//

Tethering: Een beetje verdrietig

Tethering: Een beetje verdrietig discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Hier een zielig verhaal. Vandaag mijn Toyota Yaris opgehaald met Toyota Touch and Go Navigatie systeem waarbij er gebruik gemaakt kan worden van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-11, 02:13
Sgimpy Sgimpy is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: PA
Berichten: 13
Angry Tethering: Een beetje verdrietig

Hallo iedereen,

Hier een zielig verhaal. Vandaag mijn Toyota Yaris opgehaald met Toyota Touch and Go Navigatie systeem waarbij er gebruik gemaakt kan worden van allerlei APPS. Dit om te kunnen zien waar parkeerplaatsen vrij zijn en de brandstofprijzen per tankstation zijn. Alles werkt goed, maar nu blijkt dat ik 'hotspot' moet aanzetten op de iPhone, en dan raad je het al, ff VF contacten om je een abonnement aan te laten smeren van 15EUR/maand. Dat vind ik toch wel een beetje overtrokken voor het gebruik wat ik ermee wil. Buiten het abonnement bood VF geen oplossing, en ja, logisch, want ze trekken liever 15Eur over mijn rug.

Nou ben ik al de hele dag bezig om te zoeken naar een oplossing om toch de hotspot aan te kunnen zetten op een economisch vriendelijke manier. Jailbreaken is een optie met daarbij een APP van Cydia. Maar dat doe ik liever niet ivm updaten etc.

Ook heb ik veel gelezen over 'help.benm.at' en een *.ipcc bestand wat ook geen oplossing meer is. Nu de retorische vraag, heeft iemand al een oplossing gevonden?

Het verbaast mij dat er nog zo weinig geschreven is in Fora over Tethering en iOS5 zonder jailbreak. Hebben hele volksgroepen een abonnement aangeschaft, zijn ze over naar een andere telefoon of provider, of is iedereen massaal aan de jailbreak?

Ik ben in ieder geval niet zo blij hiermee... In ieder geval wel al bedankt voor het meedenken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-11, 09:11
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

allereerst gefeliciteerd met je nieuwe toyota, top merk ( zegt een prius rijder )

enfin, tis inderdaad zo dat je een blox moet afsluiten om dat te kunnen opheffen, er is dus geen andere manier ZONDER te jailbreaken,
die ippc werkt allang niet meer zover ik weet.
wat je kan doen, kost je eenmalig 20 dollar is het volgende.
jailbreak je telefoon, daarna mywi instaleren, je mag het ook een tijdje gratis gebruiken, maar uiteindelijk moet je ervoor betalen, ik heb daar erg veel plezier van dat proggie.
zo heb jij altans binnen 2 maanden die kosten van het proggie er al uit omdat je neit zo'n blox hoeft aan te schaffen.

weet je wat nog zuurder is overigens.. mensen die een android hebben daar zit tethering gewoon in.
mijn vrouw kan dus zonder kosten gewoon tetheren, terwijl ik moet betalen om die blokkade van mijn telefoon af te hebben.
  #3  
Oud 03-11-11, 12:04
Sgimpy Sgimpy is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: PA
Berichten: 13
Standaard

Jobbais,

Bedankt voor je reactie! En ook mijn vriendin heeft een Galaxy die wederom geen problemen heeft, die lacht zich rot, vooral omdat ik altijd pretendeer dat iPhone zo goed is.

Als ik het goed begrijp heb jij in de Prius ook een Touch and Go (http://www.toyota.nl/Images/t9_yar11...27-1071971.jpg)

Heb jij ook deze jailbreak gebruikt of een andere?
Jailbreak forum > Jailbreak en Unlock forum > iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS Firmware 5.0 van Redsnow
Ik stel deze vraag omdat ik op het Fora meerdere jailbreaks bediscussieerd zie worden wat het voor mij nogal verwarrend maakt.

Moet ik eerste nog een back-up maken, want ik heb best wel veel Apps erop staan die ik niet graag kwijt wil.

Hoe is jou ervaring met nieuwe updates voor de iPhone, is dit makkelijk terug te draaien en dan weer opnieuw te jailbreaken of is hier een andere methode voor?

Ik ben serieus aan het overwegen om een jailbreak te installeren. Maar dan wil ik wel enige zekerheid hebben dat het werkt op de Touch and Go.

Alvast bedankt! Wil niet onzeker overkomen hoor, maar het kost verschrikkelijk veel tijd als het fout gaat, en dan is het maar de vraag of ik het nog kan herstellen.
  #4  
Oud 03-11-11, 12:47
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

heb in mijn prius gewoon de navi van toyota zelf.

over de jailbreak, gewoon updaten naar 5.0, dan wordt er altijd een backup gemaakt en later weer alles terug gezet.
eventueel kan je als je een app mist via icloud het weer instaleren, dus kwijt ben je het nooit.

updates zijn altijd moeilijk terug te draaien met of zonder jailbreak.
wat mywi doet is gewoon van je telefoon een hotspot Wi-Fi maken, dus je 3g verbinding wordt dan doorgegeven aan pc's tablets enof andere telefoons die op je mywi netwerk mag.
  #5  
Oud 03-11-11, 12:49
nfsgamer nfsgamer is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 22
Standaard

Je geeft aan dat je liever geen jailbreak uitvoert in verband met updaten. Wanneer je een jailbreak uitvoert, kun je in de toekomst ALTIJD updaten. Het enige waar je op moet letten is dat je je jailbreak kwijt bent na de update. Controleer dus altijd of er een jailbreak beschikbaar is voor de desbetreffende firmwareversie.

Voor tethering raad ik je tetherme aan. Hiermee kun je de originele Personal hotspot-functie in iOS 4.3-5.0 activeren. Werkt prima . Ik weet niet precies meer hoeveel dit programma kost.
  #6  
Oud 03-11-11, 13:12
Sgimpy Sgimpy is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: PA
Berichten: 13
Standaard

Wederom weer bedankt voor de reacties! Ik had ook al wat over Tehterme gelezen, hebben jullie ook ervaring met theterme icm vodafone? En of dat ook daadwerkelijk werkt?
Ik denk het wel, want het is een op zichzelf staande app. Kost overigens maar $0,99 (Tether Showdown: MyWi vs TetherMe | iJailbreak.com).
Bedankt voor de info, zal eerdaags even een JB uitvoeren!
  #7  
Oud 04-12-11, 17:23
Sgimpy Sgimpy is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: PA
Berichten: 13
Standaard

Heren,

Ik heb zojuist mijn iPhone gejailbreakt, was eerlijk gezegd heel simpel. Vervolgens heb ik MyWi geinstalleerd, werkt super! Het internet werkt nu goed via het navigatie paneel in de auto! Nogmaals bedankt voor jullie input.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad eigenlijk een beetje hetzelfde als een iphone 4 ? Bhola iPad algemeen 12 03-07-10 15:49
Een beetje het bos in.. Cretian Archief 1 15-11-09 18:23
Ben ik een beetje laat .... colliehome Archief 1 16-12-08 11:32
een beetje hulp gevraagd! knuster Archief 2 27-10-08 09:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:19.