iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   Watch 4 geen notificaties email. (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/183426-watch-4-geen-notificaties-email.html)

Hannyp 28-09-18 12:07

Watch 4 geen notificaties email.
 
Op mijn Watch 4 ontvang ik geen email notificaties. (Andere notificaties wel)
Email komt wel binnen, zichtbaar via bekende enveloppe.
Geen rood puntje en geen trilling/geluid.
Met support gebeld, die heeft instelling gecontroleerd. (ingelogd op mijn iPhone). Alles stond goed. Vervolgens naar geniusbar amsterdam, iWatch losgekoppeld en opnieuw gekoppeld. probleem niet opgelost. (Instellingen goed)
Thuis iPhone naar fabrieksinstellingen en Watch losgekoppeld. Opnieuw alles als nieuw geïnstalleerd. Nog geen notificatie email.
Inmiddels backup iPhone weer teruggezet. Na heel veel tijd en inspanning geen notificatie email. :confused:
P.s op de Watch 3 had ik geen probleem.

edc 03-10-18 16:44

Sinds de update naar WatchOS5 heb ik hetzelfde op mijn Watch 2. Mail notificaties komen niet meer binnen.

Spreeuwke 04-10-18 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edc (Bericht 1045432)
Sinds de update naar WatchOS5 heb ik hetzelfde op mijn Watch 2. Mail notificaties komen niet meer binnen.

Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn Watch 4. Ook alles geprobeerd maar niets helpt. Op de iPhone komen de mails correct binnen met zowel geluidsignaal als trilling. Iemand enig idee hoe dit nu opgelost kan worden ?

Spreeuwke 04-10-18 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 1045451)
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn Watch 4. Ook alles geprobeerd maar niets helpt. Op de iPhone komen de mails correct binnen met zowel geluidsignaal als trilling. Iemand enig idee hoe dit nu opgelost kan worden ?

Ik heb het probleem telefonisch doorgegeven aan Apple support. Nadat ze alle controles hebben uitgevoerd op zowel mijn Watch als mijn iPhone konden ze ook geen oplossing aanreiken. Bij het verder zoeken hebben ze gezien dat er nog klachten over dit probleem bij Apple waren gemeld. Ze gaan er dus voorlopig van uit dat Apple er mee bezig is en dat het opgelost zal worden met de komende upgrade van de Watch (5.0.2). Wordt vervolgd !
(Overigens een pluim voor de vriendelijkheid en de gedienstigheid van de medewerker bij Apple support. Mag ook eens gezegd worden.)

Wim_ 04-10-18 17:06

Zou zoiets nu niet getest worden? Ongelofelijk eigenlijk...

spikker 08-10-18 18:57

Even in de watch app naar het kopje mail gaan en bij accounts even je ww opnieuw ingeven.

Spreeuwke 08-10-18 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spikker (Bericht 1045561)
Even in de watch app naar het kopje mail gaan en bij accounts even je ww opnieuw ingeven.

Bedankt voor je advies Spikker.
Als ik (via de iPhone) in de Watch naar het kopje mail ga en dan naar mijn accounts kan daar niets in gewijzigd worden. Die accounts zijn niet te openen.

Hannyp 08-10-18 19:44

We hebben opnieuw contact gehad met Apple support. Inmiddels was er bericht terug van een engineers. Weer alles gecontroleerd (alles was goed) en er zijn door Apple support schermafdrukken gemaakt -nadat ze ingelogd waren in mijn iPhone- voor de engineers.
(Bij mij komt nu af en toe mijn iCloud.com / me.com mail binnen met notificatie, doch niet betrouwbaar. Andere mailaccounts niet.)

Spreeuwke 12-10-18 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 1045453)
Ik heb het probleem telefonisch doorgegeven aan Apple support. Nadat ze alle controles hebben uitgevoerd op zowel mijn Watch als mijn iPhone konden ze ook geen oplossing aanreiken. Bij het verder zoeken hebben ze gezien dat er nog klachten over dit probleem bij Apple waren gemeld. Ze gaan er dus voorlopig van uit dat Apple er mee bezig is en dat het opgelost zal worden met de komende upgrade van de Watch (5.0.2). Wordt vervolgd !
(Overigens een pluim voor de vriendelijkheid en de gedienstigheid van de medewerker bij Apple support. Mag ook eens gezegd worden.)

(vervolg)
Naar aanleiding van het doorgeven van dit incident aan Apple Support hebben ze mij gisteren (11 oktober) nog eens opgebeld. Ze hebben mij bevestigd dat het probleem zeker niet aan de hardware ligt. Apple is volop bezig om dit probleem te verhelpen. Ze vroegen nog wat geduld te hebben en verzekerde mij dat er zo snel als mogelijk een oplossing komt.
Men zegge het voort ! .....

Wim_ 12-10-18 14:07

Bij mij komt mail (spark) gewoon binnen...

edc 12-10-18 14:29

Lijkt mij moeilijk als je geen iphone hebt en je ipad staat op FW 7.0:confused:

Wim_ 12-10-18 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edc (Bericht 1045672)
Lijkt mij moeilijk als je geen iphone hebt en je ipad staat op FW 7.0:confused:

😁 ik kan niet meer vinden waar ik dat moet aanpassen... maar wat ik zeg klopt iig, ik heb een xs max...

Meengs 13-10-18 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 1045668)
(vervolg)
Naar aanleiding van het doorgeven van dit incident aan Apple Support hebben ze mij gisteren (11 oktober) nog eens opgebeld. Ze hebben mij bevestigd dat het probleem zeker niet aan de hardware ligt. Apple is volop bezig om dit probleem te verhelpen. Ze vroegen nog wat geduld te hebben en verzekerde mij dat er zo snel als mogelijk een oplossing komt.
Men zegge het voort ! .....

Dus wachten op een update?

Spreeuwke 13-10-18 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meengs (Bericht 1045686)
Dus wachten op een update?

Dat is momenteel de enige optie. Als na de update het probleem niet opgelost zou zijn, zal ik conform afspraak, terug contact opnemen met dezelfde contactpersoon bij Apple Support.

Spreeuwke 30-10-18 19:12

Ik heb zojuist de laatste update van iOs (watch0S 5.1) op mijn watch gedownload.
Het probleem is echter niet opgelost.
Ik zal dus terug contact opnemen met Apple Support.

Spreeuwke 04-11-18 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 1046088)
Ik heb zojuist de laatste update van iOs (watch0S 5.1) op mijn watch gedownload.
Het probleem is echter niet opgelost.
Ik zal dus terug contact opnemen met Apple Support.

Sinds de upgrade naar 5.1 is de situatie nog verergerd. De mails komen wel binnen, maar zowel op de Watch als op de iPhone zijn er geen meldingen meer. (Geen geluid, geen trilling, geen rood bolletje).
Als ik de Watch afzet, geeft de iPhone bij het binnenkomen van een mail wel het normaal geluidsignaal. (?)
Een Apple Support medewerker is via mijn iPhone op de Watch ingelogd en alle instellingen gecontroleerd. Alles stond juist geconfigureerd.
Het probleem zal intern nog eens doorgegeven worden en ze zullen mij aanstaande maandag terug contacteren. Op hoop van zege !
Ik ben wel benieuwd of er nog andere forumlezers met dit probleem geconfronteerd worden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 November 2018 om 13:43 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ (Bericht 1045678)
😁 ik kan niet meer vinden waar ik dat moet aanpassen... maar wat ik zeg klopt iig, ik heb een xs max...

Bovenaan het scherm in een grijze balk staat "gebruikersinstellingen", hierop klikken en vervolgens in de linkerkolom "wijzig gegevens". Na de wijzigingen tot helemaal onderaan het blad scrollen en bevestigen.

huisvrouwtje 09-11-18 13:54

Ik heb ook geen melding op mijn watch. Er komen wel mailtjes binnen dat kan ik zien als het het mail icoontje aan tik , maar krijg er geen melding van. Ik volg even dit bericht.

Spreeuwke 17-11-18 14:05

Ondertussen al verschillende telefonische contacten gehad met Apple Support. Ze hebben mij bevestigd dat er inderdaad meer gelijkaardige klachten zijn geregistreerd.
Ondanks al hun pogingen hebben ze mijn probleem echter nog niet kunnen oplossen.
Ik blijf het natuurlijk opvolgen en zal via deze discussie het verder verloop meedelen.

Spreeuwke 20-11-18 12:38

Vandaag voor de vijfde keer contact gehad met Apple Store.
Ik heb weer wat wijzigingen moeten doen in de instellingen van mail, maar helaas met hetzelfde resultaat : bij mail en bij berichten geen geluid en geen trillingen, noch op de Watch, noch op de iPhone.
Ik blijf het merkwaardig vinden dat wanneer mijn Watch niet aanstaat, alles terug correct werkt op de iPhone.
De boosdoener is dus duidelijk de Watch.
Maar het wordt me steeds duidelijker dat ze bij Apple geen raad weten met dit probleem.

Spreeuwke 01-12-18 11:02

Apple support heeft me vandaag telefonisch laten weten dat ze nog altijd geen oplossing hebben voor het probleem. Volgens hun zeggen, zijn ze er volop mee bezig maar kunnen op dit moment niet inschatten wanneer er een oplossing zal zijn. Het zal vermoedelijk met de volgende upgrade van de Watch of de volgende upgrade van iOs zijn !
Support heeft mij beloofd dat ze mij telefonisch zullen verwittigen zodra ze meer weten.
Er blijft dus niets anders over dan geduld te hebben en te blijven rondlopen met een dure Watch en iPhone die voor een groot stuk niet meer beantwoorden aan de specificaties waarvoor ze ontworpen zijn.
Toch wel jammer. :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:03.