//

Ervaringen met third party bandjes

Ervaringen met third party bandjes discussie in Apple Watch accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iCulture lezers, Gisteren mijn eerste apple watch besteld (sport series 2). Nu hij eindelijk gps heeft vond ik het wel tijd worden. Voor tijdens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-09-16, 12:14
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Question Ervaringen met third party bandjes

Beste iCulture lezers,

Gisteren mijn eerste apple watch besteld (sport series 2). Nu hij eindelijk gps heeft vond ik het wel tijd worden. Voor tijdens het hardlopen vind ik het prima om hem met de sportband te dragen maar ik twijfel om er voor andere, werkgerelateerde, momenten een iets netter bandje bij te kopen. De officiële bandjes via apple vind ik vrij prijzig dus daarom mijn vraag of iemand ervaring had met goedkope namaak bandjes?

Op dit moment ben ik aan het kijken naar deze. Voor nog geen €15 kan het nooit echt een miskoop zijn natuurlijk maar van de andere kant vraag ik me ook af of het dan wel van degelijke kwaliteit kan zijn?

Mocht iemand hier ervaring mee hebben hoor ik het graag en anders misschien toch zelf maar de gok wagen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-09-16, 12:49
iGadget iGadget is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Breda
Berichten: 163
Standaard

De prijs van originele apple bandjes is echt exorbitant.
Ik heb prima ervaringen met de meeste derde partij bandjes die je via ebay of aliexpress vindt.
De sports bandjes zijn iets dunner dan de originelen, maar zijn in veel meer kleuren verkrijgbaar en ik heb er alleen maar plezier van en wissel vaak van bandje.

Ook de meeste metalen of leren bandjes zijn van een prima kwaliteit en het kosten / risico zeker waard.

Ga los, en koop lekker veel verschillende bandjes.
Veel plezier er mee!

(kleine voetnoot: er zijn geen indicaties dat er iets is veranderd aan de nieuwe generaties Watches en ze zullen wel passen en naadloos aansluiten, maar dat moet in de praktijk nog blijken)
  #3  
Oud 10-09-16, 15:38
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Bedankt iGadget, zal inderdaad nog even wachten tot ik hem binnen heb en van anderen gehoord heb of bandjes vervangbaar zijn tussen de 1e en 2e generatie maar ik ga er vanuit dat het wel lukt Lekker shoppen en wisselen dan
  #4  
Oud 12-09-16, 10:26
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Ik heb er een besteld via miniinthebox en het bevalt me vooralsnog prima.
Let wel dat de Milanese Loop niet bijzonder prettig zit als je aan het sporten bent.
  #5  
Oud 09-10-16, 20:31
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Heb je deze ervaring gehad met een apple watch series 1 of 2? Ga er vanuit dat het dezelfde bandjes zijn (omdat apple ook dezelfde aanbiedt) maar ik ben toch nog even terughoudend.
  #6  
Oud 17-10-16, 17:00
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1980 Bekijk bericht
De bevestigingsmail van 8 oktober 2016 van mijn vriendin begint met:
"Hoi Sam, We kregen zojuist je bestelling met bestelnummer "
Er is dus geen bestelnummer ingevuld.

Ze heeft 1 sportbandje middernachtblauw 38 mm, 1 sportbandje turquoise 38 mm en 1 case zilver 38 mm besteld. Later kwam ze erachter dat ze de bandjes abusievelijk in maat M/L heeft besteld, waar dat eigenlijk S/M moest zijn.

Op dezelfde dag heeft zij per mail aangegeven dat de bestelling dus gewijzigd moest worden. Zij ontving echter nooit een reactie en evenmin werd de bestelling ontvangen.

Graag opheldering.
Helaas heeft mijn vriendin nooit meer een reactie van d.vdvliet ontvangen. Evenmin werden de bestelde goederen ooit ontvangen. Mijn eigen bestelling heb ik met paypal betaald, dus deze zal ik terugvorderen. Mijn vriendin heeft helaas met iDeal betaald. Ik ga er niettemin alles aan doen om ook dit geld terug te vorderen.

Helaas moeten we het er dus voor houden dat het bij Home - 123Watches.nl om oplichting gaat. Waarschuwing aan allen dus!

Ik ga ervan uit dat het profiel van d.vdvliet verwijderd zal worden van dit forum. Voor zulke mensen is hier geen plaats.
  #7  
Oud 17-10-16, 17:05
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Dus deze ballentent is gewoon een ordinaire oplichter. Goed om dat overal te vermelden om zo anderen te waarschuwen.
Mag ik je aanraden om even een bezoekje te brengen aan de website OpgeletOpInternet.nl - Forumindex om daar deze persoon ook aan te melden. Deze website is speciaal voor dit soort dingen. Hoe meer gemeld, hoe eerder de naam bovenkomt in de Google resultaten zodat mensen gewaarschuwd zijn vooral hier niets te kopen.
  #8  
Oud 02-03-17, 09:55
iPhoneMasters iPhoneMasters is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 1
Standaard Producten gewoon geleverd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1980 Bekijk bericht
Helaas heeft mijn vriendin nooit meer een reactie van d.vdvliet ontvangen. Evenmin werden de bestelde goederen ooit ontvangen. Mijn eigen bestelling heb ik met paypal betaald, dus deze zal ik terugvorderen. Mijn vriendin heeft helaas met iDeal betaald. Ik ga er niettemin alles aan doen om ook dit geld terug te vorderen.

Helaas moeten we het er dus voor houden dat het bij Home - 123Watches.nl om oplichting gaat. Waarschuwing aan allen dus!

Ik ga ervan uit dat het profiel van d.vdvliet verwijderd zal worden van dit forum. Voor zulke mensen is hier geen plaats.
Wij hebben inmiddels al 5 bestellingen van 123Watches.nl ontvangen, bij 1 bestelling was de levertijd wat langer dan gewend was maar heb alles netjes ontvangen en ben zeer tevreden.
  #9  
Oud 02-03-17, 10:00
123Watches 123Watches is offline
• iOS 3.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 5
Standaard

Beste Roy,

Van een klant van ons begreep ik dat er negatieve reacties te vinden waren op dit forum. Wij zijn eigenaar van de webshop 123watches.nl en willen dit probleem graag oplossen.

We zijn zeker geen oplichters want onze klanten krijgen gewoon alle producten netjes geleverd. Kunt u met ons contact opnemen op klantenservice@123watches.nl, graag ontvang ik daar uw NAW gegevens en indien bekend uw ordernummer. Alvast bedankt voor uw terugkoppeling dan lossen we dit probleem op want dit rust helaas op een misverstand.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

123Watches

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 March 2017 om 10:01 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1980 Bekijk bericht
Helaas heeft mijn vriendin nooit meer een reactie van d.vdvliet ontvangen. Evenmin werden de bestelde goederen ooit ontvangen. Mijn eigen bestelling heb ik met paypal betaald, dus deze zal ik terugvorderen. Mijn vriendin heeft helaas met iDeal betaald. Ik ga er niettemin alles aan doen om ook dit geld terug te vorderen.

Helaas moeten we het er dus voor houden dat het bij Home - 123Watches.nl om oplichting gaat. Waarschuwing aan allen dus!

Ik ga ervan uit dat het profiel van d.vdvliet verwijderd zal worden van dit forum. Voor zulke mensen is hier geen plaats.
Beste Roy,

Van een klant van ons begreep ik dat er negatieve reacties te vinden waren op dit forum. Wij zijn eigenaar van de webshop 123watches.nl en willen dit probleem graag oplossen.

We zijn zeker geen oplichters want onze klanten krijgen gewoon alle producten netjes geleverd. Kunt u met ons contact opnemen op klantenservice@123watches.nl, graag ontvang ik daar uw NAW gegevens en indien bekend uw ordernummer. Alvast bedankt voor uw terugkoppeling dan lossen we dit probleem op want dit rust helaas op een misverstand.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

123Watches
  #10  
Oud 02-03-17, 10:13
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nou, Roy.
Wordt het dan toch nog opgelost? Hou je ons hier ook op de hoogte?
  #11  
Oud 02-03-17, 16:08
friesbertie friesbertie is offline
• iOS 8.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 67
Standaard

Ik kocht een metalen bandje op eBay, nieuw, € 29,90 + € 8,90 verzendkosten bij de firma Trendfieber. Eerst ontving ik de verkeerde (38mm) later de goeie (42mm). De tweede dag dat ik het bandje droeg ging het kapot, bij het uit de trein stappen hoorde ik iets vallen, keek om, daar lag mijn Apple watch op de grond, gelukkig nog net in de trein. De volgende dag bleek het screen gebarsten. Schade € 249. Beide bandjes heb ik terug gestuurd, zijn op wonderbaarlijke wijze spoorloos verdwenen en niet aangekomen. Geld van bandje heb ik terug, maar schade aan horloge niet.
  #12  
Oud 28-07-17, 21:55
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Heb een mooi blauw milanese 42mm bandje bij 123watches.nl besteld, samen met een screenprotector.
Na 2 weken nog steeds niet ontvangen, wel heel de tijd in kontakt met de verkoper geweest, is er door hem beslist om kostenloos het pakje opnieuw toe te zenden.
Vandaag de goodies ontvangen (2 dagen post).
Bandje is mooi, protector is functioneel. (mooi kan je zo iets niet noemen, maar ik wil mijn nieuwe watch zo lang mogelijk krasvrij houden, als technisch designer is dit niet altijd zo evident;-)
Ben dus prima tevreden met deze webshop. Iets duurder dan ali en bang, maar je hebt het normaal snel, en de spullen zien er goed en stevig uit.
Aanrader.
  #13  
Oud 13-12-17, 13:16
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik heb zeer, zeer slechte ervaringen met de Dbramante1928 "Copenhagen" bandjes. Tot twee keer toe is de adapter, zonder enige vorm van "geweld" losgeschoten waarbij het horloge op de grond viel. Het eerste bandje ging 8 weken na aanschaf stuk. Van Amac keurig een nieuw bandje (zelfde merk en type) gekregen maar dit bandje ging al na 6 dagen stuk. Foto's gemaakt en naar Dbramante1928 opgestuurd maar geen enkele reactie. Had me zo maar m'n horloge kunnen kosten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg adapter.jpg‎ (115,8 KB, 27x gelezen)
  #14  
Oud 13-12-17, 18:55
rweerink's schermafbeelding
rweerink rweerink is offline
• iOS 15.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 60
Standaard

Ik vind de bandjes van Hoco een uitstekend alternatief voor de originele Apple bandjes.
  #15  
Oud 25-08-18, 08:53
123Watches 123Watches is offline
• iOS 3.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 5
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1980 Bekijk bericht
Helaas heeft mijn vriendin nooit meer een reactie van d.vdvliet ontvangen. Evenmin werden de bestelde goederen ooit ontvangen. Mijn eigen bestelling heb ik met paypal betaald, dus deze zal ik terugvorderen. Mijn vriendin heeft helaas met iDeal betaald. Ik ga er niettemin alles aan doen om ook dit geld terug te vorderen.

Helaas moeten we het er dus voor houden dat het bij Home - 123Watches.nl om oplichting gaat. Waarschuwing aan allen dus!

Ik ga ervan uit dat het profiel van d.vdvliet verwijderd zal worden van dit forum. Voor zulke mensen is hier geen plaats.
Goedemorgen Roy,

Graag kom ik even in contact met u. Ik ben de eigenaar van 123Watches.nl en op google wordt uw post getoond dat wij oplichters zijn. Gelukkig zijn wij dat niet en kunnen honderden klanten bevestigen via Kiyoh maar de post doet ons wel schade toe.

Ik ga er vanuit dat de klacht van destijds opgelost is gezien we geen openstaande klachten hebben op dit moment.

Mijn verzoek aan u is of u de post zou kunnen verwijderen?

Dit is de post:
https://forum.iculture.nl/f169/apple...y-bandjes.html

Mocht u hieraan niet willen meewerken dan hoor ik dat ook graag dan komen we gezamenlijk vast tot een oplossing.

Alvast bedankt voor uw reactie en een fijn weekend gewenst.

D. van der Vliet - 123Watches.nl
  #16  
Oud 25-08-18, 09:26
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Wel handig is eerst om te weten van Roy of alles naar wens is opgelost.

Mocht het netjes zijn opgelost (en je hebt daar ook bewijs van) en Roy reageert niet, kan je natuurlijk ook iCulture zelf nog even vragen. Ik weet niet of Roy nog actief is op het forum.
  #17  
Oud 25-08-18, 09:35
123Watches 123Watches is offline
• iOS 3.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Wel handig is eerst om te weten van Roy of alles naar wens is opgelost.

Mocht het netjes zijn opgelost (en je hebt daar ook bewijs van) en Roy reageert niet, kan je natuurlijk ook iCulture zelf nog even vragen. Ik weet niet of Roy nog actief is op het forum.
Bedankt voor het meedenken. Ik heb hem ook nog een privé bericht gestuurd om het gezamenlijk op te lossen.

iCulture heb ik al meermaals gecontacteerd maar daar krijg ik helaas geen reactie van.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en een fijn weekend gewenst.
  #18  
Oud 10-09-18, 00:10
Durquia Durquia is offline
• iOS 12.0
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 27
Standaard

Het spijt me dit te moeten zeggen maar ook ik heb geen goede ervaring met 123watches..
Ik heb een aantal bestellingen gedaan destijds waar zeker een paar goed zijn gegaan maar toen ik oud-wit en steengrijs bestelde kreeg ik 2 creme kleurige bandjes. De cacao liet weken op zich wachten en toen 1 van de creme kleurige bandjes binnen een week kapot ging aan de aanhechting van het bandje! (Mocht ik dit niet op tijd hebben gezien had Mn watch kapot kunnen vallen) en ik daar met foto over heb gemaild kreeg ik geen gehoor.
Dat is voor mij de reden geweest om niet meer te bestellen en andere watch bezitters het af te raden.
  #19  
Oud 10-09-18, 06:58
123Watches 123Watches is offline
• iOS 3.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2017
Berichten: 5
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Durquia Bekijk bericht
Het spijt me dit te moeten zeggen maar ook ik heb geen goede ervaring met 123watches..
Ik heb een aantal bestellingen gedaan destijds waar zeker een paar goed zijn gegaan maar toen ik oud-wit en steengrijs bestelde kreeg ik 2 creme kleurige bandjes. De cacao liet weken op zich wachten en toen 1 van de creme kleurige bandjes binnen een week kapot ging aan de aanhechting van het bandje! (Mocht ik dit niet op tijd hebben gezien had Mn watch kapot kunnen vallen) en ik daar met foto over heb gemaild kreeg ik geen gehoor.
Dat is voor mij de reden geweest om niet meer te bestellen en andere watch bezitters het af te raden.
Beste Durquia,

Dat zou ik uiteraard graag voor uw willen oplossen. Het kan kloppen dat u destijds enige tijd op de cacao heeft moeten wachten omdat deze in het verleden wel eens was uitverkocht. Echter stond er altijd wel netjes een langere levertijd bij het product vermeld.

Zou u mij eens een privé bericht kunnen sturen met uw naam of email adres dan zoek ik het er even bij waar het fout is gegaan en los ik dit graag met u op.

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat u geen reactie ontvangen heeft en vermoed dat deze ofwel in de spam box terecht is gekomen of dat wij deze niet ontvangen hebben.

Alvast bedankt voor uw reactie dan gaan we dit samen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Daniel
123Watches.nl
  #20  
Oud 10-09-18, 11:20
Durquia Durquia is offline
• iOS 12.0
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 27
Standaard

De langere levertijd werd inderdaad vermeld toen ik er via email naar vroeg, het niet ontvangen van de email of in de spambox is niet mogelijk aangezien het antwoorden waren op een reeks emails.
Ik heb de email die ik destijds heb gestuurd met foto's gevonden en zal hem nogmaals sturen.
Reageren

Labels
apple watch, bandje, milanese loop, sportband



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met 1.1.1 (+ 3d party apps) bluevoice Archief 41 24-10-07 22:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:05.