//

snelheid vodafone internetnetwerk max 14.4mbps

snelheid vodafone internetnetwerk max 14.4mbps discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb sinds vorige week een vodafone ismart 42.50 abbo met een max. internetsnelheid van 14.4 mbps. nu snap ik zelf ook wel dat die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-11-11, 21:37
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard snelheid vodafone internetnetwerk max 14.4mbps

ik heb sinds vorige week een vodafone ismart 42.50 abbo met een max. internetsnelheid van 14.4 mbps. nu snap ik zelf ook wel dat die 14.4 een illusie is, maar mijn internet is werkelijk tergend langzaam.

bij mijn vorige abbo had ik een 3.6mbps max. verbinding, ik haal nu dezelfde snelheden.

ik zit midden in het beste dekkingsgebied volgens de dekkingskaart van Vodafone (randstad, Leiden, Den Haag, Aalsmeer). heb altijd volle bak 3g.
gemeten snelheden, op verschillende dagen, tijdstippen en locaties:
0.11
0.50
5.14
1.93
0.42
3.01
2.52
0.24
0.43
0.27
dit betekend dus een gemiddelde snelheid van 1.45 mbps, gemeten met de speedtest.net app, ook met diverse hosts.

als ik navraag bij Vodafone via de mail word ik zonder reden doorverwezen naar de vodafone winkel.
via dat nieuwe webcare bladiebla zeggen ze dat het aan het weer, mn hr ramen, sim, en omgeving ligt, dat terwijl ik overal volle bak 3g heb.

sim is 10 maanden oud, dus die sluit ik uit.
ik heb ook getest op een 4, zelfde resultaat, dus een fout in de 4s is ook uitgesloten.

concrete vraag, waar kan het aan liggen volgens jullie?
en, welke snelheid behalen jullie?
__________________
Bla bla bla...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-11-11, 22:22
Jampie Jampie is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Houten
Berichten: 148
Standaard

Ik mag niet klagen, vodafone bel+sms+web smart abo ( zelfde voorwaarden, condities als ismart ) en net ff speedtest app gerund en kom met 3 streepjes bereik op 5,67 mb/s
  #3  
Oud 18-11-11, 22:34
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Tja, dit is moeilijk te zeggen. Het hoeft niet altijd een kwestie van dekking te zijn. Ik heb ook vaak volle dekking maar amper internet en een streepje internet maar wel volle snelheid (zit voor de duidelijkheid bij T-Mobile met 2 Mb/s). Het kan zijn dat je gewoon steeds in een gebied bent waar de maximum capaciteit is bereikt. Maar zelfs dan nog zijn de verschillen tussen die snelheden erg groot.
  #4  
Oud 18-11-11, 22:49
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

als het gaat om maximum capaciteit, ik heb de hoogste snelheid behaald om half 6 's middags, lijkt me dan redelijk druk. een meting van 0.27 was om 23.00. dus dat lijkt me ook niet op gaan.

ik denk ook niet dat het aan m'n locatie ligt, ik heb dit probleem namelijk overal. ook als ik op mn dakterras sta waar ik uitkijk (400 mtr) op een zendmast.
  #5  
Oud 20-11-11, 10:12
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

ben inmiddels langs de vodafone winkel geweest, ze waren het met me ens dat de snelheid wel erg laag was. de vodafone winkel wijt dit aan het feit dat ik op ios 5.0 draai, ze kunnen dus niks voor me doen als ik op ios 5 blijf draaien.

alleen update ik liever niet aangezien er voor 5.0 een jb opkomst is, en voor 5.0.1/ 5.0.2 voorlopig nog niet?

ik geloof ook niet echt dat het hier aan ligt?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 november 2011 om 10:14 ----------

heb inmiddels ook een nieuwe sim gekregen.
  #6  
Oud 20-11-11, 12:29
Jampie Jampie is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Houten
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
ben inmiddels langs de vodafone winkel geweest, ze waren het met me ens dat de snelheid wel erg laag was. de vodafone winkel wijt dit aan het feit dat ik op ios 5.0 draai, ze kunnen dus niks voor me doen als ik op ios 5 blijf draaien.

alleen update ik liever niet aangezien er voor 5.0 een jb opkomst is, en voor 5.0.1/ 5.0.2 voorlopig nog niet?

ik geloof ook niet echt dat het hier aan ligt?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 november 2011 om 10:14 ----------

heb inmiddels ook een nieuwe sim gekregen.
Helaas is dat het standaard antwoord als je hulp vraagt via providers, "draait u op de laatste software? Nee, dan moet u eerst updaten want daar zal het wel aan liggen."
Maw bs, ik draai ook op 5.0 vanwege de evt jb die er aan zit te komen (hoop ik ). En zoals je kon zien kwam ik met drie streepjes bereik bijna op een snelheid van 6mb/s. Dus lijkt me dat het niet aan de iOs ligt wat je aan snelheid haalt.
Ik had laatst een probleem dat facetime en imessage op activatie bleven wachten nadat ik mijn nieuwe 4s aan het instellen was. Van alles geprobeerd ( behalve reboot ) en niks lukte, bel vodafone of het een instelling is ( net als dat je ze eerst moet bellen om thetering aan te zetten ). Krijg ik ook te horen, eerst updaten naar 5.0.1 meneer, anders kunnen we niets voor u doen. Ik bedank vriendelijk, denk maar ff rebooten en na de reboot werd gelijk alles geactiveerd. Had dus ook geen fluit met de iOs te maken.
  #7  
Oud 20-11-11, 23:19
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

beetje kansloos allemaal, ik denk dat ik hem maar ga verkopen, en mijn 4 weer ga gebruiken.
  #8  
Oud 23-11-11, 10:28
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

inmiddels geupdated naar 5.0.1 en uiteraard geen resultaat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone: snelheid (0,3 Mbps!) valt zwaar tegen. forum.bericht Vodafone 6 04-10-10 22:25
Snelheid 3G vodafone him Vodafone 19 09-02-10 19:37
max 50 smsjes sgroen86 iPhone algemeen 1 29-08-09 16:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:42.