//

Vliegtuigmodus probleem

Vliegtuigmodus probleem discussie in Apple Watch algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forum leden, het is erg makkelijk om je telefoon via je apple watch in vliegtuigmodus te zetten. Echter zou het ook moeten, wanneer je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-09-17, 10:03
jaeger1979 jaeger1979 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 13
Standaard Vliegtuigmodus probleem

Beste forum leden, het is erg makkelijk om je telefoon via je apple watch in vliegtuigmodus te zetten. Echter zou het ook moeten, wanneer je 'match iphone' aanzet, om je iphone weer uit vliegtuigmodus te kunnen halen via je apple watch. Dit gebeurt helaas niet bij mijn iphone, heeft iemand hier een oplossing voor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-17, 13:32
Murcielaygo Murcielaygo is offline
• iOS 13.4.1
• 9.3.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Omgeving Tilburg / Breda
Berichten: 79
Standaard

Dat is technisch volgens mij onmogelijk.
Vliegtuigstand zet de radio's van je device uit. Zowel zenden als ontvangen.

Zet je je iPhone op Vliegtuigstand dan stuurt deze een signaal naar de Apple Watch om ook de radio's uit te zetten. Vanaf dat moment "luistert" de Watch dus ook niet meer naar signalen. Dus is het onmogelijk de Watch weer online te brengen vanaf de iPhone...
  #3  
Oud 10-12-17, 10:16
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Was mij ook opgevallen. Maar het klopt inderdaad. Alleen aanzetten gaat op iphone en watch gelijktijding. Maakt niet uit of je op de watch of de iphone de vliegtuigmodus aanzet. Beide gaan in de vliegtuigmodus, als je dat tenminste in de instellingen hebt aangezet. Vliegtuigmodus uitzetten moet je op beide apparaten doen.

Alleen sinds ios 11 blijft de Wi-Fi aan. Mag dat in een vliegtuig? Wi-Fi moet je apart uitzetten. Heb je Wi-Fi apart uitgezet dan gaat de volgende keer Wi-Fi wel gelijk uit in de vliegtuigmodus.
  #4  
Oud 18-12-17, 16:12
Murcielaygo Murcielaygo is offline
• iOS 13.4.1
• 9.3.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Omgeving Tilburg / Breda
Berichten: 79
Standaard

Vliegtuigmodus zet OOK in iOS 11 Wi-Fi 100% uit, zoals vereist in die stand.
Als je enkel Wi-Fi "uit" zet met de speciale knop koppelt deze los, maar blijft wel actief voor locatie en Apple Watch...
  #5  
Oud 18-12-17, 17:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murcielaygo Bekijk bericht
Vliegtuigmodus zet OOK in iOS 11 Wi-Fi 100% uit, zoals vereist in die stand.
100% uit? Dat is tof! Stel je voor dat vliegtuigmodus Wi-Fi maar voor 99,27% zou uitzetten.
  #6  
Oud 18-12-17, 17:19
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Ik heb het nog eens getest. Met vliegtuigmodus aan blijft Wi-Fi ook aan. Wi-Fi moet je apart uitzetten.

Laatst gewijzigd door wil; 18-12-17 om 17:42.
  #7  
Oud 28-12-17, 14:54
Murcielaygo Murcielaygo is offline
• iOS 13.4.1
• 9.3.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Omgeving Tilburg / Breda
Berichten: 79
Standaard

Ik heb het voor de zekerheid ook nog maar eens getest: als ik Vliegtuigmodus inschakel gaat ook Wi-Fi UIT. Hij gaat echter wel als laatste uit.
Vervolgens kan ik Wi-Fi wel weer inschakelen, zonder dat Vliegtuigmodus uit gaat, Mobiel Netwerk blijft dat ook weergeven, net als in bovenstaande screenshot.


Dus ik blijf erbij dat Vliegtuigmodus ook Wi-Fi UIT zet en niet enkel loskoppelt.
  #8  
Oud 28-12-17, 15:28
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murcielaygo Bekijk bericht
Ik heb het voor de zekerheid ook nog maar eens getest: als ik Vliegtuigmodus inschakel gaat ook Wi-Fi UIT. Hij gaat echter wel als laatste uit.
Vervolgens kan ik Wi-Fi wel weer inschakelen, zonder dat Vliegtuigmodus uit gaat, Mobiel Netwerk blijft dat ook weergeven, net als in bovenstaande screenshot.


Dus ik blijf erbij dat Vliegtuigmodus ook Wi-Fi UIT zet en niet enkel loskoppelt.
Ik begrijp dat niet. Als ik de vliegtuigmodus inschakel blijft de Wi-Fi aan. Ik kan gewoon doorgaan met internet verbinding via Wi-Fi. Ik moet de Wi-Fi apart uitzetten. Echter als ik dat een keer heb gedaan, dan gaat de volgende keer wel meteen de Wi-Fi uit bij inschakelen vliegtuigmodus.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 batterij probleem: 48% verbruikt in vliegtuigmodus BfromB iPhone algemeen 8 12-09-10 12:15
Vliegtuigmodus iMac iPhone algemeen 0 26-06-10 01:20
vliegtuigmodus Scooter Jailbreak apps en thema's 8 16-04-10 15:09
Vliegtuigmodus t-kroon Jailbreak apps en thema's 2 30-07-09 17:30
iPhone sneller met vliegtuigmodus (probleem) kefjeuh93 iPhone algemeen 0 05-07-09 11:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.