iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Nieuw toestel bij huidig abbo? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/106069-nieuw-toestel-huidig-abbo.html)

Reckimo 01-12-11 20:38

Nieuw toestel bij huidig abbo?
 
Hoi,

Ik heb 1 week geleden een iPhone 4s abbonoment aangesloten voor 2 jaar. Als apple fan wil ik natuurlijk wel weer de nieuwe iPhone (5?) als die uitkomt. Is het dan ook mogelijk dat ik bij mijn huidige abbonoment dat toestel er dan bij koop bij mijn vodafone provider? Zodat ik dan over kan gaan op een nieuw toestel maar me abbonoment blijft lopen? Neem aan dat het dan niet de simlockvrije telefoon prijs kost? :P Welke prijs, schatting? Heb al beetj erond gekeken op internet maar kom er helaas niet uit,

Bedankt voor de moeite!

rinkel 01-12-11 23:27

Als je een 2 jarig abonnement hebt afgesloten dan loopt ie voor 2 jaar en zul je dus 2 jaar met je telefoon moeten doen. Wil je een ander, dan zul je die los moeten kopen, en dus betaal je de hoofdprijs. Overigens is de toestelkorting toch al niet veel meer.

corne64 02-12-11 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rinkel (Bericht 741918)
Als je een 2 jarig abonnement hebt afgesloten dan loopt ie voor 2 jaar en zul je dus 2 jaar met je telefoon moeten doen. Wil je een ander, dan zul je die los moeten kopen, en dus betaal je de hoofdprijs. Overigens is de toestelkorting toch al niet veel meer.

ben ik niet met je eens. ik heb bij mijn 2 jarig vodafone zakelijk 50 euro maar 49 euro voor de 4S 16GB bij moeten betalen.

rinkel 02-12-11 08:46

En dat kon je doen terwijl je nog in een contact zat?? En dus voor 50 euro je contract opengebroken?

Patrique 02-12-11 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rinkel (Bericht 741918)
Als je een 2 jarig abonnement hebt afgesloten dan loopt ie voor 2 jaar en zul je dus 2 jaar met je telefoon moeten doen. Wil je een ander, dan zul je die los moeten kopen, en dus betaal je de hoofdprijs. Overigens is de toestelkorting toch al niet veel meer.

Ik weet niet hoe het precies zit bij Vodafone, maar bij T-mobile kan dat wel. Je kan daar binnen 1 abonnementsperiode éénmalig een "early renewal" aanvragen. Dit houdt in dat je bijv. na 1 jaar van de 2 jarige contract al vastlegt dat je aan het einde van je huidige contract weer 2 jaar verlengt. M.a.w. je legt je vanaf dat moment voor zeker 3 jaar vast. Voordeel op dat moment is dat je dan een nieuwe telefoon kan uitzoeken met de prijsvoordelen die je bij een nieuw abonnement of verlenging ook zou hebben. Nadeel is, dat je dan OF 3 jaar met dat toestel moet gaan doen OF in de loop van de tijd een keer een los toestel moet gaan kopen als je wat anders wilt.

wouter1981 02-12-11 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reckimo (Bericht 741852)
Hoi,

Ik heb 1 week geleden een iPhone 4s abbonoment aangesloten voor 2 jaar. Als apple fan wil ik natuurlijk wel weer de nieuwe iPhone (5?) als die uitkomt. Is het dan ook mogelijk dat ik bij mijn huidige abbonoment dat toestel er dan bij koop bij mijn vodafone provider? Zodat ik dan over kan gaan op een nieuw toestel maar me abbonoment blijft lopen? Neem aan dat het dan niet de simlockvrije telefoon prijs kost? :P Welke prijs, schatting? Heb al beetj erond gekeken op internet maar kom er helaas niet uit,

Bedankt voor de moeite!


Bij T-Mobile heb je een maal per contractperiode de mogelijkheid om je contract vervroegd te vernieuwen. Early Renewal heet dit. Wellicht bieden andere providers ook een dergelijke mogelijkheid.

corne64 02-12-11 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rinkel (Bericht 741958)
En dat kon je doen terwijl je nog in een contact zat?? En dus voor 50 euro je contract opengebroken?

Nee, mijn reactie was meer op jouw opmerking dat de kortingen op toestelprijzen voortaan minimaal zijn.

rinkel 02-12-11 09:52

De kosten voor het toestel zitten in de abonnementsprijs verwerkt, je betaalt dus maandelijks voor je toestel. Bij een 2jarig abo krijg je nog wel iets, aangezien de providers graag willen dat je lang blijft. Bij 1jarig is het al een stuk minder. Uiteraard kun je na goed zoeken nog wel iets vinden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:53.