//

Ongelimiteerd databundel opgeven voor snellere verbinding (Vodafone)?

Ongelimiteerd databundel opgeven voor snellere verbinding (Vodafone)? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben geheel contractvrij en heb al een paar jaar een unlocked iPhone 3GS i.c.m. SIM-only (200min/SMS) Vodafone abo met Internet Blox "ongelimiteerd" data. Dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-10-11, 12:01
suzilla suzilla is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard Ongelimiteerd databundel opgeven voor snellere verbinding (Vodafone)?

Ik ben geheel contractvrij en heb al een paar jaar een unlocked iPhone 3GS i.c.m. SIM-only (200min/SMS) Vodafone abo met Internet Blox "ongelimiteerd" data. Dit kost nog geen €27/maand.

Nu wil ik graag de 4S en dacht dat ik er slim aan zou doen om deze los te kopen en door te gaan met mijn huidige "ongelimiteerd" databundel/SIMonly. Dat is namelijk goedkoper dan een nieuwe abo en dan heb ik geen datalimiet.

Maar een Vodafone medewerker vertelde me dat ik nu 3,6Mbps snelheid heb en eigenlijk maar 800MB/maand mag verbruiken i.v.m. Fair Use Policy.
Ik heb nog nooit een brief gekregen dat ik daar overheen ging - dus ga ik er maar vanuit dat dat ook zo is (ondanks Spotify streaming etc).

Als ik de 4S nu met een Smart55 abo koop krijg ik 14,4Mbps en datalimiet van 1400MB/maand. Kost dan wel €55/m. Dat is over 2 jaar verspreid nog steeds iets duurder dan mijn oude abo behouden en los kopen, maar als de snelheidswinst echt zo groot is wil ik wel overwegen om de nieuwe abo te nemen. Mits ik niet tegen de datalimiet aanloop.

Mijn vraag is dus: kan iemand mij vertellen of je echt in de buurt van de 14,4Mbps komt of is het maar sporadisch? En wat is de ervaring van mensen die bijvoorbeeld ook Spotify gebruiken m.b.t. dataverbruik? Ga je er overheen? Ik gebruik het denk ik ± 4-5 uur per maand op 3G.

Thanks alvast!
Suzilla
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-10-11, 19:26
4JC 4JC is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 63
Standaard

Ik zou zeggen zeker niet doen je hebt dit echt niet nodig hoor. Ik doe het goed met tmobile onbeperkt internet en spotify heb ik niet maar ik kijk normaal uitzendinggemist op 3g. liedjes zijn maar een paar mb groot en ze blijven ook deels op je iphone toch. Laat je niet vangen door die hoge en dure snelheden Voor mij is onbeperkt onbeperkt en geen 800mb. .

Persoonlijk zou ik hou het op onbeperkt houden want ik ben een data junky. lol.
ps. vandaag heb ik al zo'n 400mb gebruikt.
  #3  
Oud 31-10-11, 20:11
suzilla suzilla is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor je reply 4JC.

Wow 400MB op een dag. Is dat vnl. streaming video?
Dus jij denkt dat de hogere snelheid niet opweegt tegen de lage kosten van mijn huidige abo?
  #4  
Oud 31-10-11, 20:22
Ered Ered is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Almere
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzilla Bekijk bericht
Ik ben geheel contractvrij en heb al een paar jaar een unlocked iPhone 3GS i.c.m. SIM-only (200min/SMS) Vodafone abo met Internet Blox "ongelimiteerd" data. Dit kost nog geen €27/maand.

Nu wil ik graag de 4S en dacht dat ik er slim aan zou doen om deze los te kopen en door te gaan met mijn huidige "ongelimiteerd" databundel/SIMonly. Dat is namelijk goedkoper dan een nieuwe abo en dan heb ik geen datalimiet.

Maar een Vodafone medewerker vertelde me dat ik nu 3,6Mbps snelheid heb en eigenlijk maar 800MB/maand mag verbruiken i.v.m. Fair Use Policy.
Ik heb nog nooit een brief gekregen dat ik daar overheen ging - dus ga ik er maar vanuit dat dat ook zo is (ondanks Spotify streaming etc).

Als ik de 4S nu met een Smart55 abo koop krijg ik 14,4Mbps en datalimiet van 1400MB/maand. Kost dan wel €55/m. Dat is over 2 jaar verspreid nog steeds iets duurder dan mijn oude abo behouden en los kopen, maar als de snelheidswinst echt zo groot is wil ik wel overwegen om de nieuwe abo te nemen. Mits ik niet tegen de datalimiet aanloop.

Mijn vraag is dus: kan iemand mij vertellen of je echt in de buurt van de 14,4Mbps komt of is het maar sporadisch? En wat is de ervaring van mensen die bijvoorbeeld ook Spotify gebruiken m.b.t. dataverbruik? Ga je er overheen? Ik gebruik het denk ik ± 4-5 uur per maand op 3G.

Thanks alvast!
Suzilla
Wat ik opvallend vindt is dat ik met de 14.4 van vodafone op mijn iphone 3G(max 7.2mb/s) en ik kom aan 6 mb/s dat vindt ik best veel vergeleken met de 7.2 mb/s abonnement van t-mobile waar ik maar 2mb/s krijg.
Ik ga morgen uit testen of het internet nog sneller is met de 4s.
Maar je moet er wel mee rekening houden dat de beste snelheid te halen zal zijn in Amsterdam/Utrecht/Almere het midden van het land dus.
Als je heel veel Web browsert op een dag dan is het zo'n 40-80 mb per dag.
Dus de vraag die je jezelf moet stellen is de 4 keer sneller internet het je waard?
De snelheid zie je eigelijk het meest als de internet van de telefoon op de computer gebruikt .


Ik heb vandaag 100 mb verbruikt.
En ik vindt het heel erg vreemd als je 400mb in een dag kan verbruiken.
tenzij je nooit gebruik maakt van Wi-Fi en thuis geen internet hebt of als je bijna alleen buiten zit en ook nog met ins*******us games aan het downloaden bent.
  #5  
Oud 31-10-11, 20:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Haalde jij überhaupt wel eens 3,6 mbps dan? Ik haal nooit 3,6 mbps met Vodafone. Dus die 14,4 mbps is volgens mij een wortel voor je neus hangen die met een stok aan je eigen hoofd vast zit. Die 1,4GB datalimiet lijkt me inderdaad geen enkel probleem.

Maar die 800 MB per maand FUP is je reinste onzin, daar moet je niet intrappen in die lulkoek verhalen. Is alleen maar om je te stangen. Vodafone kan je niks maken als je de FUP overschrijdt; ze kunnen je hooguit een brief of sms sturen, maar geen geld vragen voor die extra MB's. Vodafone wil iedereen zo liefst mogelijk naar abbo's met harde datalimiet want daar valt uiteindelijk iets aan te verdienen, hopelijk (gewoon afwachten totdat je een keer over die limiet gaat) buiten het feit dat je weer ze weer voor minimaal 24 maanden een klant gevonden hebben
  #6  
Oud 31-10-11, 21:41
4JC 4JC is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 63
Standaard

Heel veel op 3g zijn doe het ook deels express hoor om te zien wanneer ik wat ga horen.

400mb: uitzending gemist gekeken en het nieuws en radio geluisterd op mijn werk (wat ik ook kan doen op de pc daar)

Verkopers moeten je proberen te overhalen om naar een ander abbonement te gaan. Dus als jij denkt niet veel meer te gebruiken dan 1000mb per maand wat ik misschien al in een paar dagen gebruikt mag jij kiezen maar ik laat me niet verleiden door die 7,5mbps of meer als ik een onbeperkt data limiet hebt. Liever wat trager en onbeperkt dan veel te hoge dataprijzen.
  #7  
Oud 31-10-11, 21:52
Amien Amien is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 88
Standaard

Ik denk dat de provider op enig moment de oude voorwaarden ook gaan openbreken. Ze kunnen er vanaf .. enige wat ze moeten doen is afzetten tegen de mensen die naar een andere provider gaan.
__________________
[h2]blacksn0wed RC3[/h2]
  #8  
Oud 31-10-11, 23:09
Ered Ered is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Almere
Berichten: 52
Standaard

als je geen datalimiet wilt moet je naar T-Mobile gaan:
42,50 euro 300 belminuten/smsen/mmsen 1GB 7.2mb/s daarna 54kb/s volgens mij?
42,50 euro 100 Belminuten, onbeperkt smsen of mmsen 1GB 14.4 Mb/s na de 1 GB zelfde snelheid behouden maar het kost 25 euro per GB
  #9  
Oud 01-11-11, 11:11
suzilla suzilla is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor all reacties tot nu toe.

De Vodafone medewerker zei dat na 800MB de snelheid afgeknepen wordt tot vrijwel onbruikbaar. Maar goed, ik heb nog nooit melding gekregen dat ik eroverheen ben gegaan. Misschien dat ik met sneller internet er ook sneller overheen zou gaan (zoiets als rijden in een Porsche?).

T-Mobile doe ik liever niet ivm dekking. Toch liever Vodafone of KPN - maar KPN is duuuuur.

@Amien Als de provider echt oude voorwaarden kan openbreken dan zou ik wel een probleem hebben als ik net een los toestel heb gekocht (oftewel, zou ik erg duur uit zijn). Mogen ze dat zomaar?

@Ballegooier Nee, ik haal tussen de 0,5 - 1,5Mbps :-( Maar wat zou ik halen als ik het snellere abonnement nam. Geen 14,4 waarschijnlijk maar wellicht wel 8-10 Mbps? Zou toch al 10x sneller zijn.

Iemand in regio Amsterdam met zo'n Vodafone abo? Welke snelheid haal je?

Dilemma. Dilemma.
  #10  
Oud 01-11-11, 11:27
Amien Amien is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 88
Standaard

Je zou de voorwaarden er op na moeten lezen. Vaak staat daarin dat ze eenzijdig de voorwaarden mogen aanpassen. Dit gebeurd ook wel vaker tijdens een lopend abonnement. Jij hebt dan het recht om de overeenkomst te ontbinden (als het nadelig voor je is), maar goed in dit geval heb je daar niets aan, omdat je juist je abonnement wilt behouden ivm het niet hebben van een datalimit.

De vraag is ook nog of er uberhaupt sprake is van een overeenkomst omdat deze reeds verlopen. Ik zou eens moeten kijken wat de condities zijn bij het stilzwijgend door laten lopen van de overeenkomst.
  #11  
Oud 01-11-11, 17:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzilla Bekijk bericht
ik haal tussen de 0,5 - 1,5Mbps :-( Maar wat zou ik halen als ik het snellere abonnement nam. Geen 14,4 waarschijnlijk maar wellicht wel 8-10 Mbps? Zou toch al 10x sneller zijn.

Iemand in regio Amsterdam met zo'n Vodafone abo? Welke snelheid haal je?
Wat is precies je redenering achter de gedachte/aanname dat je met een hogere maximale snelheid, een hogere snelheid haalt, onder dezelfde omstandigheden? Dus daar waar je nu op max 1,5mbps zit (met een maximum van 3,6mbps) je met een maximum van 14,4mbps wel hogere snelheden zult halen?

Met een porsche kun je nog steeds max 50 km/u als iedereen in de file maar max 50 km/u kan.....op een 130 km weg.
  #12  
Oud 01-11-11, 21:15
suzilla suzilla is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

@ballegooier Tja, ik ging er vanuit dat je nooit de max. snelheid haalt (ook niet op breedband verbinding thuis) maar wel een percentage er van (±75%?). Dus hoe hoger de max. snelheid, hoe hoger het behaalde percentage. Maar wellicht was dit een denkfout van me.
  #13  
Oud 01-11-11, 21:31
Ered Ered is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Almere
Berichten: 52
Standaard

In amsterdam krijg je rond de 10MBS
in almere rond de 7 MB/s
Maar als je een in Almere 7.2 MB/s(de helft) van T-Mobile gebruikt krijg je maar 2-5 mb/s
  #14  
Oud 02-11-11, 14:21
suzilla suzilla is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

@Ered Dat is best mooi toch 10MBS? Dat is bij Vodafone met 14,4MBS abo?
  #15  
Oud 02-11-11, 15:27
Ered Ered is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Almere
Berichten: 52
Standaard

Ja dat is best goed .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4S verliest 3g verbinding vodafone knarf18 Vodafone 4 08-11-11 20:17
3G verbinding van Vodafone valt weg The Raptor Vodafone 5 17-07-09 15:18
iPhone italie adres opgeven? Minivliet Koopinformatie Rest Europa 12 10-07-09 15:11
Voorkeur netwerk opgeven voor roaming telefoon iPhone algemeen 0 05-03-09 15:41
Vodafone Corporate met databundel werkt niet? Allissey Vodafone 5 09-10-08 21:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:25.