//

Nadeel Apple Watch

Nadeel Apple Watch discussie in Apple Watch algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ben een paar dagen in het bezit geweest van een mooie Apple Watch. Ik heb 'm echter weer teruggebracht (mooie service bij de Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-07-15, 16:14
uznvld uznvld is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Standaard Nadeel Apple Watch

Hallo,

Ben een paar dagen in het bezit geweest van een mooie Apple Watch. Ik heb 'm echter weer teruggebracht (mooie service bij de Apple winkel in Den Haag, de twee weken bedenktijd!) omdat ik niet kan wennen aan het niet "always on" zijn van het horloge. Om de tijd te kunnen zien moet je met je arm zwaaien of er een (zacht) tikje op geven. Ik snap dat wel, want anders is binnen een halve dag de accu leeg. Maar het is zeer onhandig als je niet ten alle tijden de tijd kunt zien. En wat mij ook tegenvalt is de zwakke trilling (vibratie) bij meldingen etc. Verder is het een prachtig horloge hoor!

Nu ben ik niet helemaal onpartijdig, want ik heb al enige tijd tot volle tevredenheid een Pebble horloge met "always on" scherm én een goed merkbare vibratie.

Wim Zonneveld
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-15, 18:07
MLVC MLVC is offline
• iOS 11.0 beta
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 55
Standaard

Prominent haptic aangezet? Haptic is bij mij verre van zwak, mis geen enkele melding.

Ik heb totaal geen probleem met het niet altijd aan staan van het scherm. Misschien moest je er even aan wennen?
  #3  
Oud 24-07-15, 20:29
uznvld uznvld is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Standaard

Ja, natuurlijk prominent haptic aangezet. Maar, het haalt niet bij de duidelijk aanwezig trilfunctie van de Pebble!

En ik wil altijd even een (vluchtige of stiekeme) blik kunnen werpen op m'n horloge om te zien hoe laat het is. Tenslotte is het een horloge voor de tijdmelding!
  #4  
Oud 24-07-15, 21:12
MLVC MLVC is offline
• iOS 11.0 beta
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 55
Standaard

Tja, ieder voor zich. Ik ben heel blij met mijn Apple Watch, maar ik heb jaren geen horloge gedragen, dus ik hoef me niet meer "aan te passen". Zou niet meer zonder willen nu
  #5  
Oud 24-07-15, 23:59
intered intered is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Didam
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uznvld Bekijk bericht
Ja, natuurlijk prominent haptic aangezet. Maar, het haalt niet bij de duidelijk aanwezig trilfunctie van de Pebble!

En ik wil altijd even een (vluchtige of stiekeme) blik kunnen werpen op m'n horloge om te zien hoe laat het is. Tenslotte is het een horloge voor de tijdmelding!

Heb een tijdje (3 maanden) de originele Pebble gehad en hem ingeruild voor de Apple Watch. Ik vind de luxe uitstraling van de AW super en het scherm reageert snel als ik erop kijk. Geen rare bewegingen zijn nodig. Ik vond juist de erg hoorbare trilling van de Pebble erg irritant. Als ik tijdens vergadering een bericht kreeg, wist iedereen dat. Bij de AW heb ik ook nog geen bericht gemist. Ik vond het scherm van de Pebble ook erg krasgevoelig. In de zon zag je veel krassen en ben er erg zuinig mee omgegaan. Ik vind het prijsverschil qua looks en functionaliteit het dubbel en dwars waard. Maar ieder z'n ding natuurlijk
  #6  
Oud 25-07-15, 00:28
uznvld uznvld is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Standaard

Inderdaad ieder zijn ding. Als in de toekomst de tijd van zichtbaarheid van bijvoorbeeld alleen de tijdmelding instelbaar zou worden dan is het zeker weer interessant om een AW aan te schaffen! En als dan ook nog de trilfunctie instelbaar wordt (intensiteit) ... SUPER! Zet maar op het wensenlijstje heren van Iculture!
  #7  
Oud 26-07-15, 08:18
maradja's schermafbeelding
maradja maradja is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 38
Standaard

Ik heb ook de Pebble gehad, maar hij mag niet naast de Apple Watch liggen hoor. Maar was natuurlijk wel de voorloper.
  #8  
Oud 26-07-15, 10:14
bing69 bing69 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maradja Bekijk bericht
Ik heb ook de Pebble gehad, maar hij mag niet naast de Apple Watch liggen hoor. Maar was natuurlijk wel de voorloper.
Ik heb alle drie de pebble's gehad, en op de eerste na (lelijk) was/ben ik best tevreden. Maar mijn 2 dagen oude watch bevalt me nog beter!

Mijn vrouw is nu aan haar eerste pebble time (mijn oude)begonnen en ze is er helemaal weg van.....
  #9  
Oud 30-07-15, 20:13
uznvld uznvld is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Standaard

Jaja, ik miste de Apple Watch toch eigenlijk wel heel erg! Dus, dit keer de Apple Watch Sport gekocht! Deze in dunner, dus je voelt het horloge beter. Dat probleem is dus opgelost. En het niet "always on" is met de dag minder storend!

Kortom, toch weer een tevreden AW gebruiker terug!

Wim
  #10  
Oud 30-07-15, 20:33
intered intered is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Didam
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uznvld Bekijk bericht
Jaja, ik miste de Apple Watch toch eigenlijk wel heel erg! Dus, dit keer de Apple Watch Sport gekocht! Deze in dunner, dus je voelt het horloge beter. Dat probleem is dus opgelost. En het niet "always on" is met de dag minder storend!

Kortom, toch weer een tevreden AW gebruiker terug!

Wim
Haha wat grappig! Is de AW sport ook dunner ja? Dat wist ik niet. Lichter wel. Heb zelf ook de AW sport (space grey). Ik gebruik de laatste tijd het eenvoud klokje met in de rechter onderhoek de digitale tijd. Die komt al te voorschijn als je je pols heel iets draait. Maakt per watchface ook nog wel verschil. Mooi dat je weer een AW hebt

Laatst gewijzigd door intered; 30-07-15 om 23:25.
  #11  
Oud 01-08-15, 08:02
uznvld uznvld is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 16
Standaard

Misschien wel leuk om even te vermelden want niet iedereen zal het weten. Eind jaren 90tig was ik ook al in het bezit van een smartwath. Er was toen een horloge op de markt dat berichten liet zien. De Seiko Messagewatch! Meer info : Cookiewall: Cookies op de Volkskrant | de Volkskrant

Groet

Wim

Digital Economics De disruptie van Seiko! - Digital Economics
  #12  
Oud 01-08-15, 17:49
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Mensen, merken jullie ook dat de batterij van de iPhone sneller leeg geraakt wanneer hij in verbinding. Staat met de aw? Ik gebruik de iPhone nu veel minder maar de batterij gaat veel sneller leeg heb ik de indruk
  #13  
Oud 01-08-15, 17:53
intered intered is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Didam
Berichten: 159
Standaard

Nee bij mij niet. Met pebble veel meer
  #14  
Oud 01-08-15, 18:38
bing69 bing69 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 Bekijk bericht
Mensen, merken jullie ook dat de batterij van de iPhone sneller leeg geraakt wanneer hij in verbinding. Staat met de aw? Ik gebruik de iPhone nu veel minder maar de batterij gaat veel sneller leeg heb ik de indruk
Ik heb er ook geen last van, sterker nog heb de indruk dat hij langer meegaat na de pebble watch wissel.
Kan ook door de vakantie komen😳
  #15  
Oud 01-08-15, 20:59
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 Bekijk bericht
Mensen, merken jullie ook dat de batterij van de iPhone sneller leeg geraakt wanneer hij in verbinding. Staat met de aw? Ik gebruik de iPhone nu veel minder maar de batterij gaat veel sneller leeg heb ik de indruk
Ja, behoorlijk.

Voor ik een Apple Watch had kwam mijn iPhone zelden in het rood. Nu krijg ik dagelijks zowel de 20% als de 10% melding en haalt mijn iPhone 6 net het einde van de dag.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #16  
Oud 03-08-15, 10:26
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ja, behoorlijk.

Voor ik een Apple Watch had kwam mijn iPhone zelden in het rood. Nu krijg ik dagelijks zowel de 20% als de 10% melding en haalt mijn iPhone 6 net het einde van de dag.
Echt vreemd... Voordien nooit problemen met mijn batterij. Ik gebruik de iphone bijna niet meer overdag, 's avonds nog maar 40-50%... Terwijl ik vroeger de iphone meer gebruikte en nog meer batterij overhield.
  #17  
Oud 03-08-15, 11:16
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 Bekijk bericht
Echt vreemd... Voordien nooit problemen met mijn batterij. Ik gebruik de iphone bijna niet meer overdag, 's avonds nog maar 40-50%... Terwijl ik vroeger de iphone meer gebruikte en nog meer batterij overhield.
In mijn geval is dat minder vreemd.

Ik had Bluetooth uit staan op mijn iPhone totdat de Watch kwam. Sindsdien staat Bluetooth voortdurend aan en moet de telefoon harder werken omdat Apple Watch Apps grotendeels op de iPhone draaien (gebruikt dus meer CPU cycles en er is meer communicatie via Bluetooth en/of Wi-Fi).
  #18  
Oud 03-08-15, 11:25
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
In mijn geval is dat minder vreemd.

Ik had Bluetooth uit staan op mijn iPhone totdat de Watch kwam. Sindsdien staat Bluetooth voortdurend aan en moet de telefoon harder werken omdat Apple Watch Apps grotendeels op de iPhone draaien (gebruikt dus meer CPU cycles en er is meer communicatie via Bluetooth en/of Wi-Fi).
In mijn geval stond de bluetooth voordien ook heel de dag aan, enkel had hij geen verbinding met een apparaat, maar anderen hier zeggen net dat de batterijduur van hun Iphone erop verbeterd is... Vreemd
  #19  
Oud 03-08-15, 11:27
intered intered is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Didam
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 Bekijk bericht
In mijn geval stond de bluetooth voordien ook heel de dag aan, enkel had hij geen verbinding met een apparaat, maar anderen hier zeggen net dat de batterijduur van hun Iphone erop verbeterd is... Vreemd
Dat is inderdaad vreemd. Bij mij tov de Pebble beter, dat is wat anders hè?!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nadeel/Voordeel namaak oplaad kabels besiktas97 iPhone algemeen 4 06-03-13 20:57
Voor en nadeel jailbreake Dennis78 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 11 26-12-11 22:15
groot nadeel doorgeschakeld gesprek bennywins iPhone algemeen 0 09-08-08 20:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:40.