//

Een aantal beginnersvragen

Een aantal beginnersvragen discussie in Apple Watch algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wordt dit jaar 50 en krijg waarschijnlijk (eindelijk) mijn felbegeerde Apple Watch cadeau! Helemaal geweldig, hoewel er een aantal zaken zijn die me nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-02-19, 11:05
iHeavyB iHeavyB is offline
• iOS 12.0 beta
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2019
Berichten: 1
Question Een aantal beginnersvragen

Ik wordt dit jaar 50 en krijg waarschijnlijk (eindelijk) mijn felbegeerde Apple Watch cadeau! Helemaal geweldig, hoewel er een aantal zaken zijn die me nog altijd onduidelijk zijn, en die me doen twijfelen of ik er wel helemaal enthousiast over zal zijn. Dus: graag een zo eerlijk mogelijk antwoord, zowel positief als negatief.


1. Ik draag mijn huidige horloge, een gewoon oldskool-wijzerplaat-ding, nu 24 uur per dag. Dat doe je met de Apple Watch niet, neem ik aan. Die moet worden opgeladen. Doe je dat 's-nachts? Dan meet je dus niet je slaapgedrag, wat toch ook kan met het ding?


2. Hoe vaak moet hij nu worden opgeladen? Ik begin mijn dag vaak rond 7:00 uur, en duik ergens tussen 23:00 en 1:00 mijn bed weer in. Dat zijn 16 tot 18 uur, trekt hij dat zonder problemen?


3. Ik ben gewend om mijn horloge 24/7 te dragen, dus ook tijdens het douchen bijvoorbeeld. Kan dat? Doen jullie hem af? Hoe makkelijk is dat om- en afdoen, en hoe solide is dat?


4. Misschien een gekke vraag: je krijgt notificaties binnen, kun je die beantwoorden zonder je iPhone te gebruiken? Door tegen je watch te praten? Werkt dat, gebruiken jullie die functie?


5. Waarom is dit een geweldig cadeau om te krijgen? Of is een weekendje IJsland veel leuker?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-02-19, 12:39
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Ik laad mijn Watch elke nacht op, maar ik heb gemerkt dat hij het wel twee dagen zou kunnen uithouden zonder opgeladen te worden. Uiteraard meet ik dan geen slaapgedrag.
Ik draag hem vanaf het moment dat ik uit bed stap tot als ik weer ga slapen. Dus ook tijdens het douchen. Dit is geen enkel probleem. De Watch heeft zelfs een speciale stand om hem zonder risico onder water te kunnen gebruiken. (Alleen opletten met zeep !)
Zolang de Watch in de buurt van de iPhone is, ontvangt de Watch notificaties die zonder tussenkomst van de iPhone kunnen beantwoord worden. Zelfs een telefoongesprek via de Watch is mogelijk zonder gebruik te maken van de iPhone. en de kwaliteit is uitzonderlijk goed.
Ik had het leuk gevonden indien ik hem als geschenk had gekregen, dan was ik hem misschien tijdens een weekendje in IJsland gaan uittesten !
Succes ermee en alvast gefeliciteerd met je 50 jaar !
  #3  
Oud 23-02-19, 15:46
haga haga is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 123
Standaard

Na een aantal jaren de Watch Serie 0 te hebben gebruikt, ben ik sinds oktober in het bezit van de Watch Serie 4.
Er liggen werelden tussen deze twee Watches.

Gebruik de Watch voor:
- bijhouden boodschappenlijst tijdens het boodschappen doen
- artikelen met Siri in de boodschappenlijst zetten.
- Boodschappenlijst heb ik gedeeld met mijn vrouw. Zo weet de een altijd wat er nog gekocht moet worden. Zodra gekocht, kan artikel met de Watch op voltooid gezet worden en verdwijnt het artikel uit de boodschappenlijst
- bijhouden van Cardio, Hardlopen en Yoga. Dit gekoppeld aan MyFitnessPal.
- Notifaties en hierop reageren middels Siri en dicteren
- Afspelen Apple Music (zowel via iPhone als stand alone op de Watch)
- Luisteren naar Apple Music via SONOS of via AIRPODS
- Alle klantenkaarten met STOCARD
- Boarding passen met Wallet. Gebruik de Watch dus ook om daadwerkelijk te boarden.
- Timer instellen
-Agenda items alarmen en nieuwe istellen met SIRI
- Instellen/aanzetten van verwarming thuis met NEFIT EASY

De Watch maakt me gewoon het leven (iets) makkelijker. ;-)

Om je specifieke vragen te beantwoorden:
De Watch draag ik 24/7. Leg hem 's morgens en 's avonds tijdens tandenpoetsen ed op de oplader. Is genoeg.

Als je een Iphone hebt met Bluetooth 5.0, heb je met een Watch Serie 4 een heel groot bereik.
Heb sowieso in mijn hele huis bereik. Tijdens het sporten blijft de iPhone in de locker en heb ik in het hele fitnesscentrum verbinding. Kan dus gewoon bellen en gebeld worden.

Dus ja: Apple Watch is een geweldig cadeau. En koop er dan zelf de AirPods bij.
Heb je echt een prima combinatie!

Het enige wat er nog mist in Nederland zijn gebruik E-sim en Apple Pay. Dan blijf de iPhone echt vaker thuis ;-)

Laatst gewijzigd door haga; 24-02-19 om 10:18. Reden: aanvulling
  #4  
Oud 09-09-19, 15:06
bsuma's schermafbeelding
bsuma bsuma is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Roermond
Berichten: 56
Standaard

Mag ik vragen welke app je gebruikt voor onderstaande zaken ... ??

- bijhouden boodschappenlijst tijdens het boodschappen doen
- artikelen met Siri in de boodschappenlijst zetten.
- Boodschappenlijst heb ik gedeeld met mijn vrouw. Zo weet de een altijd wat er nog gekocht moet worden. Zodra gekocht, kan artikel met de Watch op voltooid gezet worden en verdwijnt het artikel uit de boodschappenlijst
__________________
Soes Babba's iPhone
  #5  
Oud 09-09-19, 20:04
haga haga is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bsuma Bekijk bericht
Mag ik vragen welke app je gebruikt voor onderstaande zaken ... ??

- bijhouden boodschappenlijst tijdens het boodschappen doen
- artikelen met Siri in de boodschappenlijst zetten.
- Boodschappenlijst heb ik gedeeld met mijn vrouw. Zo weet de een altijd wat er nog gekocht moet worden. Zodra gekocht, kan artikel met de Watch op voltooid gezet worden en verdwijnt het artikel uit de boodschappenlijst
Kijk eens aan: nog iemand uit het mooie Remunj 😉

Wij gebruiken de standaard Apple app “Herinneringen”

Daarin een aantal lijsten gemaakt, items waar nodig laten tonen op dag en/of locatie en waar nodig gedeeld.

Synchronisatie met beide Apple Watches.

Nu nog ff wachten op Apple Pay bij de Rabo en E-Sim bij Vodafone en dan kunnen zowel beurs als IPhone thuis blijven. 😉
  #6  
Oud 10-09-19, 14:24
bsuma's schermafbeelding
bsuma bsuma is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Roermond
Berichten: 56
Standaard

Hey Haga, inderdaad, ook ik woon in het sjoene Remunj, haha.

Maar ik heb me de herinneringen app erop gezet: perfect, daar kan ik iets mee.
Kan in ieder geval overdag, als ik ergens aan moet denken, even snel een herinnering via Siri toevoegen .....

Aangezien ik sinds een paar dagen een Watch heb, ben ik benieuwd naar apps die je MOET hebben .....
Ik sta open voor alle tips. (Evt via persoonlijk bericht ... )
  #7  
Oud 17-09-19, 14:44
Mad_Wally Mad_Wally is offline
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Deventer
Berichten: 64
Standaard

Alvast gefeliciteerd met de mijlpaal! Ik heb hem twee jaar geleden aangetikt en vorig jaar de Watch 3 gekocht. Inmiddels heb ik hem alweer verkocht. Niet omdat het niks was, integendeel het bevalt zo goed dat ik de nieuwste wilde. Ik heb hen ge-preordered, nu nog een paar nachtjes slapen...


Ik gebruik de gezondheid functies heel veel. Ik ben redelijk sportief en houdt mijn hartslag en fiets en looptrainingen bij. Daarnaast de handige dingen zoals het weer en notificaties. Bellen gaat inderdaad prima als de afstand maar niet te groot wordt en de bediening van muziek en camera is ook superhandig.


Ik draag hem niet bij het slapen. Ik slaap prima en vind het niet heel prettig aan de pols bij het slapen, maar als je het wel doet kun je er voor kiezen om hem bv te laden tijdens het eten of douchen.


Apple watch of IJsland... lastige keuze, maar dan toch IJsland. De watch komt dan wel een andere keer. Verzin er maar een mooie smoes voor
  #8  
Oud 17-09-19, 16:07
haga haga is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bsuma Bekijk bericht
Hey Haga, inderdaad, ook ik woon in het sjoene Remunj, haha.

Maar ik heb me de herinneringen app erop gezet: perfect, daar kan ik iets mee.
Kan in ieder geval overdag, als ik ergens aan moet denken, even snel een herinnering via Siri toevoegen .....

Aangezien ik sinds een paar dagen een Watch heb, ben ik benieuwd naar apps die je MOET hebben .....
Ik sta open voor alle tips. (Evt via persoonlijk bericht ... )
Voor alle klantenkaarten gebruik ik STOCARD. Die staat in mijn Dock en is met een druk op de zijknop bruikbaar en kan gescand worden in de betreffende winkel.
Je kunt ook de locatievoorziening van STOCARD aanzetten. Dan komt als je bv bij DOUGLAS in de winkel bent, automatisch je DOUGLAS-klantenkaart te voorschijn.

Zit nog te wachten op Apple Pay via de RABO. Dan wordt het helemaal makkelijk:
een keer drukken op de zijknop: klantenkaart
twee keer drukken op de zijknop: betalen ;-)

In het Dock heb ik verder alleen Apple Music, Workout, Herinneringen, Stocard, Berichten en Mail staan. En dan "straks" Wallet voor Apple Pay.
  #9  
Oud 09-10-19, 18:32
Dziakiewicz Dziakiewicz is offline
• iOS 13.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 27
Standaard

een boodschappen app waar ik zeer tevreden over ben is de app BRING moet je maar eens proberen... is gratis
  #10  
Oud 20-05-20, 21:25
jalea jalea is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 58
Standaard

Ik ben ook sinds afgelopen week in het bezit van Apple Watch serie 5.Top apparaat.
Tijdens sporten wil ik graag naar muziek luisteren . Al lang heb ik viaKPN Spotify . Tot nu toe niet gelukt om Spotify music op de watch te zetten, zodat ik in principe geen iPhone nodig heb. Wel las ik op deze topic dat het met Apple Music wel kan.pff .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beginnersvragen iPad en iTunes: wie kan helpen?? Jacqueline1878 iPad algemeen 0 07-10-12 11:36
iPhone: untethered jailbreak beginnersvragen Caia Jailbreak 6 02-01-12 15:01
Een aantal vragen!! ;) peter1107 Archief 1 26-05-10 12:29
Aantal downloads van je App? wubbe Ontwikkelen voor iOS 7 09-11-09 09:06
Een paar beginnersvragen over de Installer-functie emin019 Jailbreak apps en thema's 7 14-05-08 18:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:13.