400)
Online reserveren op 10 april in een Franse apple store en ophalen op 24 april zal mogelijk zijn. Je hoeft daarvoor geen Franse adres of Apple id te hebben .

Je kan ook een afspraak maken in een Franse Apple store op 10 april en je uurwerk gaan uitkiezen . De verkoper reserveer dan je  watch in de winkel zodat jij die kan ophalen op 24 april .

Vorige jaar heb ik het zo gedaan met de iPhone 6.
Ik had toen s'morgens 4 iPhone's online besteld in de Apple store Louvre in Parijs, 2 met m'n Belgisch account en nog eens 2 met m'n Nederlands account.
Let wel op dat de online reserveringen met de iPhone 6 beperkt waren en dat na ongeveer al na 30 min alles bijna uitverkocht was . Hoe het met de  watch reservering zal zijn weet ik natuurlijk niet.

Ik ben dit van plan in Duitsland te gaan doen.
Maar ik vraag me af of jij ook een lokaal telefoon nummer nodig had destijds.
In het nieuwsartikel wordt namelijk aangegeven van wel.

Bylgus 07-04-15 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joshoon (Bericht 995588)
Ik ben dit van plan in Duitsland te gaan doen.
Maar ik vraag me af of jij ook een lokaal telefoon nummer nodig had destijds.
In het nieuwsartikel wordt namelijk aangegeven van wel.

Ik had geen lokaal nr nodig vorige jaar voor m'n iPhone's te kopen .

Let wel op dat je voor de  watch maar 1 per persoon zal kunnen reserveren .

AppleLion 07-04-15 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bylgus (Bericht 995649)
Ik had geen lokaal nr nodig vorige jaar voor m'n iPhone's te kopen .

Let wel op dat je voor de  watch maar 1 per persoon zal kunnen reserveren .

Ik heb het besproken met mijn vader en ik ga zijn Creditcard gebruiken, dit moet verder geen probleem zijn toch? Aangezien de reservering op mijn naam staat en hij alleen degene is die betaald...?

Daarnaast vraag ik me af of je met een Nederlands Apple ID een Reservering kan plaatsen in de Franse Online Store!

:)

dvischjager 07-04-15 18:23

Je moet volgens mij een identiteitskaart laten zien als je een kredietkaart gebruikt. Ook al is het je vader, moet hij erbij zijn denk ik.

AppleLion 07-04-15 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager (Bericht 995663)
Je moet volgens mij een identiteitskaart laten zien als je een kredietkaart gebruikt. Ook al is het je vader, moet hij erbij zijn denk ik.

Niet als hij al betaald is toch...? Ik bedoel als ik hem online met zijn creditcard betaal en de reservering op mijn naam zet?

dvischjager 07-04-15 18:58

Oh, dan is het niet nodig inderdaad. Wel je eigen ID meenemen natuurlijk.

Wally© 07-04-15 19:53

Ik denk niet dat je hem on-line zal kunnen betalen...

Tenzij men je kredietkaart pas gaan debiteren als je hem ook fysiek hebt afgehaald...

Maar dat zullen we pas weten als de order-forms on-line verschijnen...

dvischjager 07-04-15 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 995675)
Ik denk niet dat je hem on-line zal kunnen betalen...

Als je hem op een adres laat bezorgen wel neem ik aan? Haha

Dat ga ik namelijk doen...

Bylgus 07-04-15 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager (Bericht 995676)
Als je hem op een adres laat bezorgen wel neem ik aan? Haha

Dat ga ik namelijk doen...

Gaat inderdaad werken indien jij een Frans adres hebt .

dvischjager 07-04-15 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bylgus (Bericht 995678)
Gaat inderdaad werken indien jij een Frans adres hebt .

Het is in Duitsland in mijn geval, maar ik heb daar inderdaad een adres.

Tasty 09-04-15 14:27

Dat kan inderdaad. Met mijn iPhone 5S en 6 ook in duitsland een pre-order gedaan, betaald met mijn Belgische Visa en laten leveren op een duits adres.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:48.