iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   iphone 4s slecht met vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/102981-iphone-4s-slecht-vodafone.html)

iredydo 30-10-11 17:54

iphone 4s slecht met vodafone
 
ik heb sinds zaterdag de iphone 4s met vodafone.
ik heb nooit anders dan kpn met een nokia gehad .
klopt het dat de dekking van vodafone slechter is dan kpn.ik heb maar 1 streepje soms 2 eik kan wel geoon bellen ,maar als itunes gebruikt heb .
heb ik wel bereik maar kan ik niet meer gebeld worden of bellen.
dan moet ie weer opnieuw opstarten.
alvast bedankt:(:confused:

PrittStift 30-10-11 18:18

Dat is per gebied verschillend natuurlijk, want de ene provider is per definitie niet slechter dan de andere, alles is afhankelijk van een aantal factoren.

dirkjan82 30-10-11 18:40

Ik ben juist overgestapt van Vodafone naar Simyo (KPN netwerk). Ik merk zit nog met een oude Nokia (in afwachting van de 4S) en merk ook dat ik ineens overal vol bereik (5 streepjes) heb, terwijl Vodafone heel wisselend was. Ook al had ik met Vodafone soms maar 2-3 streepjes, ik had wel bijna overal bereik (alleen in de trein op enkele plekken zoals Ede-Wageningen - Arnhem of Deventer - Zutphen niet, maar daar schijnt niemand bereik te hebben).

r.houkes 30-10-11 18:44

Dan ben ik blij dat ik voor kpn gekozen heb woon naamelijk in ede

PrittStift 30-10-11 18:59

Mijn broer woont in provincie Utrecht en is van vodafone afgestapt en naar tmobile gegaan vanwege het minder goede bereik met vodafone aldaar.

juud85 30-10-11 23:26

Ik denk dat dit een probleem is los van de provider. Ik zit bij T-mobile (nog een maandje en dan gelukkig KPN) en heb sinds zaterdag, gister dus, de iphone4s. Werd gister en vandaag niet goed van het feit dat ik steeds van het 3g netwerk werd afgegooid en dan geen netwerk meer had en de iPhone pikte zelf niet opnieuw weer een netwerk op. Moest dus steeds m'n telefoon uitzetten en weer aan... Heel irritant.
Was vandaag een beetje gaan googlen en zag ergens op dit forum de oplossing: je moet de pincode van je simkaart afhalen. Dit doe je bij instellingen -> telefoon -> simpincode

Ik heb dit gedaan en sindsdien geen last meer van dit probleem. Wie weet helpt het bij jou ook? Succes!

iredydo 31-10-11 07:37

Inderdaad ik heb sinds gister me pincode eruit en het gaat stukken beter.bedankt voor de reakties

dirkjan82 31-10-11 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r.houkes (Bericht 727131)
Dan ben ik blij dat ik voor kpn gekozen heb woon naamelijk in ede

Vodafone was in Ede zelf niet slecht, maar op een paar stukken van Ede richting Arnhem met de trein. Vooral stukken waar je veel tussen bossen en heuvels rijdt.

Topdude 31-10-11 10:48

In Nijmegen is de dekking van vodafone ook bijzonder teleurstellend.
Met mijn Nokia E72 was het niet best, maar de ontvangst met mijn nieuwe 4S is net zo beroerd.
Thuis en op werk via Wi-Fi gaat de battrij lang niet zo snel leeg als " buiten". De telefoon zit constant te zoeken naar 3G en dat vreet stroom.

iredydo 31-10-11 18:19

heb de hele dag me iphone mee gehad door het land geen problemen met vodafoon meer

reprise3 31-10-11 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Topdude (Bericht 727472)
In Nijmegen is de dekking van vodafone ook bijzonder teleurstellend.
Met mijn Nokia E72 was het niet best, maar de ontvangst met mijn nieuwe 4S is net zo beroerd.
Thuis en op werk via Wi-Fi gaat de battrij lang niet zo snel leeg als " buiten". De telefoon zit constant te zoeken naar 3G en dat vreet stroom.


Zelfde ervaring: een groot probleem dat 3G niet meer uitgeschakeld kan worden.
Een misser van Apple!

GeBas 01-11-11 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juud85 (Bericht 727354)
Ik denk dat dit een probleem is los van de provider. Ik zit bij T-mobile (nog een maandje en dan gelukkig KPN) en heb sinds zaterdag, gister dus, de iphone4s. Werd gister en vandaag niet goed van het feit dat ik steeds van het 3g netwerk werd afgegooid en dan geen netwerk meer had en de iPhone pikte zelf niet opnieuw weer een netwerk op. Moest dus steeds m'n telefoon uitzetten en weer aan... Heel irritant.
Was vandaag een beetje gaan googlen en zag ergens op dit forum de oplossing: je moet de pincode van je simkaart afhalen. Dit doe je bij instellingen -> telefoon -> simpincode

Ik heb dit gedaan en sindsdien geen last meer van dit probleem. Wie weet helpt het bij jou ook? Succes!

1e indruk bij mij lijkt ook succesvol. Ik heb het zelfde probleem.
Voorheen had ik thuis in mijn 3GS ook met vodafone 4 of 5 streepjes + 3G. Nu met mijn nieuwe 4S had ik thuis maar 1 of vaker geen streepjes. Toestel herstarten was soms de oplossing. Maar heb ook wel melding gekregen van verkeerde sim. of hij gaf boven in aan: Geen service, zoeken, ongeldige sim. Eens even aan kijken, vanochtend heb ik mijn sim al bij vodafone laten omwisselen, echter dat gaf ook geen resultaat.

MitchLuijks 01-11-11 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iredydo (Bericht 727100)
ik heb sinds zaterdag de iphone 4s met vodafone.
ik heb nooit anders dan kpn met een nokia gehad .
klopt het dat de dekking van vodafone slechter is dan kpn.ik heb maar 1 streepje soms 2 eik kan wel geoon bellen ,maar als itunes gebruikt heb .
heb ik wel bereik maar kan ik niet meer gebeld worden of bellen.
dan moet ie weer opnieuw opstarten.
alvast bedankt:(:confused:

4s heeft een verbindingsprobleem. Haal je simkaart uit je iphone en plaats die in een oud toestel en verwijder je simcode. Je zult meteen resultaat merken in je iphone.

iredydo 01-11-11 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MitchLuijks (Bericht 728652)
4s heeft een verbindingsprobleem. Haal je simkaart uit je iphone en plaats die in een oud toestel en verwijder je simcode. Je zult meteen resultaat merken in je iphone.

dat had ik zondag al gedaan :d

Monnieman 04-11-11 19:20

Toch best bizar dit probleem. Ook bij mij viel het Vodafone netwerk constant weg en loste alleen het opnieuw opstarten van mijn iPhone 4S het probleem op. Door dit topic de pincode van mijn sim kaart verwijderd en dit heeft het probleem verholpen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:08.