iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   iPhone batterij sneller leeg (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/166895-iphone-batterij-sneller-leeg.html)

Hoithebest 01-09-15 15:55

iPhone batterij sneller leeg
 
Hoi allemaal,

Ik heb sinds afgelopen weekend een Apple Watch en ben tevreden over de batterijduur van de Watch zelf, maar niet over die van m'n iPhone.

Ik heb een iPhone 5S van ongeveer een jaar oud en heb de accu altijd zo goed mogelijk onderhouden. Voordat ik de Apple Watch had, deed ik vaak anderhalve dag met mijn iPhone, met normaal gebruik. Nu ben ik opeens van 's morgens 100% naar 18:00 zo'n 20%, wat ik toch niet normaal vind.

De top 5 in mijn iPhone van energievreters geeft het volgende aan:
- Safari 50% (kan kloppen)
- Weer 14% (ik bekijk nooit het weer, eigenlijk toont alleen de Watch het weer)
- Begin-/toegangsscherm 9%
- WhatsApp 6%
- Apple Watch 5%

Zoals gezegd heb ik gisterenochtend rond 7:00 mijn iPhone van de lader gehaald. Zonder de Watch zou ik ongeveer nu (dus na anderhalve dag) met een lege telefoon zitten, maar ik heb nu al gisteren de iPhone weer moeten opladen en momenteel zit ik alweer op 53% (gisterenavond opgeladen, vanmorgen 100%).

Met name 14% Weer kan ik niet begrijpen. Hier staat bij 'Apple Watch, Zwak signaal'. Ik had eerst een stuk of zes steden maar die heb ik inmiddels opgeruimd en ik heb de Snelle blik van Weer weggehaald en de complicatie weggehaald, maar toch gaat het batterijprobleem door.

Heeft iemand verder nog suggesties wat ik kan doen?

Groetjes,
Roel

Murgen 01-09-15 16:58

Ik heb hetzelfde probleem dat volgens mij is ontstaan met de laatste update, 8.4.1? Daarvoor was het niet zo erg. Ik heb namelijk ook een ander probleem gevonden op mijn iPad's, apps, safari en itunes hing omdat inloggen op de app store niet werkte. Pas na een reboot lukte dat. Kortom, de laatste ios update is m.i. de schuldige.

bing69 01-09-15 17:21

Ss
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Murgen (Bericht 1004430)
Ik heb hetzelfde probleem dat volgens mij is ontstaan met de laatste update, 8.4.1? Daarvoor was het niet zo erg. Ik heb namelijk ook een ander probleem gevonden op mijn iPad's, apps, safari en itunes hing omdat inloggen op de app store niet werkte. Pas na een reboot lukte dat. Kortom, de laatste ios update is m.i. de schuldige.

Vanmorgen om 6h30 is zowel de iphone als de watch (99%) van de lader gegaan. de 5S staat op 78% en de watch op 75%.

Ik draai wel op 8.4 met jailbreak

Murgen 01-09-15 17:23

Om half 8 van de lader en iphone op 36% en watch op 55%. Wel aantal keren hartslag gemeten. IPad gaat ook sneller leeg dan voor de upgrade.

Hoithebest 01-09-15 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bing69 (Bericht 1004432)
Vanmorgen om 6h30 is zowel de iphone als de watch (99%) van de lader gegaan. de 5S staat op 78% en de watch op 75%.

Ik draai wel op 8.4 met jailbreak

Dit zijn resultaten die ik verwacht, maar helaas is dit bij mij niet het geval.
Iemand nog suggesties?

Murgen 01-09-15 23:45

Op 8.4 had ik een heel acceptabel verbruik van mijn 5S. Bing draait 8.4 met jailbreak, jij en ik 8.4.1, mijn voorlopige conclusie is dat het aan deze ios versie ligt en het hopelijk volgende week met ios 9 over is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 september 2015 om 23:52 ----------

Lees dit (en jammer dat iCulture hier niets over zegt): https://discussions.apple.com/thread/7173731

intered 04-09-15 22:01

[QUOTE=Hoithebest;1004425]Hoi allemaal,

Ik heb sinds afgelopen weekend een Apple Watch en ben tevreden over de batterijduur van de Watch zelf, maar niet over die van m'n iPhone.

Ik heb een iPhone 5S van ongeveer een jaar oud en heb de accu altijd zo goed mogelijk onderhouden. Voordat ik de Apple Watch had, deed ik vaak anderhalve dag met mijn iPhone, met normaal gebruik. Nu ben ik opeens van 's morgens 100% naar 18:00 zo'n 20%, wat ik toch niet normaal vind.

De top 5 in mijn iPhone van energievreters geeft het volgende aan:
- Safari 50% (kan kloppen)
- Weer 14% (ik bekijk nooit het weer, eigenlijk toont alleen de Watch het weer)
- Begin-/toegangsscherm 9%
- WhatsApp 6%
- Apple Watch 5%

Zoals gezegd heb ik gisterenochtend rond 7:00 mijn iPhone van de lader gehaald. Zonder de Watch zou ik ongeveer nu (dus na anderhalve dag) met een lege telefoon zitten, maar ik heb nu al gisteren de iPhone weer moeten opladen en momenteel zit ik alweer op 53% (gisterenavond opgeladen, vanmorgen 100%).

Met name 14% Weer kan ik niet begrijpen. Hier staat bij 'Apple Watch, Zwak signaal'. Ik had eerst een stuk of zes steden maar die heb ik inmiddels opgeruimd en ik heb de Snelle blik van Weer weggehaald en de complicatie weggehaald, maar toch gaat het batterijprobleem door.

Heeft iemand verder nog suggesties wat ik kan doen?

Groetjes,
Roel[/QUOTE

Heb ook eens gekeken. Heb ook AW, maar AW staat niet tussen mijn gebruik. Alleen weer AW 2%. Weer op iphone gebruik ik niet en staat er ook niet tussen. Ververs op achtergrond staat bij mij alleen Google maps aan. Batterij verbruik is bij mij ook harder gegaan na 8.1. Komt vast goed met iOS 9.

bing69 05-09-15 08:08

Ben benieuwd, straks gaat mijn jailbreak eraf en upgrade ik naar 8.4.1 ivm de komende upgrade naar ios 9.
Zal het verbruik de komende dagen goed in de gaten houden.

bing69 06-09-15 19:05

gisteren dus mijn 5s op 8.4.1 gebracht, zowel de watch als de 5s vanmorgen op 100% van de lader. Zondag vandaag dus niet gebeld maar wel alle instellingen terug gezet met de hand foto's gesynct etc etc. zit nu op 64% en de watch op 74%
Echt merkbaar is de overgang dus (nog) niet. Heb wel de gewoonte om geen apps op de achtergrond te laten draaien...

Murgen 07-09-15 16:34

Vanochtend allebei van de lader geplukt om half 8. Nu om half 5 's middags allebei op 74%. Is verbeterd.

intered 07-09-15 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Murgen (Bericht 1004712)
Vanochtend allebei van de lader geplukt om half 8. Nu om half 5 's middags allebei op 74%. Is verbeterd.

Waardoor is het verbeterd?

Murgen 07-09-15 16:41

Geen idee. Ik heb niets aangepast.

bing69 07-09-15 19:16

Ok na een werkdag, om 7h00 beide van de lader. watch op 72% en 5s (intensiever gebruikt dan anders) op 60%. Dit om 19h15.
Merk dus geen verschil!

Murgen 09-09-15 16:46

Half 8 van de lader, nu kwart voor 5 en allebei op 73%, dat is best goed.

intered 09-09-15 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Murgen (Bericht 1004838)
Half 8 van de lader, nu kwart voor 5 en allebei op 73%, dat is best goed.

Vanaf half 6 vanmorgen AW op 54% en iphone 60%. Ben met beide wel redelijk aktief en grotendeels op Wi-Fi (muv 3 uur in auto)

flappah 09-09-15 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoithebest (Bericht 1004425)

Heeft iemand verder nog suggesties wat ik kan doen?

Groetjes,
Roel

Op zich vind ik je resultaten niet slecht hoor. Ik had vergelijkbare resultaten destijds met m'n 5S en toen had ik er nog niet eens AppleWatch aanhangen. Nu pas met de 6plus lijkt het wel alsof de batterij niet leeg te krijgen is. Maar goed, dat helpt je niet. Ehm, trucje dat ik nog wel eens doe is alle Location & Privacy instellingen resetten. Dus Settings->General->Reset->Reset Location & Privacy. Dat reset je alle instellingen van apps tav GPS etc weer. Dat scheelt vaak aanzienlijk. Je moet dan wel weer toestemming geven voor alle apps, dat wel. Maar dan zie je dat je toch weer wat langer met de batterij kunt doen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:53.