//

Apple Watch en de Belastingdienst

Apple Watch en de Belastingdienst discussie in Apple Watch algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een discussie met mijn boekhouder of de aanschaf van de Watch wel zakelijk is. Nu draag ik thuis en privé niet of nauwelijks ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-09-15, 15:00
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard Apple Watch en de Belastingdienst

Ik heb een discussie met mijn boekhouder of de aanschaf van de Watch wel zakelijk is. Nu draag ik thuis en privé niet of nauwelijks horloges maar de Watch heb ik altijd om als ik werk en daarom vind ik het een zakelijke aanschaf en investering.

Is er al meer bekend over hoe de Belastingdienst omgaat met de Watch?
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-09-15, 22:20
intered intered is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Didam
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murgen Bekijk bericht
Ik heb een discussie met mijn boekhouder of de aanschaf van de Watch wel zakelijk is. Nu draag ik thuis en privé niet of nauwelijks horloges maar de Watch heb ik altijd om als ik werk en daarom vind ik het een zakelijke aanschaf en investering.

Is er al meer bekend over hoe de Belastingdienst omgaat met de Watch?
Dat klinkt een beetje als " ik ga in de baas z'n tijd naar de kapper, want mijn haar groeit de meeste tijd ook in de baas z'n tijd" haha
  #3  
Oud 03-09-15, 05:39
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Als je je horloge voor zakelijk gebruik heb gekocht, op rekening van de zaak, dan denk ik dat je gelijk zou kunnen hebben. Dit heeft weinig met de Watch te maken maar meer het aanschaf van spullen die je als zakelijk zou kunnen aanmerken. Naar mijn idee gelden de zelfde voorwaarden voor de Watch als voor alle andere zakelijke aanschaf.
  #4  
Oud 03-09-15, 14:10
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Misschien een rare discussie voor iemand die geen eigen bedrijf heeft maar ja, ik ben dus een IT contracter en self propelling. Dat betekent dat je zelf voor je spullen zorgt, dus ook je telefoon en automatisering. In die zin is de watch een verlengstuk van mijn telefoon. Jammer dat de fiscus altijd zo achter loopt.
  #5  
Oud 14-09-15, 11:51
deuxani's schermafbeelding
deuxani deuxani is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 144
Standaard

Ik heb de Apple Watch ook zakelijk aangeschaft en ik kan dat voor mijn situatie makkelijk verantwoorden (ik heb een IT bedrijf, ik laat apps ontwikkelen, het is een verlenging van mijn iPhone, ik reis veel waardoor ik vaak niet snel mijn telefoon erbij kan pakken, etc). De Belastingdienst kijkt altijd of iets aannemelijk is voor jouw situatie, dus jij en jouw boekhouder kunnen het beste inschatten of dat ook het geval is voor jou.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:30.