//

Geen melding workout

Geen melding workout discussie in Apple Watch algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik een wandel workout aan het doen ben dan zou onder watchOS 5 dit automatisch gedetecteerd moeten worden. Dit doet ie bij mij niet, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-09-18, 21:32
intered intered is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Didam
Berichten: 159
Standaard Geen melding workout

Als ik een wandel workout aan het doen ben dan zou onder watchOS 5 dit automatisch gedetecteerd moeten worden. Dit doet ie bij mij niet, terwijl ik wel in een flink tempo doorloop. Wat is jullie ervaring?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-18, 15:23
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Ben ook benieuwd, want deze optie is voor mij de enige reden om mijn jailbreak weg te doen en iOS 12 en watchOS 5 te installeren.
  #3  
Oud 21-09-18, 16:34
m4rc0 m4rc0 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Mijn ervaring:

Maandag mijn iPhone X en Apple Watch series3 naar resp. ioS12 en WatchOS5 gebracht.
Dinsdagochtend onderweg al wandelend naar het werk, spring na 10 min ineens mijn watchOS in de workout modus (althans ik krijg een nette attendering).

Woendagochtend NIKS, zelfde route.
DonderdagOchtend NIKS, zelfde route.

In de trein naar huis 'savonds beslis ik om mijn Watch instellingen te wissen. Terwijl mijn watch meldt dat het codeslot intact zou blijven, is deze geheel gewist en moest ik als een nieuw device koppelen. PRIMA!

Vrijdagochtend (vrije dag) loop ik de stad in.... geen melding.... Later op de dag doe ik een bewuste wandeling om te testen, en JA! succes de watch attendeert mij op een workout.

Het rare is dat mijn eega (ook watch bezitter) wel de hele week meldingen krijgt maar precies met deze wandeling (waar het bij mij wel lukte) juist NIET een melding krijgt...

Het is dus allemaal niet zo betrouwbaar. Wat mij opviel is dat bij de twee wandelingen waar het wel werkte bij mij, het pas na 1km inschakelt... (zo'n 10min lopen voor mij, dus ongeveer 6km/h).

Ik hoop dat dit je helpt.
  #4  
Oud 21-09-18, 23:39
intered intered is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Didam
Berichten: 159
Standaard

Dank voor de reacties. Ik heb mijn Watch losgekoppeld en “als nieuw” opnieuw gekoppeld. De apps er weer opgezet. Nu werkt het ineens wel. Na 10 minuten lopen krijg ik een melding. Na accepteren blijkt ie de 10 minuten wel mee te tellen. Hetzelfde geldt ook als ik de workout niet uitzet en op de bank ga zitten. Na 5 minuten ongeveer krijg ik de melding of workout afgesloten kan worden en telt ie na bevestiging de zittijd niet mee. Ik ben dus blij
  #5  
Oud 23-09-18, 22:23
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik heb de indruk dat Apple dit nog wel wat mag fine-tunen, want ik kreeg vandaag op de hometrainer bij 138 slagen per minuut de vraag of ik nu pauze nam... (mijn rusthartslag ligt aanzienlijk lager)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 06-10-18, 19:46
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat Apple dit nog wel wat mag fine-tunen, want ik kreeg vandaag op de hometrainer bij 138 slagen per minuut de vraag of ik nu pauze nam... (mijn rusthartslag ligt aanzienlijk lager)
Heb ook de indruk dat er veel beloofd is door Apple maar dat ze het niet echt kunnen waar maken. Heb ook de series 4 gekocht, de nieuwe infograph modulair watchface ingesteld, blijkt nu dat je zelfs hierop de eigen Apple complicaties niet allemaal kan gebruiken (vb: telefoon en berichten krijg je niet onderaan scherm).
Denk dat het hoog tijd wordt om te luisteren naar de klanten en een programma te maken waar we zelf watchfaces kunnen maken of faces van derden toelaten. Ik zou bv de tijd in het groot in het midden willen hebben met boven en onder de tijd dan steeds drie zelf in te stellen complicaties.
Echt on topic: ook het automatisch starten van een workout werkt niet, niet op;series 4 en niet op series 3: vorige week twee uur gefietst, maar geen workout
  #7  
Oud 09-10-18, 09:35
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john wings Bekijk bericht
Echt on topic: ook het automatisch starten van een workout werkt niet, niet op;series 4 en niet op series 3: vorige week twee uur gefietst, maar geen workout
Fietsen is dan ook niet ondersteund om automatisch te starten, dus zou wel straf zijn ;-)

Enkel rennen/lopen, wandelen, zwemmen, elliptische en roei workouts.
  #8  
Oud 09-10-18, 11:48
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Ja zou inderdaad straf zijn moest dit starten, wist niet dat fietsen niet aut start. Maar ook lopen/wandelen werkt niet bij mij.
  #9  
Oud 09-10-18, 13:36
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Bij fietsen doet je pols niets speciaals, dus kan de watch het niet echt detecteren. Als je in de auto zit ergens in de bebouwde kom met je hand in een gelijkaardige positie zou hij ook kunnen denken dat je fietst, om maar iets te noemen.

Ik moet wel zeggen dat ik ook nog geen enkele keer de melding heb gekregen bij het wandelen, ook niet als ik expliciet om te testen flink met m'n arm zwaai... (en het staat ingeschakeld in m'n instellingen )
  #10  
Oud 09-10-18, 14:00
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Bij mij werkt het meestal niet, soms wel.
Kan er geen pijl op trekken, doe niets anders dan anders als hij het wel doet.
  #11  
Oud 09-10-18, 22:13
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlankStar Bekijk bericht
Bij fietsen doet je pols niets speciaals, dus kan de watch het niet echt detecteren. Als je in de auto zit ergens in de bebouwde kom met je hand in een gelijkaardige positie zou hij ook kunnen denken dat je fietst, om maar iets te noemen.

Ik moet wel zeggen dat ik ook nog geen enkele keer de melding heb gekregen bij het wandelen, ook niet als ik expliciet om te testen flink met m'n arm zwaai... (en het staat ingeschakeld in m'n instellingen )
Ik was in de veronderstelling dat men de gps gegevens gebruikte om een workout te starten. Snelheid rond de 5km/u: wandelen, tussen 10 en 30 km/u fietsen of hardlopen, gebruiker zou kunnen kiezen welke workout. Wanneer je de workout zelf start, worden ook de gps gegevens gebruikt.
  #12  
Oud 09-10-18, 23:41
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

@John
Ik denk dat niet alleen de gps maar ook de verhoogde hartslag en arm beweging een tricker zijn.
Als ik binnen sport vraagt hij of ik binnen aan het rennen ben, doe ik salsa dan denkt hij dat ik binnen zwem 🤪
  #13  
Oud 10-10-18, 07:41
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Zal inderdaad wel een combinatie zijn van verschillende factoren waardoor de automatische workouts starten. Het is ook niet zo erg om de workouts manueel te starten, maar als je 459€ uit geeft aan een gadget dat je niet echt nodig hebt (maar wel zeer handig en leuk is) wil je wel dat alles waarmee ze je proberen te overhalen om het te kopen, ook echt werkt. Om nog niet te spreken van de beperkte mogelijkheden om je watchface aan te passen.
  #14  
Oud 10-10-18, 12:17
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Je hebt groot gelijk hoor! Ik persoonlijk vergeet altijd workouts te starten. Ik geef sportles en heb genoeg te doen voor m’n les. Ideaal dus als hij het zelf workouts opmerkt en start. Dit was een functie waarop ik al hoopte, nu is hij er en werkt het niet goed. Dat is toch wel een domper.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen melding mail. xrickva iPhone algemeen 2 04-04-15 19:09
Melding maar geen melding? bvstrien iPhone Apps 4 20-09-12 08:09
Geen service melding ikPhone iPhone algemeen 17 19-04-09 15:03
Geen simkaart melding dikkedonder Odido (T-Mobile) 2 08-10-08 19:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:31.