iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   Wie douchet er met zijn apple watch? (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/166595-wie-douchet-zijn-apple-watch.html)

frankfaberbant 18-08-15 21:17

Wie douchet er met zijn apple watch?
 
Hallo allen,

Ik heb nu een maand mijn apple watch. Echt een super horloge!
Tijdens diverse loop en mountainbike tochten is het horloge regelmatig nat geworden. Toch durf ik het niet aan om er mee te gaan douchen. Wie heeft hier ervaringen mee?

Mvg Frank

XIII 18-08-15 21:30

Tim Cook...

'Apple Watch waterbestendig onder douche'

intered 18-08-15 23:26

Neeeee, dat durf ik niet aan haha

kenneth12345 19-08-15 14:53

Wat een meerwaarde heeft douchen met de AW??? Ook al kan dit, waarom zou je een risico nemen? De Aw is toch een relatief duur gagdet.

bing69 19-08-15 15:40

Waarom zou ik wel m'n kleren uittrekken maar niet mijn watch??

Bastiaan 20-08-15 17:27

We hadden de afgelopen maanden best veel artikelen waaruit bleek dat het 'mag', zoals dat stuk dat XIII hierboven linkt. Desondanks durf ik het zelf niet echt. Daarnaast is het ook wel even lekker om hem in de badkamer even niet om te hebben. Zo'n zen-momentje waarop je effe niet wordt aangetikt. ;)

BCdeGraaf 22-08-15 09:01

Onderlaatst nog in een zwembad gezeten in de zon, pas later kwam ik er achter dat ik mijn apple watch nog om had. Hij doet het nog steeds, ik ben zelf niet zo bang dat er wat mee gebeurt met water. maar heb er nog nooit mee gedoucht :P

Joeri75 23-08-15 01:27

Ik doe hem ook telkens uit als ik ga douche ... Beetje zoals mijn oude casio die nog niet waterdicht was ... 😜

wblink 23-08-15 15:42

Ik heb mijn werkzame leven inde papierindustrie doorgebracht: water alom. Na jaren heb ik een horloge gevonden dat absluut waterdicht is en blijft (andere Seiko's waren na vervangen batterij ineens NIET meer waterdicht): Seiko Kinetic: geen batterij te vervangen (kort geleden wel na een jaar of 10) de condensator (die de energie (goed voor 6 mnd bij volle lading) opslaat en mede daarom altijd waterdicht. Ik ben er dan ook aan gewend het horloge NOOIT af te doen. Ik kan nu wel een Applewatch aanschaffen (heb bij Apple geinformeerd (want het trekt toch wel): douchen kan, meer niet (water-resistent)): ik vrees de watch binnen een aantal weken weg te kunnen gooien door waterschade.

bing69 24-08-15 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wblink (Bericht 1003908)
Ik heb mijn werkzame leven inde papierindustrie doorgebracht: water alom. Na jaren heb ik een horloge gevonden dat absluut waterdicht is en blijft (andere Seiko's waren na vervangen batterij ineens NIET meer waterdicht): Seiko Kinetic: geen batterij te vervangen (kort geleden wel na een jaar of 10) de condensator (die de energie (goed voor 6 mnd bij volle lading) opslaat en mede daarom altijd waterdicht. Ik ben er dan ook aan gewend het horloge NOOIT af te doen. Ik kan nu wel een Applewatch aanschaffen (heb bij Apple geinformeerd (want het trekt toch wel): douchen kan, meer niet (water-resistent)): ik vrees de watch binnen een aantal weken weg te kunnen gooien door waterschade.

Misschien vloeken in de kerk, maar ik zou dan toch naar de pebble time steel kijken....

intered 24-08-15 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bing69 (Bericht 1003955)
Misschien vloeken in de kerk, maar ik zou dan toch naar de pebble time steel kijken....

Die is wel erg krasgevoelig

bing69 25-08-15 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door intered (Bericht 1003958)
Die is wel erg krasgevoelig

De plastic heeft wel de naam maar valt in de praktijk mee maar de steel volgens mij niet!

TheTob 25-08-15 15:15

Steel die ik heb is nog steeds krasvrij. En douche er ook gewoon mee.

intered 25-08-15 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheTob (Bericht 1004052)
Steel die ik heb is nog steeds krasvrij. En douche er ook gewoon mee.

Oke fijn. Ik had de eerste generatie en na 1 week al allemaal hele fijne krasjes op het scherm als de zon er op scheen. En ben toch heel voorzichtig. Hier heb ik na 8 weken gebruik bij de AW geen last van.

bing69 25-08-15 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bing69 (Bericht 1004031)
De plastic heeft wel de naam maar valt in de praktijk mee maar de steel volgens mij niet!

Sorry was niet helemaal duidelijk, ik sprak over de time en de time steel.
De normale time die nu doorgeschoven is naar mijn vrouw ziet er op een kleine beschadiging op de buitenkant nog steeds top uit. Die rand had/heeft ook de naam. Deze rand is bij de Time steel verdwenen, vandaar mijn aanname dat de Time steel wellicht beter was.

Mijn AW ziet er gelukkig nog steeds goed uit.

WvB22 22-09-15 15:28

Ben een paar keer vergeten de Apple Watch af te doen onder de douche. Niks aan het handje. Na sporten spoel ik hem ook af met water (niet rechtstreeks in de gaten gespoten uiteraard). Soms klinkt de speaker een beetje vreemd door het water maar droogt vanzelf. Ze hebben testen gedaan en er onder water mee gezwommen. Niks aan de hand. Een douche moet dus makkelijk kunnen. Maar even afdoen is ook geen echt probleem lijkt mij.

j.r.kalf 22-09-15 18:19

Ik douche sinds het begin gelijk met de Apple Watch. Op de site staat dat deze IPX7 is, dan vertrouw ik er in dit geval op.

Tevens ook vaak een mooi momentje om na het douchen even het bandje en het klokje los te halen en de handdoek er langs te halen. Zowel voor het schoonmaken als voor het drogen.

Guest-20211227190901 23-09-15 10:03

Ik heb hem al zo vaak onder de douche gedragen, met het afwassen of onder de kraan afgespoeld... Na ruim drie maanden nog steeds niet aan de hand ;)

Radar 28-09-15 20:13

Ik ben niet gewend om horloges af te doen....nooit gedaan en nu met de  Watch ook niet. Na 2 maanden nog geen probleem ondervonden


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:38.