iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   Ervaringen met de Apple Watch (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/165456-ervaringen-de-apple-watch.html)

ertje20 27-06-15 22:38

Ervaringen met de Apple Watch
 
Al redelijk wat leden van dit forum hebben al een Apple Watch in hun bezit. Het lijkt mij leuk om van anderen ook te lezen of de Apple Watch aan hun verwachtingen heeft voldaan en wat jullie er zoal mee doen behalve kijken hoe laat het is. Dus gooi ik bij deze het balletje op om hier je ervaring te delen en wie weet zitten er nog leuke tips tussen van oh ja dat kan ik er ook nog mee doen.

Mijn ervaring:
Sinds vorige week heb ik de Apple Watch en hij voldoet aan mijn verwachtingen. Zo bedien ik er onder meer m'n Sonos Playbar mee (radiostations en volume) wat ik graag wilde.
Verder vind ik Buienalarm en de notificaties vind ik erg handig en dat je bij sommige messengers ook direct kan reageren met je standaard antwoorden of thumbs up (FB messenger). Vooral tijdens het uitlaten van mijn hond.

Ik vind het ook erg leuk om je activiteiten te kunnen zien ook je gemiddelde hartslag. Alleen jammer dat bij Work-outs niet zoals Runkeeper je afgelegen route kunt terug zien (als je je iPhone mee had). Als je dat graag wilt moet je de Runkeeper app nog behouden.

Ik zie er ook naar uit om Apple Music op mijn horloge te kunnen bedienen. Nu kan het al een beetje met Spotify Premium maar is nog beperkt. Je kan bijvoorbeeld niet de playlist raadplegen. Hopelijk straks wel, daar ga ik wel vanuit.

Op mijn blog heb ik mijn uitgebreide ervaringen geschreven.

Ik ben benieuwd naar die van jullie!

Artey 27-06-15 22:58

38mm sport space grey hier.

Ik ben er tevreden van. De bouwkwaliteit van het toestel is zoals we van Apple verwachtten top notch. De functionaliteit is ook wat ik verwachtte. Het is een extension van je iphone. Een kleine side-kick die je de moeite bespaart om je iphone uit je broekzak en eventuele pouch te moeten halen. Dit lijkt misschien nutteloos voor sommigen, maar het zijn kleine dingetjes die je leven weer wat aangenamer maken.

- Sta in keuken te koken, hef pols op "Hey Siri, set a timer for 3 minutes" en doe men capellini in de kookpot.
- Heb afgesproken met vriend na het werk in Leuven. Stuurt mij SMSje terwijl ik aan het stappen ben met zen locatie. Apple watch tapt op met pols, hef em op en zie onmiddelijk bericht. tap op locatie, navigeer naar "te voet". en stap rustig door, 1 tap= afslaan naar links, 2 tapjes = naar rechts en wandel zo zonder watch te bekijken of telefoon recht naar men vriend.
- fitnessen met BT headphones, geen gedoe met kabeltje of iphone in je zak terwijl je aan het lopen bent

Dit zijn 3 voorbeelden van dingen die waar ik tijdens eerste week al gebruik van maakte.

Voor Belgen: KBC heeft hun app ook handige functie voor Apple Watch gegeven. Via glances kan je nu zien hoeveel je zichtrekening saldo is. Handig als je in winkel bent en naar kassa gaat, hef even je pols op en je ziet meteen of je genoeg geld nog hebt.

Guest-20211227190901 28-06-15 01:03

Apple Watch Sport 38mm Space Grey
 
Ik heb nu een aantal dagen de 38mm sport versie. Nu gebruik ik de watch niet heel intensief, voornamelijk om mijn dagelijkse beweging bij te houden en mijn notificaties te checken. Siri staat uit, want ik kan er niet aan wennen om tegen een apparaat te praten. Ik hou van simpel. Utility watch face met de datum als enige complicatie. Telefoon gaat helemaal op stil, ook geen vibraties. Die voel ik nu immers op mijn pols. Ik pak mijn telefoon ook minder vaak, want door het horloge filter ik nu de onbelangrijke berichtjes er uit. Wat mij positief verraste was de batterijduur. Ik las dat hij maar 18 uur mee zou gaan, maar ik heb nog ruim de helft over als ik hem voor het slapen gaan op de lader leg. Dit zal ongetwijfeld ook aan mijn gebruik liggen. Weinig notificaties, gebruik geen (Hey,) Siri en handoff staat ook uit. Wellicht maakt het gebruik van complicaties ook nog uit voor de batterijduur. Ook ik wacht op Apple Music. Draadloze Beats in mijn oren en knallen die workout :cool:

intered 28-06-15 09:42

Ik heb mij AW space gray 42 mm nu 1 week. Ik had hiervoor een Pebble. Qua looks vind ik de AW veel mooier. Ook werkt de AW beter samen met de Iphone, maar dat ik ook niet zo gek natuurlijk. Ik ben iemand die alle functies meteen wil kennen en uitproberen. Had hiervoor ook al veel YouTube filmpjes gekeken met tips en trucs. Ik ben super blij met mijn AW maar baal soms wel als het laden wat langer duurt en Siri niet in alle gevallen direct reageert. Ik heb notificaties heel geselecteerd aan staan. Wil niet elke keer gewaarschuwd worden bij alle meldingen. Jammer ook dat whatsapp nog niet is aangepast op de Apple watch, zodat je alleen berichten kunt lezen. Ik kan niet wachten op de software versie 2. Daar zitten prachtige functies in die ik nu al mis. Omdat apps dan op de AW staan, zal laden ook veel sneller gaan. Op zich moet ik natuurlijk ook niet zeuren, want heb bewust voor de eerste versie AW gekozen, om mee te maken hoe het verbeteren zal. De manier hoe je nu met bewegen en calorieën omgaat vind ik super. Ook de motiverende complimentjes is helemaal leuk. De batterijduur valt mij ook 100 procent mee. Ik twijfel nog of ik Apple care ga afsluiten in Nederland. Vermoedelijk verkoop ik hem weer over een jaar en dan zal het vast weggegooid geld blijken :)

Dawi 28-06-15 11:37

Heb de watch nu een week , in het begin begreep ik de activity ringen niet vlot.Ik merkte dat wanneer ik een work-out wandelen deed dit niet volledig werd opgenomen in de ring training .Na opzoeking bijkt dat de ring training enkel registreert vanaf 'a brisk walk ' (stevige wandeling of meer ) , best wel ongelooflijk de technologie die Apple in het kleine ding heeft weten te steken.

Heb de watch deze week vooral dus uitgestest voor de bewegingen , en dat is best cool .Notificaties zonder je iphone steeds te hoeven nemen zijn ook zeer handig.De eerste dagen een beetje bevreesd voor de batterijduur , maar dit kwam doordat ik zeer veel bezig ben geweest op de watch.Laatste dagen bij normaal gebruik meer dan voldoende batterij over!

Bediening muziekapp ook handig tijdens wandelen zonder iphone te nemen.


Passbook ook zeer handig voor je boarding pass.

Cam-app is handig als je op vakantie bent kan je de ideale foto maken via je watch ( je partner houd de iphone gericht jijzelf trekt de foto met de achtergrond die je wil).

wjdrlg 03-07-15 17:52

Hoe krijg je de whatsapp berichten te lezen op de AW?

intered 03-07-15 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wjdrlg (Bericht 1001128)
Hoe krijg je de whatsapp berichten te lezen op de AW?

Door te zorgen dat je op de iphone bij Whatsapp " berichtgeving op toegangsscherm" hebt staan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.