iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   Apple Watch WEL gewoon te koop in VS zonder afspraak. (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/165311-apple-watch-gewoon-koop-vs-zonder-afspraak.html)

Knop 20-06-15 22:30

Apple Watch WEL gewoon te koop in VS zonder afspraak.
 
Beste lezers,

Eergisteren (inmiddels weer thuis)liep in de Apple Store te Las Vegas binnen, vestiging Fashion Show Mall ( er zijn 4 vestigingen ).

Alhier informeerde ik naar de voorraad Apple Watch, wetende dat ze deze eigenlijk niet verkochten zonder op voorhand besteld te hebben.

Hierop kreeg ik het weinig verrassende antwoord, dat deze enkel op bestelling te verkrijgen zijn, en dat ik deze na twee weken dan kon ophalen. Over drie weken verwachtte ze dat ' walk-ins' ze gewoon in de winkel konden kopen. Ik kon er wel een passen, wat ik ook heb gedaan. Na een leuk gesprek liep ik even de store uit om een koffie te halen. Na deze genuttigd te hebben, liep even terug om de nieuwe MacBook te bekijken. Dezelfde medewerkster van eerst kwam snel naar mij toe. Ze zei, als ik er echt een wilde, ik de dag erna terug moest komen nabij openingstijd, omdat ze er een aantal op voorraad zouden krijgen. Echter mocht ik dit niet doorvertellen, en deed ze geheimzinnig. Ze wist dat ik de dag erna toch terug zou vliegen, wat ik ook weer duidelijk maakte, en dat er weinig door te vertellen viel. Ik vroeg of ze dit zeker wist. Ze zei dat ik gewoon moest komen.

Ik vond het merkwaardig, omdat dit niet echt ' Apple' is. Desalniettemin bedankte ik haar, en stond uiteraard de volgende dag om 10:00 voor de deur, terwijl ik om 14:00 terug zou vliegen. Eenmaal binnen zag ik de medewerkster niet. Hierop dacht ik eigenlijk dat mijn kansen verkeken zouden zijn. Een andere medewerker ( achteraf gezien een cheffie) vroeg mij of hij mij kon helpen. Waarop ik antwoordde; hebben jullie Apple Watches on voorraad? Waarom het antwoord mij verraste; 'Congratulations, we do! '. Ze hadden de Sport en de Normale op voorraad. Ik bestelde de witte grote sport. Nadat hij dit invoerde in z'n iPhone, kwam zijn collega aan met het bekende speciale Watch papieren tasje, met hierin de Watch. Nadat ik had betaald, kwamen een aantal medewerkers langs om een ' High Five' te doen om mij te feliciteren. Erg Amerikaans, en wel weer erg Apple. Ik kreeg nog wel het verzoek dit niet verder te vertellen. Nadat ik zei dat ik over een paar uur zou vliegen, was dit goed. Erg vreemd allemaal, maar wilde dit toch even met jullie delen. Blijkbaar zijn er dus wel mogelijkheden om de Watch zonder deze op voorhand te bestellen, gewoon in de winkel te kunnen kopen in de VS!

Joeri75 21-06-15 00:36

Echt mooi en knap van die medewerkster .... Blijft Apple he ... Veel succes ermee dan met uw AW

Freeltd 21-06-15 08:02

Mss hebben die medewerkers een handeltje apart in chinese kloons :p

Dawi 21-06-15 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knop (Bericht 1000197)
Beste lezers,

Eergisteren (inmiddels weer thuis)liep in de Apple Store te Las Vegas binnen, vestiging Fashion Show Mall ( er zijn 4 vestigingen ).

Alhier informeerde ik naar de voorraad Apple Watch, wetende dat ze deze eigenlijk niet verkochten zonder op voorhand besteld te hebben.

Hierop kreeg ik het weinig verrassende antwoord, dat deze enkel op bestelling te verkrijgen zijn, en dat ik deze na twee weken dan kon ophalen. Over drie weken verwachtte ze dat ' walk-ins' ze gewoon in de winkel konden kopen. Ik kon er wel een passen, wat ik ook heb gedaan. Na een leuk gesprek liep ik even de store uit om een koffie te halen. Na deze genuttigd te hebben, liep even terug om de nieuwe MacBook te bekijken. Dezelfde medewerkster van eerst kwam snel naar mij toe. Ze zei, als ik er echt een wilde, ik de dag erna terug moest komen nabij openingstijd, omdat ze er een aantal op voorraad zouden krijgen. Echter mocht ik dit niet doorvertellen, en deed ze geheimzinnig. Ze wist dat ik de dag erna toch terug zou vliegen, wat ik ook weer duidelijk maakte, en dat er weinig door te vertellen viel. Ik vroeg of ze dit zeker wist. Ze zei dat ik gewoon moest komen.

Ik vond het merkwaardig, omdat dit niet echt ' Apple' is. Desalniettemin bedankte ik haar, en stond uiteraard de volgende dag om 10:00 voor de deur, terwijl ik om 14:00 terug zou vliegen. Eenmaal binnen zag ik de medewerkster niet. Hierop dacht ik eigenlijk dat mijn kansen verkeken zouden zijn. Een andere medewerker ( achteraf gezien een cheffie) vroeg mij of hij mij kon helpen. Waarop ik antwoordde; hebben jullie Apple Watches on voorraad? Waarom het antwoord mij verraste; 'Congratulations, we do! '. Ze hadden de Sport en de Normale op voorraad. Ik bestelde de witte grote sport. Nadat hij dit invoerde in z'n iPhone, kwam zijn collega aan met het bekende speciale Watch papieren tasje, met hierin de Watch. Nadat ik had betaald, kwamen een aantal medewerkers langs om een ' High Five' te doen om mij te feliciteren. Erg Amerikaans, en wel weer erg Apple. Ik kreeg nog wel het verzoek dit niet verder te vertellen. Nadat ik zei dat ik over een paar uur zou vliegen, was dit goed. Erg vreemd allemaal, maar wilde dit toch even met jullie delen. Blijkbaar zijn er dus wel mogelijkheden om de Watch zonder deze op voorhand te bestellen, gewoon in de winkel te kunnen kopen in de VS!


Las Vegas is ook niet voor niks Sin city

iRoshelle 26-06-15 09:51

Fijn dat het gelukt is! Ik vlieg 11 juli naar Florida, maar ben benieuwd hoe het precies zit en of het dan al mogelijk is om hem in de winkel te kopen. Heb al gelezen dat je wel kunt reserveren met een Amerikaans telefoonnummer, maar dan koop ik wel een simkaartje voor een paar dollar.

Vredeburg 30-06-15 14:12

 Watch
 
Wandelde van de week in Washinton DC. , stapte de iStore binnen , vroeg naar mijn Keuze model iWatch , was op voorraad ! Gelijk gekocht voor 100€ minder dan in NL.

iRoshelle 30-06-15 14:13

Ah dat klinkt goed! Ik wacht het wel gewoon even af, ik vlieg volgende week en we gaan de dag erna meteen naar de Apple store! :)

Radar 07-07-15 23:51

Mevr. Radar is nu in de VS, waar ik mijn AW 42mm heb laten bezorgen.
Ze heeft 'm uitgeprobeerd en is nu toch wel enthousiast geworden....(eerst was het geldverspilling....je kent dat misschien wel...) totdat ze een paar keer ging hardlopen met mijn AW.

Dus wilde ze er ook een....maar 42 of 38.....Een pas-afspraak wilde niet lukken (internet was zeeeer traag) en dus maar op de bonne voie/bonnefooi naar Allentown PA gereden en daar was het geen probleem om te passen.....en aan te schaffen.

Het is nu een 38mm Sport alu geworden.....

http://i.imgur.com/hBoEm6Nl.jpg

iRoshelle 17-07-15 14:28

Wij zijn van de week naar een mall gereden waarin een Apple store zit. Stonden bij openingstijd voor de deur, maar was niet nodig, (bijna) alle watches waren op voorraad. Even getwijfeld, toch gekozen voor de space grey met zwarte band in 42 mm. Ik vond de 38 mm echt te klein hoewel ik kleine polsjes heb. Moet er nog even aan wennen, maar leuk speeltje tot nu toe. Heb hem nog niet juist kunnen gebruiken omdat ik in Amerika zit op het moment en ik heb hier natuurlijk geen internet! :)

zeppo 17-07-15 14:55

Een in de VS wonende vriend van mij heeft er één voor mij gekocht in een Apple winkel, hij vond het wel een raar systeem, reserveren, dan afhalen, maar is allemaal goed gegaan, is nu onderweg naar mij. Hij had er (inderdaad) gewoon nog een kunnen kopen.

Zou ik voor deze hier in NL Applecare kunnen nemen?

MLVC 18-07-15 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zeppo (Bericht 1001926)
Een in de VS wonende vriend van mij heeft er één voor mij gekocht in een Apple winkel, hij vond het wel een raar systeem, reserveren, dan afhalen, maar is allemaal goed gegaan, is nu onderweg naar mij. Hij had er (inderdaad) gewoon nog een kunnen kopen.

Zou ik voor deze hier in NL Applecare kunnen nemen?

Mijn watch komt uit Australië (een vriend heeft het voor mij gekocht en opgestuurd) en ik heb gisteren gewoon AppleCare+ kunnen afsluiten in Nederland.

zeppo 19-07-15 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MLVC (Bericht 1001964)
Mijn watch komt uit Australië (een vriend heeft het voor mij gekocht en opgestuurd) en ik heb gisteren gewoon AppleCare+ kunnen afsluiten in Nederland.

Goed om te weten, dank. Moet je neem ik aan wel langs ergens voor een inspectie aan het horloge?

MLVC 19-07-15 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zeppo (Bericht 1001992)
Goed om te weten, dank. Moet je neem ik aan wel langs ergens voor een inspectie aan het horloge?

Ik hoefde nergens langs, gewoon via de telefoon geregeld. Serienummer vermeld, en dat was genoeg.

zeppo 19-07-15 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MLVC (Bericht 1001993)
Ik hoefde nergens langs, gewoon via de telefoon geregeld. Serienummer vermeld, en dat was genoeg.

Verrassend, ter goeder trouw aangenomen. Dat maakt de drempel dit te doen wel erg laag.

MLVC 19-07-15 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zeppo (Bericht 1001995)
Verrassend, ter goeder trouw aangenomen. Dat maakt de drempel dit te doen wel erg laag.

Ik vermoed dat ze dat doen omdat er toch genoeg mensen zijn die de AW in het buitenland aangeschaft hebben. Ik denk dat ze over een tijdje wat strenger zullen worden.

mike77 20-09-15 08:10

Hello to all,


Ik heb een kameraad die nu in de VS aan het hiken is, dit met de nodige tussenstops in de steden.

Heeft hij mijn Apple-ID nodig om een Apple Watch te kopen?(zelf heeft hij geen Apple-ID)
En kan hij deze gewoon(ongeopend) in de bagage meenemen, of moet hij deze uitpakken en zogezegd als persoonlijke elektronica gebruiken?
Zitten er dan douane kosten op?


Cheers

Vredeburg 20-09-15 14:29

iWatch in USA !
 
Hoi mike 77
Je heeft helemaal geen Apple -ID nodig om een iWatch te kopen in de USA ,
Je koopt hem Prive , Dan komt er geen invoer rechten bij ! Gewoon Netjes in de Doos meenemen en zeggen dat het voor hem zelf is , als ze controleren!
Gr. Vredeburg.

mike77 20-09-15 15:16

Thanks voor de info!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:25.