//

Eerste Apple Watch reviews

Eerste Apple Watch reviews discussie in Apple Watch algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hier een link naar een aantal samenvattingen van Amerikaanse reviews: http://www.buzzfeed.com/josephbernst...watch-are-here Apple heeft vandaag de ban op reviews opgeheven...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-04-15, 15:40
baltar baltar is offline
• iOS 9.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 54
Standaard Eerste Apple Watch reviews

Hier een link naar een aantal samenvattingen van Amerikaanse reviews:

http://www.buzzfeed.com/josephbernst...watch-are-here

Apple heeft vandaag de ban op reviews opgeheven
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-04-15, 16:44
nienques nienques is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 72
Standaard

Bedankt! Als eerste maar eens die van The Verge gelezen, en ik moet zeggen dat mijn haast om een carpool naar Duitsland te regelen er wel een beetje af is... Het klinkt alsof we vooral zullen moeten wachten op native apps voordat de Apple Watch van de kinderziektes af is. Dan kan ik net zo goed op de Nederlandse release wachten, dus!
  #3  
Oud 08-04-15, 17:44
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik heb de reviews van John Gruber en Ben Bajarin gelezen, waardoor ik net enthousiaster ben geworden...

Daring Fireball: The Apple Watch
https://techpinions.com/my-first-wee...he-apple-watch
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 08-04-15, 19:22
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

De reviews geven wel een beter beeld van of de Apple Watch in praktijk ook handig is. De fouten die het meest genoemd worden zijn op te lossen met updates.

Het houdt me niet tegen!
__________________
Daniel
  #5  
Oud 30-04-15, 12:19
UtregCity UtregCity is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 66
Standaard

Na 2 dagen gebruik, zal ik hieronder een korte review geven van mijn bevindingen van mij Apple Watch Sport 42mm met wit bandje (andere kleuren zijn onderweg) uit de UK.

Wat meteen opvalt is de grote (en zware) doos waarin de Apple Watch wordt geleverd. Maar het is weer types op z'n Apple's, want het is al een belevenis om te zien hoe die Watch met zorg is ingepakt. Ook de Watch zelf is met zorg in elkaar geschroefd, net zoals de iPhone zelf trouwens.

Wat mij een beetje tegenviel is de grote (eigenlijk de kleinte) van de Watch. Ik had een veel groter horloge in gedachten. Hij is i.m.o. absoluut niet lomp, dik, zwaar of lelijk. Hij is stijlvol en bescheiden. Het sportbandje voelt prettig aan en je voelt de Watch niet eens om je pols. Maar hé, dat is mijn mening.

En omdat het een Apple product is, wijst de software zich zelf. Ik dacht dat wordt heel ingewikkeld, want anders dan bij een iPhone, maar dat valt reuze mee. Ook de Watch App op de iPhone wijst zichzelf en is eigenlijk best handig.

Als je bang bent om constant geattendeerd te worden op (nutteloze) berichten, je kan alles per dienst (WhatsApp, Facebook, etc.) instellen. Ik gebruik geen Facebook of WhatsApp meer, alleen nog Twitter en iMessage en heb geen last van overmatige aandacht.

Ik wilde mijn Apple Watch hoofdzakelijk gebruiken als Fitness-tracker (ja een dure, ik weet het) en dat werkt prima. Jammer dat de Activiteiten App van Apple zelf niet samenwerkt met de Human App. Heb gisteren tijdens m'n fitness rondje de Watch gebruikt en qua batterij gebruik was dat te verwaarlozen. Sowieso is de batterijduur prima, had gisteren voordat ik naar bed ging nog 40% over. Heel netjes met het fitness rondje erbij.

Wat ik ook erg tof vind, is het attenderen van de Activiteiten App (doormiddel van bij mij wel werkende Taptic engine) dat je af en toe moet gaan staan of een stukje lopen. Lijkt irritant maar is goed voor je en voorkomt dat je de hele dag star achter de PC of iMac blijft zitten. Trouwens dit kan ook uit...

Wat mij is tegengevallen is, dat m'n iPhone 6 (en ik denk echt dat dat door de Watch komt) in totaal nu 5 keer gecrasht is, voordat ik de Watch had nog nooit last van gehad! Ook had ik gisteren ineens dat de temperatuur niet meer gemeld werd op de Watch, ik kreeg 't ook niet meer aan de praat. iPhone en Watch opnieuw gestart, etc., etc. geen effect, maar vanmorgen werkte alles weer. Qua snelheid is de Watch duidelijk langzamer dan een iPhone 6, maar het is niet zo dramatisch als sommige sites hebben beweerd. Soms moet ie lang nadenken, maar dat kan ook aan de Wi-Fi verbinding van de iPhone liggen, want op m'n werk is Wi-Fi b.v. ruk. Ik denk dat Apple nog wel wat aan de software mag sleutelen, maar heb daar alle vertrouwen in. De batterijduur van de iPhone is niet slechter geworden, heb nu hele dag Bluetooth aan staan, daarvoor nooit. Wat ook een tegenvaller is, is dat Siri niet kan praten op de Watch, had ik heel cool gevonden, maar helaas. Bellen praten/luisteren gaat wel heel goed trouwens.

Al met al, ben ik heel blij dat ik hem toch heb aangeschaft (ik had al zolang erop gewacht en ervoor gespaard), zal hem ook iedereen aanbevelen die een smartwatch wel ziet zitten, maar ik kan ook begrijpen dat mensen dit een overbodig iets vinden. Ik verwacht zelf niet dat de Apple Watch 2 meer features zal hebben, want dat zal zeker ten koste gaan van de accuduur(denk aan GPS) en/of de Watch wel echt dik en plomp maken.

Als fanboy ben ik misschien niet objectief, maar als ik 't helemaal niets had gevonden, had ik dat wel durven zeggen.

Laatst gewijzigd door UtregCity; 30-04-15 om 12:42.
  #6  
Oud 06-05-15, 09:17
UtregCity UtregCity is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 66
Standaard

Nu de Watch ruim een week in gebruik, en geen crashes meer van de iPhone gehad. De iPhone en Watch moesten waarschijnlijk aan elkaar wennen...

Wat mij positief heeft verrast is de kwaliteit van het scherm(pje), de grafics zijn heel mooi en scherp. Het aanraakscherm werkt ook heel secuur, b.v. wanneer je de Watch tussentijds af doe, moet je daarna een (zelfgekozen) code invoeren en dat gaat zelfs met m'n worstenvingers heel goed. ( Chapeau Apple!)

In de afgelopen week ben ik er achter gekomen dat Apple ontzettend goed heeft nagedacht over de Watch, en ik kan me niet voorstellen dat er een andere smartwatch is, die zo ontzettend doordacht in elkaar steekt (letterlijk en figuurlijk).

1 extra ding die me is opgevallen, is dat tijdens het opladen de Watch niet uit kan. Als ik 's avonds m'n iPhone aan de lader leg, doe ik hem altijd helemaal uit, dat lukt dus met de Watch niet. Waarom zou dat zijn?

Ik zou het leuk vinden, en denk meerdere met mij, dat er ook andere early adopters hier hun bevindingen zullen neerschrijven.

Laatst gewijzigd door UtregCity; 06-05-15 om 09:22. Reden: Aanvulling.
  #7  
Oud 07-05-15, 14:49
uznvld uznvld is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Standaard

Wat ik graag zou willen weten is hoe het scherm afleesbaar is in zonlicht. Ik heb nu een Pebble en die heeft e-paper scherm en is perfect leesbaar overdag buiten in de zon.
  #8  
Oud 07-05-15, 14:54
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uznvld Bekijk bericht
Wat ik graag zou willen weten is hoe het scherm afleesbaar is in zonlicht.
Volgens veel reviews is het scherm van de Apple Watch uitstekend in zonlicht.
  #9  
Oud 13-05-15, 15:21
UtregCity UtregCity is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 66
Standaard

Gisteren kreeg ik de schrik van m'n leven, mijn nieuwe geweldige Apple Watch Sport 42mm met witte (en inmiddels groene én blauwe) bandje, gaf geen notificaties meer met geluid en/of taptic engine! Ik had door de dag heen verschillende notificaties gehad, maar was daar niet op geattendeerd door m'n watch. Ik dacht nog, nee hè, zal je zien dat mijn taptic engine kapot is... Nu is het zo, dat de watch als je hem oplaadt niet uit kan. Ik laad m'n iPhone én nu Apple Watch 's nachts op, zodat ze 's ochtends weer klaar zijn voor een nieuwe dag. M'n iPhone doe ik, als ik hem aan de stroom leg, helemaal uit. Ik hoef niet gewekt te worden door allerlei berichtjes of zo en denk dat dat beter is voor de levensduur van de batterij(?). Nu gaat dat bij de watcjh niet, want die gaat gewoon weer aan als je hem aan de stoom leg. Sinds de levering van mijn watch is ie nog nooit helemaal uit geweest, dus heb na dit debacle de watch helemaal uitgezet en weer opnieuw opgestart (het lijkt windows wel) en tadaaa alles werkt weer naar behoren. Pfffoei!
  #10  
Oud 13-05-15, 15:51
KevinKrill KevinKrill is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kerkrade
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UtregCity Bekijk bericht
Gisteren kreeg ik de schrik van m'n leven, mijn nieuwe geweldige Apple Watch Sport 42mm met witte (en inmiddels groene én blauwe) bandje, gaf geen notificaties meer met geluid en/of taptic engine! Ik had door de dag heen verschillende notificaties gehad, maar was daar niet op geattendeerd door m'n watch. Ik dacht nog, nee hè, zal je zien dat mijn taptic engine kapot is... Nu is het zo, dat de watch als je hem oplaadt niet uit kan. Ik laad m'n iPhone én nu Apple Watch 's nachts op, zodat ze 's ochtends weer klaar zijn voor een nieuwe dag. M'n iPhone doe ik, als ik hem aan de stroom leg, helemaal uit. Ik hoef niet gewekt te worden door allerlei berichtjes of zo en denk dat dat beter is voor de levensduur van de batterij(?). Nu gaat dat bij de watcjh niet, want die gaat gewoon weer aan als je hem aan de stoom leg. Sinds de levering van mijn watch is ie nog nooit helemaal uit geweest, dus heb na dit debacle de watch helemaal uitgezet en weer opnieuw opgestart (het lijkt windows wel) en tadaaa alles werkt weer naar behoren. Pfffoei!

Ik zet iPhone nooit uit en gebruik de niet storen functie het 's nachts.
Accu kan gewoon opgeladen worden wanneer je wilt in of uitgeschakeld maakt geen verschil.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eerste 3G Reviews ! absrnd iPhone algemeen 1 09-07-08 11:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.