iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   Apple watch serie 3 dood na zwemmen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/183023-apple-watch-serie-3-dood-na-zwemmen.html)

cflanders 28-08-18 14:53

Apple watch serie 3 dood na zwemmen
 
Hoi...

Het is niet de 1e keer dat ik met mijn apple watch 3 zwem. Maar het blijkt dat het wel de laatste keer was. Mijn apple watch is namelijk dood na het zwemmen :mad:.

Het waterslot zat er op, ik zag tijdens het zwemmen een keer een melding over lege accu. En het is ook uiteindelijk uit gegaan. Toen ik op de knop drukte bleef het scherm uit. Ik heb na het zwemmen voor de zekerheid de watch gedroogd. En toen ik thuis was heb ik het opgladen. Maar helaas gebeurde er niks meer na het zeker een uur laden.

Ik ben de zelfde dag ermee naar de Amac store geweest en het blijkt dat waterschade niet in de garantie valt van de apple watch. Ik kan het opsturen voor onderzoek en als het blijkt dat het door water defect is, dan is het einde apple watch.

Hoe zou dit mogelijk zijn als de serie 3 juist bestemd is om 50m onder water mee te gaan? Ik heb gewoon in een zwembad geweest waar ik kan staan en ik ben niet de langste (1.60).

MCNO 28-08-18 17:41

Dat is vervelend!

Citaat:

Apple Watch Series 2 en Apple Watch Series 3 kunnen worden gebruikt voor activiteiten in ondiep water zoals zwemmen in een zwembad of de zee. Apple Watch Series 2 en Apple Watch Series 3 zijn echter niet geschikt voor duiken, waterskiën en andere activiteiten waarbij sprake is van hoge watersnelheden of onderdompeling in diep water.
In welke regio woon je?
Hoe oud is het toestel?

Amac heb ik slechte ervaring mee, ik zou eerst Apple zelf eens bellen en anders naar een echte Apple Genius of bv Card Services in Utrecht of Zwolle gaan.

cflanders 28-08-18 22:09

Ik kom uit Eindhoven. Horloge is van december 2017.
Thanks voor jou tip, naar apple store was idd mijn plan B.

cflanders 05-09-18 22:01

Update, bij apple store is mijn apple watch gewoon vervangen. Heeft niks gekost. Bij Amac zou ik onderzoekskosten moeten betalen.

Amac won't see my face ever again ....

MCNO 06-09-18 07:13

Dat is goed nieuws!

Werd er verder nog iets gemeld waar we hier iets aan hebben?

cflanders 06-09-18 09:27

Nee, ik was naar Apple store in Haarlem. Ze hebben gevraagd of ik ermee gezwommen heb en in wat voor water (zoet/zout). Ik: ja in zwembad, zeker 3 of 4 keer al. Verder hebben ze niks gevraagd.

Watch is dan opgestuurd ter onderzoek/reparatie. Ik heb gevraagd of het naar mijn adres gestuurd kan worden na reparatie en dat was mogelijk. Ik kon de status van de reparatie online volgen. De status was heel snel van "Ontvangen", naar "service voltooid", naar "vervangend product verzonden".

Zondag ingeleverd, woensdag nieuwe in huis. Heel snel ook!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:25.