iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   Geen melding workout (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/183306-geen-melding-workout.html)

intered 20-09-18 21:32

Geen melding workout
 
Als ik een wandel workout aan het doen ben dan zou onder watchOS 5 dit automatisch gedetecteerd moeten worden. Dit doet ie bij mij niet, terwijl ik wel in een flink tempo doorloop. Wat is jullie ervaring?

pennydehaan 21-09-18 15:23

Ben ook benieuwd, want deze optie is voor mij de enige reden om mijn jailbreak weg te doen en iOS 12 en watchOS 5 te installeren.

m4rc0 21-09-18 16:34

Mijn ervaring:

Maandag mijn iPhone X en Apple Watch series3 naar resp. ioS12 en WatchOS5 gebracht.
Dinsdagochtend onderweg al wandelend naar het werk, spring na 10 min ineens mijn watchOS in de workout modus (althans ik krijg een nette attendering).

Woendagochtend NIKS, zelfde route.
DonderdagOchtend NIKS, zelfde route.

In de trein naar huis 'savonds beslis ik om mijn Watch instellingen te wissen. Terwijl mijn watch meldt dat het codeslot intact zou blijven, is deze geheel gewist en moest ik als een nieuw device koppelen. PRIMA!

Vrijdagochtend (vrije dag) loop ik de stad in.... geen melding.... Later op de dag doe ik een bewuste wandeling om te testen, en JA! succes de watch attendeert mij op een workout.

Het rare is dat mijn eega (ook watch bezitter) wel de hele week meldingen krijgt maar precies met deze wandeling (waar het bij mij wel lukte) juist NIET een melding krijgt...

Het is dus allemaal niet zo betrouwbaar. Wat mij opviel is dat bij de twee wandelingen waar het wel werkte bij mij, het pas na 1km inschakelt... (zo'n 10min lopen voor mij, dus ongeveer 6km/h).

Ik hoop dat dit je helpt.

intered 21-09-18 23:39

Dank voor de reacties. Ik heb mijn Watch losgekoppeld en “als nieuw” opnieuw gekoppeld. De apps er weer opgezet. Nu werkt het ineens wel. Na 10 minuten lopen krijg ik een melding. Na accepteren blijkt ie de 10 minuten wel mee te tellen. Hetzelfde geldt ook als ik de workout niet uitzet en op de bank ga zitten. Na 5 minuten ongeveer krijg ik de melding of workout afgesloten kan worden en telt ie na bevestiging de zittijd niet mee. Ik ben dus blij :)

XIII 23-09-18 22:23

Ik heb de indruk dat Apple dit nog wel wat mag fine-tunen, want ik kreeg vandaag op de hometrainer bij 138 slagen per minuut de vraag of ik nu pauze nam... (mijn rusthartslag ligt aanzienlijk lager)

john wings 06-10-18 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1045062)
Ik heb de indruk dat Apple dit nog wel wat mag fine-tunen, want ik kreeg vandaag op de hometrainer bij 138 slagen per minuut de vraag of ik nu pauze nam... (mijn rusthartslag ligt aanzienlijk lager)

Heb ook de indruk dat er veel beloofd is door Apple maar dat ze het niet echt kunnen waar maken. Heb ook de series 4 gekocht, de nieuwe infograph modulair watchface ingesteld, blijkt nu dat je zelfs hierop de eigen Apple complicaties niet allemaal kan gebruiken (vb: telefoon en berichten krijg je niet onderaan scherm).
Denk dat het hoog tijd wordt om te luisteren naar de klanten en een programma te maken waar we zelf watchfaces kunnen maken of faces van derden toelaten. Ik zou bv de tijd in het groot in het midden willen hebben met boven en onder de tijd dan steeds drie zelf in te stellen complicaties.
Echt on topic: ook het automatisch starten van een workout werkt niet, niet op;series 4 en niet op series 3: vorige week twee uur gefietst, maar geen workout

BlankStar 09-10-18 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john wings (Bericht 1045510)
Echt on topic: ook het automatisch starten van een workout werkt niet, niet op;series 4 en niet op series 3: vorige week twee uur gefietst, maar geen workout

Fietsen is dan ook niet ondersteund om automatisch te starten, dus zou wel straf zijn ;-)

Enkel rennen/lopen, wandelen, zwemmen, elliptische en roei workouts.

john wings 09-10-18 11:48

Ja zou inderdaad straf zijn moest dit starten, wist niet dat fietsen niet aut start. Maar ook lopen/wandelen werkt niet bij mij.

BlankStar 09-10-18 13:36

Bij fietsen doet je pols niets speciaals, dus kan de watch het niet echt detecteren. Als je in de auto zit ergens in de bebouwde kom met je hand in een gelijkaardige positie zou hij ook kunnen denken dat je fietst, om maar iets te noemen.

Ik moet wel zeggen dat ik ook nog geen enkele keer de melding heb gekregen bij het wandelen, ook niet als ik expliciet om te testen flink met m'n arm zwaai... (en het staat ingeschakeld in m'n instellingen :P )

pennydehaan 09-10-18 14:00

Bij mij werkt het meestal niet, soms wel.
Kan er geen pijl op trekken, doe niets anders dan anders als hij het wel doet.

john wings 09-10-18 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlankStar (Bericht 1045595)
Bij fietsen doet je pols niets speciaals, dus kan de watch het niet echt detecteren. Als je in de auto zit ergens in de bebouwde kom met je hand in een gelijkaardige positie zou hij ook kunnen denken dat je fietst, om maar iets te noemen.

Ik moet wel zeggen dat ik ook nog geen enkele keer de melding heb gekregen bij het wandelen, ook niet als ik expliciet om te testen flink met m'n arm zwaai... (en het staat ingeschakeld in m'n instellingen :P )

Ik was in de veronderstelling dat men de gps gegevens gebruikte om een workout te starten. Snelheid rond de 5km/u: wandelen, tussen 10 en 30 km/u fietsen of hardlopen, gebruiker zou kunnen kiezen welke workout. Wanneer je de workout zelf start, worden ook de gps gegevens gebruikt.

pennydehaan 09-10-18 23:41

@John
Ik denk dat niet alleen de gps maar ook de verhoogde hartslag en arm beweging een tricker zijn.
Als ik binnen sport vraagt hij of ik binnen aan het rennen ben, doe ik salsa dan denkt hij dat ik binnen zwem 🤪

john wings 10-10-18 07:41

Zal inderdaad wel een combinatie zijn van verschillende factoren waardoor de automatische workouts starten. Het is ook niet zo erg om de workouts manueel te starten, maar als je 459€ uit geeft aan een gadget dat je niet echt nodig hebt (maar wel zeer handig en leuk is) wil je wel dat alles waarmee ze je proberen te overhalen om het te kopen, ook echt werkt. Om nog niet te spreken van de beperkte mogelijkheden om je watchface aan te passen.

pennydehaan 10-10-18 12:17

Je hebt groot gelijk hoor! Ik persoonlijk vergeet altijd workouts te starten. Ik geef sportles en heb genoeg te doen voor m’n les. Ideaal dus als hij het zelf workouts opmerkt en start. Dit was een functie waarop ik al hoopte, nu is hij er en werkt het niet goed. Dat is toch wel een domper.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.