iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   Nadeel Apple Watch (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/166070-nadeel-apple-watch.html)

uznvld 24-07-15 15:14

Nadeel Apple Watch
 
Hallo,

Ben een paar dagen in het bezit geweest van een mooie Apple Watch. Ik heb 'm echter weer teruggebracht (mooie service bij de Apple winkel in Den Haag, de twee weken bedenktijd!) omdat ik niet kan wennen aan het niet "always on" zijn van het horloge. Om de tijd te kunnen zien moet je met je arm zwaaien of er een (zacht) tikje op geven. Ik snap dat wel, want anders is binnen een halve dag de accu leeg. Maar het is zeer onhandig als je niet ten alle tijden de tijd kunt zien. En wat mij ook tegenvalt is de zwakke trilling (vibratie) bij meldingen etc. Verder is het een prachtig horloge hoor! :-)

Nu ben ik niet helemaal onpartijdig, want ik heb al enige tijd tot volle tevredenheid een Pebble horloge met "always on" scherm én een goed merkbare vibratie.

Wim Zonneveld

MLVC 24-07-15 17:07

Prominent haptic aangezet? Haptic is bij mij verre van zwak, mis geen enkele melding.

Ik heb totaal geen probleem met het niet altijd aan staan van het scherm. Misschien moest je er even aan wennen?

uznvld 24-07-15 19:29

Ja, natuurlijk prominent haptic aangezet. Maar, het haalt niet bij de duidelijk aanwezig trilfunctie van de Pebble!

En ik wil altijd even een (vluchtige of stiekeme) blik kunnen werpen op m'n horloge om te zien hoe laat het is. Tenslotte is het een horloge voor de tijdmelding!

MLVC 24-07-15 20:12

Tja, ieder voor zich. Ik ben heel blij met mijn Apple Watch, maar ik heb jaren geen horloge gedragen, dus ik hoef me niet meer "aan te passen". Zou niet meer zonder willen nu :)

intered 24-07-15 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uznvld (Bericht 1002366)
Ja, natuurlijk prominent haptic aangezet. Maar, het haalt niet bij de duidelijk aanwezig trilfunctie van de Pebble!

En ik wil altijd even een (vluchtige of stiekeme) blik kunnen werpen op m'n horloge om te zien hoe laat het is. Tenslotte is het een horloge voor de tijdmelding!


Heb een tijdje (3 maanden) de originele Pebble gehad en hem ingeruild voor de Apple Watch. Ik vind de luxe uitstraling van de AW super en het scherm reageert snel als ik erop kijk. Geen rare bewegingen zijn nodig. Ik vond juist de erg hoorbare trilling van de Pebble erg irritant. Als ik tijdens vergadering een bericht kreeg, wist iedereen dat. Bij de AW heb ik ook nog geen bericht gemist. Ik vond het scherm van de Pebble ook erg krasgevoelig. In de zon zag je veel krassen en ben er erg zuinig mee omgegaan. Ik vind het prijsverschil qua looks en functionaliteit het dubbel en dwars waard. Maar ieder z'n ding natuurlijk

uznvld 24-07-15 23:28

Inderdaad ieder zijn ding. Als in de toekomst de tijd van zichtbaarheid van bijvoorbeeld alleen de tijdmelding instelbaar zou worden dan is het zeker weer interessant om een AW aan te schaffen! En als dan ook nog de trilfunctie instelbaar wordt (intensiteit) ... SUPER! Zet maar op het wensenlijstje heren van Iculture!

maradja 26-07-15 07:18

Ik heb ook de Pebble gehad, maar hij mag niet naast de Apple Watch liggen hoor. Maar was natuurlijk wel de voorloper. :-)

bing69 26-07-15 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maradja (Bericht 1002437)
Ik heb ook de Pebble gehad, maar hij mag niet naast de Apple Watch liggen hoor. Maar was natuurlijk wel de voorloper. :-)

Ik heb alle drie de pebble's gehad, en op de eerste na (lelijk) was/ben ik best tevreden. Maar mijn 2 dagen oude watch bevalt me nog beter!

Mijn vrouw is nu aan haar eerste pebble time (mijn oude)begonnen en ze is er helemaal weg van.....

uznvld 30-07-15 19:13

Jaja, ik miste de Apple Watch toch eigenlijk wel heel erg! Dus, dit keer de Apple Watch Sport gekocht! Deze in dunner, dus je voelt het horloge beter. Dat probleem is dus opgelost. En het niet "always on" is met de dag minder storend!

Kortom, toch weer een tevreden AW gebruiker terug!:)

Wim

intered 30-07-15 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uznvld (Bericht 1002661)
Jaja, ik miste de Apple Watch toch eigenlijk wel heel erg! Dus, dit keer de Apple Watch Sport gekocht! Deze in dunner, dus je voelt het horloge beter. Dat probleem is dus opgelost. En het niet "always on" is met de dag minder storend!

Kortom, toch weer een tevreden AW gebruiker terug!:)

Wim

Haha wat grappig! Is de AW sport ook dunner ja? Dat wist ik niet. Lichter wel. Heb zelf ook de AW sport (space grey). Ik gebruik de laatste tijd het eenvoud klokje met in de rechter onderhoek de digitale tijd. Die komt al te voorschijn als je je pols heel iets draait. Maakt per watchface ook nog wel verschil. Mooi dat je weer een AW hebt :)

uznvld 01-08-15 07:02

Misschien wel leuk om even te vermelden want niet iedereen zal het weten. Eind jaren 90tig was ik ook al in het bezit van een smartwath. Er was toen een horloge op de markt dat berichten liet zien. De Seiko Messagewatch! Meer info : Cookiewall: Cookies op de Volkskrant | de Volkskrant

Groet

Wim

Digital Economics De disruptie van Seiko! - Digital Economics

kenneth12345 01-08-15 16:49

Mensen, merken jullie ook dat de batterij van de iPhone sneller leeg geraakt wanneer hij in verbinding. Staat met de aw? Ik gebruik de iPhone nu veel minder maar de batterij gaat veel sneller leeg heb ik de indruk

intered 01-08-15 16:53

Nee bij mij niet. Met pebble veel meer

bing69 01-08-15 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 1002785)
Mensen, merken jullie ook dat de batterij van de iPhone sneller leeg geraakt wanneer hij in verbinding. Staat met de aw? Ik gebruik de iPhone nu veel minder maar de batterij gaat veel sneller leeg heb ik de indruk

Ik heb er ook geen last van, sterker nog heb de indruk dat hij langer meegaat na de pebble watch wissel.
Kan ook door de vakantie komen😳

XIII 01-08-15 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 1002785)
Mensen, merken jullie ook dat de batterij van de iPhone sneller leeg geraakt wanneer hij in verbinding. Staat met de aw? Ik gebruik de iPhone nu veel minder maar de batterij gaat veel sneller leeg heb ik de indruk

Ja, behoorlijk.

Voor ik een Apple Watch had kwam mijn iPhone zelden in het rood. Nu krijg ik dagelijks zowel de 20% als de 10% melding en haalt mijn iPhone 6 net het einde van de dag.

kenneth12345 03-08-15 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1002795)
Ja, behoorlijk.

Voor ik een Apple Watch had kwam mijn iPhone zelden in het rood. Nu krijg ik dagelijks zowel de 20% als de 10% melding en haalt mijn iPhone 6 net het einde van de dag.

Echt vreemd... Voordien nooit problemen met mijn batterij. Ik gebruik de iphone bijna niet meer overdag, 's avonds nog maar 40-50%... Terwijl ik vroeger de iphone meer gebruikte en nog meer batterij overhield.:confused:

XIII 03-08-15 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 1002850)
Echt vreemd... Voordien nooit problemen met mijn batterij. Ik gebruik de iphone bijna niet meer overdag, 's avonds nog maar 40-50%... Terwijl ik vroeger de iphone meer gebruikte en nog meer batterij overhield.:confused:

In mijn geval is dat minder vreemd.

Ik had Bluetooth uit staan op mijn iPhone totdat de Watch kwam. Sindsdien staat Bluetooth voortdurend aan en moet de telefoon harder werken omdat Apple Watch Apps grotendeels op de iPhone draaien (gebruikt dus meer CPU cycles en er is meer communicatie via Bluetooth en/of Wi-Fi).

kenneth12345 03-08-15 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1002856)
In mijn geval is dat minder vreemd.

Ik had Bluetooth uit staan op mijn iPhone totdat de Watch kwam. Sindsdien staat Bluetooth voortdurend aan en moet de telefoon harder werken omdat Apple Watch Apps grotendeels op de iPhone draaien (gebruikt dus meer CPU cycles en er is meer communicatie via Bluetooth en/of Wi-Fi).

In mijn geval stond de bluetooth voordien ook heel de dag aan, enkel had hij geen verbinding met een apparaat, maar anderen hier zeggen net dat de batterijduur van hun Iphone erop verbeterd is... Vreemd

intered 03-08-15 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 1002858)
In mijn geval stond de bluetooth voordien ook heel de dag aan, enkel had hij geen verbinding met een apparaat, maar anderen hier zeggen net dat de batterijduur van hun Iphone erop verbeterd is... Vreemd

Dat is inderdaad vreemd. Bij mij tov de Pebble beter, dat is wat anders hè?!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:18.