iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple Watch algemeen (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/)
-   -   Watch 4 geen notificaties email. (https://forum.iculture.nl/f169/apple-watch/f170/apple-watch-algemeen/183426-watch-4-geen-notificaties-email.html)

Hannyp 28-09-18 12:07

Watch 4 geen notificaties email.
 
Op mijn Watch 4 ontvang ik geen email notificaties. (Andere notificaties wel)
Email komt wel binnen, zichtbaar via bekende enveloppe.
Geen rood puntje en geen trilling/geluid.
Met support gebeld, die heeft instelling gecontroleerd. (ingelogd op mijn iPhone). Alles stond goed. Vervolgens naar geniusbar amsterdam, iWatch losgekoppeld en opnieuw gekoppeld. probleem niet opgelost. (Instellingen goed)
Thuis iPhone naar fabrieksinstellingen en Watch losgekoppeld. Opnieuw alles als nieuw geïnstalleerd. Nog geen notificatie email.
Inmiddels backup iPhone weer teruggezet. Na heel veel tijd en inspanning geen notificatie email. :confused:
P.s op de Watch 3 had ik geen probleem.

edc 03-10-18 16:44

Sinds de update naar WatchOS5 heb ik hetzelfde op mijn Watch 2. Mail notificaties komen niet meer binnen.

Spreeuwke 04-10-18 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edc (Bericht 1045432)
Sinds de update naar WatchOS5 heb ik hetzelfde op mijn Watch 2. Mail notificaties komen niet meer binnen.

Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn Watch 4. Ook alles geprobeerd maar niets helpt. Op de iPhone komen de mails correct binnen met zowel geluidsignaal als trilling. Iemand enig idee hoe dit nu opgelost kan worden ?

Spreeuwke 04-10-18 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 1045451)
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn Watch 4. Ook alles geprobeerd maar niets helpt. Op de iPhone komen de mails correct binnen met zowel geluidsignaal als trilling. Iemand enig idee hoe dit nu opgelost kan worden ?

Ik heb het probleem telefonisch doorgegeven aan Apple support. Nadat ze alle controles hebben uitgevoerd op zowel mijn Watch als mijn iPhone konden ze ook geen oplossing aanreiken. Bij het verder zoeken hebben ze gezien dat er nog klachten over dit probleem bij Apple waren gemeld. Ze gaan er dus voorlopig van uit dat Apple er mee bezig is en dat het opgelost zal worden met de komende upgrade van de Watch (5.0.2). Wordt vervolgd !
(Overigens een pluim voor de vriendelijkheid en de gedienstigheid van de medewerker bij Apple support. Mag ook eens gezegd worden.)

Wim_ 04-10-18 17:06

Zou zoiets nu niet getest worden? Ongelofelijk eigenlijk...

spikker 08-10-18 18:57

Even in de watch app naar het kopje mail gaan en bij accounts even je ww opnieuw ingeven.

Spreeuwke 08-10-18 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spikker (Bericht 1045561)
Even in de watch app naar het kopje mail gaan en bij accounts even je ww opnieuw ingeven.

Bedankt voor je advies Spikker.
Als ik (via de iPhone) in de Watch naar het kopje mail ga en dan naar mijn accounts kan daar niets in gewijzigd worden. Die accounts zijn niet te openen.

Hannyp 08-10-18 19:44

We hebben opnieuw contact gehad met Apple support. Inmiddels was er bericht terug van een engineers. Weer alles gecontroleerd (alles was goed) en er zijn door Apple support schermafdrukken gemaakt -nadat ze ingelogd waren in mijn iPhone- voor de engineers.
(Bij mij komt nu af en toe mijn iCloud.com / me.com mail binnen met notificatie, doch niet betrouwbaar. Andere mailaccounts niet.)

Spreeuwke 12-10-18 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 1045453)
Ik heb het probleem telefonisch doorgegeven aan Apple support. Nadat ze alle controles hebben uitgevoerd op zowel mijn Watch als mijn iPhone konden ze ook geen oplossing aanreiken. Bij het verder zoeken hebben ze gezien dat er nog klachten over dit probleem bij Apple waren gemeld. Ze gaan er dus voorlopig van uit dat Apple er mee bezig is en dat het opgelost zal worden met de komende upgrade van de Watch (5.0.2). Wordt vervolgd !
(Overigens een pluim voor de vriendelijkheid en de gedienstigheid van de medewerker bij Apple support. Mag ook eens gezegd worden.)

(vervolg)
Naar aanleiding van het doorgeven van dit incident aan Apple Support hebben ze mij gisteren (11 oktober) nog eens opgebeld. Ze hebben mij bevestigd dat het probleem zeker niet aan de hardware ligt. Apple is volop bezig om dit probleem te verhelpen. Ze vroegen nog wat geduld te hebben en verzekerde mij dat er zo snel als mogelijk een oplossing komt.
Men zegge het voort ! .....

Wim_ 12-10-18 14:07

Bij mij komt mail (spark) gewoon binnen...

edc 12-10-18 14:29

Lijkt mij moeilijk als je geen iphone hebt en je ipad staat op FW 7.0:confused:

Wim_ 12-10-18 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edc (Bericht 1045672)
Lijkt mij moeilijk als je geen iphone hebt en je ipad staat op FW 7.0:confused:

😁 ik kan niet meer vinden waar ik dat moet aanpassen... maar wat ik zeg klopt iig, ik heb een xs max...

Meengs 13-10-18 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 1045668)
(vervolg)
Naar aanleiding van het doorgeven van dit incident aan Apple Support hebben ze mij gisteren (11 oktober) nog eens opgebeld. Ze hebben mij bevestigd dat het probleem zeker niet aan de hardware ligt. Apple is volop bezig om dit probleem te verhelpen. Ze vroegen nog wat geduld te hebben en verzekerde mij dat er zo snel als mogelijk een oplossing komt.
Men zegge het voort ! .....

Dus wachten op een update?

Spreeuwke 13-10-18 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meengs (Bericht 1045686)
Dus wachten op een update?

Dat is momenteel de enige optie. Als na de update het probleem niet opgelost zou zijn, zal ik conform afspraak, terug contact opnemen met dezelfde contactpersoon bij Apple Support.

Spreeuwke 30-10-18 19:12

Ik heb zojuist de laatste update van iOs (watch0S 5.1) op mijn watch gedownload.
Het probleem is echter niet opgelost.
Ik zal dus terug contact opnemen met Apple Support.

Spreeuwke 04-11-18 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 1046088)
Ik heb zojuist de laatste update van iOs (watch0S 5.1) op mijn watch gedownload.
Het probleem is echter niet opgelost.
Ik zal dus terug contact opnemen met Apple Support.

Sinds de upgrade naar 5.1 is de situatie nog verergerd. De mails komen wel binnen, maar zowel op de Watch als op de iPhone zijn er geen meldingen meer. (Geen geluid, geen trilling, geen rood bolletje).
Als ik de Watch afzet, geeft de iPhone bij het binnenkomen van een mail wel het normaal geluidsignaal. (?)
Een Apple Support medewerker is via mijn iPhone op de Watch ingelogd en alle instellingen gecontroleerd. Alles stond juist geconfigureerd.
Het probleem zal intern nog eens doorgegeven worden en ze zullen mij aanstaande maandag terug contacteren. Op hoop van zege !
Ik ben wel benieuwd of er nog andere forumlezers met dit probleem geconfronteerd worden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 November 2018 om 13:43 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ (Bericht 1045678)
😁 ik kan niet meer vinden waar ik dat moet aanpassen... maar wat ik zeg klopt iig, ik heb een xs max...

Bovenaan het scherm in een grijze balk staat "gebruikersinstellingen", hierop klikken en vervolgens in de linkerkolom "wijzig gegevens". Na de wijzigingen tot helemaal onderaan het blad scrollen en bevestigen.

huisvrouwtje 09-11-18 13:54

Ik heb ook geen melding op mijn watch. Er komen wel mailtjes binnen dat kan ik zien als het het mail icoontje aan tik , maar krijg er geen melding van. Ik volg even dit bericht.

Spreeuwke 17-11-18 14:05

Ondertussen al verschillende telefonische contacten gehad met Apple Support. Ze hebben mij bevestigd dat er inderdaad meer gelijkaardige klachten zijn geregistreerd.
Ondanks al hun pogingen hebben ze mijn probleem echter nog niet kunnen oplossen.
Ik blijf het natuurlijk opvolgen en zal via deze discussie het verder verloop meedelen.

Spreeuwke 20-11-18 12:38

Vandaag voor de vijfde keer contact gehad met Apple Store.
Ik heb weer wat wijzigingen moeten doen in de instellingen van mail, maar helaas met hetzelfde resultaat : bij mail en bij berichten geen geluid en geen trillingen, noch op de Watch, noch op de iPhone.
Ik blijf het merkwaardig vinden dat wanneer mijn Watch niet aanstaat, alles terug correct werkt op de iPhone.
De boosdoener is dus duidelijk de Watch.
Maar het wordt me steeds duidelijker dat ze bij Apple geen raad weten met dit probleem.

Spreeuwke 01-12-18 11:02

Apple support heeft me vandaag telefonisch laten weten dat ze nog altijd geen oplossing hebben voor het probleem. Volgens hun zeggen, zijn ze er volop mee bezig maar kunnen op dit moment niet inschatten wanneer er een oplossing zal zijn. Het zal vermoedelijk met de volgende upgrade van de Watch of de volgende upgrade van iOs zijn !
Support heeft mij beloofd dat ze mij telefonisch zullen verwittigen zodra ze meer weten.
Er blijft dus niets anders over dan geduld te hebben en te blijven rondlopen met een dure Watch en iPhone die voor een groot stuk niet meer beantwoorden aan de specificaties waarvoor ze ontworpen zijn.
Toch wel jammer. :(

huisvrouwtje 03-12-18 20:40

Sinds vandaag ontvang ik ineens notificatie van mijn mail op mij watch.
Een aantal dagen geleden heb Ik alles nog eens nagelopen en de berichtgeving een keer van watch naar match met iPhone gezet en ineens deed hij het. Geen idee , Maar ben er blij mee.Voorheen ontving ik ze wel op mijn watch maar dan moest ik eerst het icoon met mail aantikken. Nu komt de berichtgeving dmv melding

edc 11-12-18 08:14

Sinds update naar IOS 12.1.1 en Watchos 4.1.2 (AW series 2) werken de notificaties opnieuw met geluid.

Spreeuwke 16-12-18 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 1046639)
Apple support heeft me vandaag telefonisch laten weten dat ze nog altijd geen oplossing hebben voor het probleem. Volgens hun zeggen, zijn ze er volop mee bezig maar kunnen op dit moment niet inschatten wanneer er een oplossing zal zijn. Het zal vermoedelijk met de volgende upgrade van de Watch of de volgende upgrade van iOs zijn !
Support heeft mij beloofd dat ze mij telefonisch zullen verwittigen zodra ze meer weten.
Er blijft dus niets anders over dan geduld te hebben en te blijven rondlopen met een dure Watch en iPhone die voor een groot stuk niet meer beantwoorden aan de specificaties waarvoor ze ontworpen zijn.
Toch wel jammer. :(

Apple Support weet er echt geen raad mee. Ze hebben van alles geprobeerd, maar telkens zonder resultaat. Ten einde raad ben ik dan maar naar een Apple reparatie center geweest (Switch) en mijn Watch daar achtergelaten. Ben benieuwd wat hier uit zal komen.
Ik blijf het bedroevend vinden dat er geen oplossing gegeven kan worden aan een probleem dat Apple Support bij het inloggen op mijn Watch zelf heeft vastgesteld.
We zijn nu 2,5 maanden verder en mijn Watch werkt nog niet !

edc 16-12-18 17:42

Vreemd, bij mij is het probleem nochtans opgelost met de laatste updates. Dit wordt trouwens bevestigd op diverse andere fora.

Spreeuwke 20-12-18 15:18

Terwijl mijn Watch bij Switch was, is er een upgrade 5.1.2. geweest. Ze hebben mij gemeld dat deze upgrade het probleem heeft opgelost. Inderdaad, sindsdien werken de notificaties zoals het hoort. Probleem is dus eindelijk opgelost.

slotje mag erop.

bmr 20-01-19 17:52

Watch 4 geen notificaties email
 
'Gelukkig' zie ik dat ik niet de enige ben met problemen met notificaties.
Met m'n Watch 4 krijg ik wel notificaties van bijvoorbeeld nieuws-apps maar niet van workouts en niet van mijn agenda.
Ik heb de Watch nu drie weken en ben vrij zeker dat dit in het begin wel goed was, maar het zou kunnen dat het vanaf het begin al niet goed ging. Op mijn Watch '0' had ik er geen enkel probleem mee.

bmr 20-01-19 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bmr (Bericht 1047483)
'Gelukkig' zie ik dat ik niet de enige ben met problemen met notificaties.
Met m'n Watch 4 krijg ik wel notificaties van bijvoorbeeld nieuws-apps maar niet van workouts en niet van mijn agenda.
Ik heb de Watch nu drie weken en ben vrij zeker dat dit in het begin wel goed was, maar het zou kunnen dat het vanaf het begin al niet goed ging. Op mijn Watch '0' had ik er geen enkel probleem mee.

Deels opgelost!
Ik had al 5.1.2. Ik heb alle apps verwijderd maar het probleem bleef zich voordoen. Maar na eerst herstarten te hebben geprobeerd en daarna toch een reset van de Watch krijg ik nu in ieder geval wel notificaties van de Agenda!! Pff..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:24.